Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرباز مجروح گارد ملی ونزوئلا در درگیری با معترضان به شدت مجروح شده است

به گزارش پارسینه، برخی خبرگزاریها ادعا کرده اند با افزایش درگیری‌ها میان نیرو‌های مرزی ونزوئلا با معترضان، دست‌کم چهار نفر از نظامیان ونزوئلایی پست خود را رها کردند. ظاهراًاین سربازان که نزدیکی پل بین‌المللی سیمون بولیوار در مرز ونزوئلا و کلمبیا مستقر بودند، روز شنبه به خاک کلمبیا گریختند و از مقامات اداره مهاجرت این کشور تقاضای کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همزمان نیرو‌های گارد ملی ونزوئلا در نزدیکی شهر اورنا به سوی معترضانی که تلاش می‌کردند از مرز عبور کنند، گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند. معترضان نیز به نوبه خود به سوی نیرو‌های گارد ملی سنگ پرتاب کردند و به اتوبوس‌ها هجوم بردند. یک روز قبل از آن، مرز ونزوئلا با برزیل نیز صحنه درگیری‌های شدیدی بود که در جریان آن دست‌کم دو نفر به دست سربازان ونزوئلایی کشته شدند.


خبرنگار بی بی سی در مرز کلمبیا ادعا کرده که مردم ونزوئلا ملتمسانه از سربازان ونزوئلا می‌خواهند که به آن‌ها اجازه عبور از مرز داده شود. تنش‌ها بین دو طرف بر سر ورود کمک‌های بشردوستانه به کشور بالا گرفته است.نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بخشی از مرز مشترک این کشور با کلمبیا را برای جلوگیری از ورود محموله‌های کمک بسته است.اما خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس جمهور خود خوانده، وعده داده که صدها هزار داوطلب برای ورود این کمک‌ها به کشور کمک خواهند کرد.ظاهراً این کمک‌‍ها شامل دارو و غذا است.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ونزوئلا خوان گوایدو نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • ورود سیل شدید به رودخانه اصلی شهر تفت + فیلم
  • ورود سیلاب به بخشی از شهر زرند/قطع برق و آبگرفتگی معابر
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • درگیری شدید و عجیب زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم!
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی