Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – کمیته حقوق بشر قطر روز شنبه از پارلمان اروپا خواست تا با فشار به عربستان سعودی، سرنوشت سه شهروند قطری ناپدیدشده در این کشور مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر که روز شنبه در نشستی در پارلمان اروپا صحبت می کرد، بر لزوم مشخص شدن وضعیت این سه شهروند قطری که اطلاعی درخصوص سرنوشت آن ها یا محل نگهداری آن ها در دست نیست تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر خواستار فشار بر عربستان سعودی برای آزادی فوری شهروندان این کشور شد.
وی تاکید کرد که دوحه تمام اطلاعات لازم درخصوص هویت این سه شهروند را در اختیار مجامع بین المللی قرار داده است.
المری اضافه کرد: مسئولیت قانونی سرنوشت و وضعیت جسمانی و روحی این شهروندان قطری به عهده مقام های سعودی است.
رئیس کمیته حقوق بشر قطر در پایان از جامعه جهانی، دولت های غربی و پارلمان روپا خواست تا برای جلوگیری از نقض حقوق بشر ازسوی عربستان و کشورهای تحریم کننده اقدامات فوری انجام دهند.
این شهروندان قطری پس از قطع رابطه ریاض با دوحه در سال 2017 در خاک عربستان ناپدید شدند.
روابط اعضای شورای همکاری خلیج ‌فارس از یک سال و نیم پیش به شدت دچار تنش شد و چهار کشور عربستان، امارات، مصر و بحرین در 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت مالی از تروریسم و روابط نزدیک با ایران ، ارتباط خود را با این کشور قطع کردند.
این کشورها 13 شرط برای ازسرگیری روابط با قطر اعلام کردند که دوحه تاکنون به هیچ یک از این شروط عمل نکرده و معتقد است که تحریم کنندگان هیچ سند قابل قبولی برای تایید ادعای خود ندارند.
قطع روابط با ایران، حماس و ترکیه، خروج نظامیان ترکیه از خاک قطر، بستن شبکه تلویزیونی الجزیره و پرداخت مبالغ کلانی به عنوان جریمه تنها بخشی از این شروط 13 گانه است.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي قطر عربستان پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که نوار غزه در سکوت مرگبار جامعه جهانی و محاصره ظالمانه صهیونیستی با حمایت واشنگتن و وضعیت شکننده منطقه با تحریک سران رژیم صهیونیستی روز به روز در آستانه وضعیت فاجعه‌باری قرار داده است، تلاش‌ها برای وضعیت امدادرسانی به ساکنان غزه با وجود مانع تراشی این رژیم ادامه دارد.

در همین ارتباط، شبکه خبری الجزیره گزارش داد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه وضعیت «فاجعه‌بار انسانی» در نوار غزه هشدار داد که در صورت ادامه درگیری‌ها در منطقه، اوضاع در باریکه غزه آرام نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت شکننده منطقه غرب آسیا تاکید کرد که فاجعه انسانی در غزه مادامی که منطقه روی آرامش نبیند و جنگ و خونریزی در منطقه ادامه یابد، فاجعه انسانی در باریکه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده‌ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد.

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متأسفم که این را می‌گویم، اما در هیچکدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده‌ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد.

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسرائیل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

کد خبر 6085972

دیگر خبرها

  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد