Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمد مؤمن از اعضای فقهای شورای نگهبان و عضو خبرگان رهبری، از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمد مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان و نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، امشب از سوی رهبر معظم انقلاب، با حضور مراجع عظام تقلید و مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیات عظام مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید و آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

چرا آیت‌الله مومن در شورای نگهبان ابقا می‌شد مراسم وداع با آیت الله مؤمن در قم+عکس

آیات ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسکعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سید محمدجواد علوی بروجردی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، محمدجواد فاضل لنکرانی از اساتید حوزه علمیه قم، محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران حضور داشتند.

همچنین حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، استاندار قم و مسئولان کشوری و لشکری و قشرهای مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا گام دوم انقلاب ایت الله مومن رهبر انقلاب مراسم بزرگداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ایران می‌بایست علناً به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: جمهوری اسلامی این آمادگی را ایجاد کرده که اگر مقابله‌ای ازسوی رژیم صهیونیستی انجام شود،حمله قوی‌تری را عملیاتی کند. آنها هم دانستند اگر اقدامی کنند با موشک‌های قوی‌تر و کوبنده‌تری مواجه می‌شوند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نویسنده کتاب فلسطین و جهاد تبیین، با حضور در تلویزیون اینترنتی پاسخ وابسته به مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه، طی سخنانی به ابعاد و پیامدهای سیاسی پاسخ بازدارنده کشورمان در عملیات وعده صادق پرداخت.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه در طول تاریخ همیشه موازنه قدرت میان جبهه حق و باطل وجود داشته، اظهار داشت: هر زمان این موازنه به جایی برسد که پاسخ ندادن جبهه حق موجب جری شدن جبهه باطل و رد شدن او از خط قرمز شود، ضرورت دارد که که جبهه حق حتماً پاسخ و اقدام مقتضی را انجام بدهد.

همه کسانی که صلح و جنگ را می‌شناسند حق را به ایران دادند

صلح میرزایی با بیان اینکه تقابل میان جبهه مقاومت و صهیونیسم تا به حال غیرمستقیم و غیر اعلانی بود، خاطرنشان کرد: معمولاً خود رژیم صهیونیستی نیز خیلی مراعات می‌کرد و اگر حتی می‌خواست مواضعی را در سوریه مورد تهاجم قرار دهد از طرق مختلفی اعلام می‌کرد.

او تصریح کرد: واقع رژیم صهیونیستی تا کنون تلاش می‌کرد نیروی انسانی و مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران را مورد هجمه قرار ندهد. اما این بار در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، مورد اعتراض و محکومیت از سوی کشورهایی قرار گرفت که دنبال رعایت انصاف هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به محکوم کردن این حمله وقیحانه رژیم صهیونیستی از سوی بسیاری کشورها، گفت: تنها چند کشور مانند آمریکا، فرانسه و انگلستان که هدایت آن‌ها به دست صهیونیست است از محکوم کردن این جنایت خودداری کردند.

نویسنده کتاب فلسطین با تأکید بر اینکه در این اقدام به نقطه‌ای حمله شد که به مثابه خاک کشور ما محسوب می‌شود، یادآوری کرد: آقای کامرون، وزیر امور خارجه انگلستان، در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید اگر کسی به کنسولگری ما در کشوری دیگر حمله می‌کرد چه کار می‌کردید، گفت با قدرت به آن جواب می‌دادیم. سپس آن خبرنگار گفت که ایران هم همین کار را انجام داده است. همه کسانی که صلح و جنگ را می‌شناسند حق را به ایران دادند.

خوشدلی صاحب‌منصبان گذشته به کدخدای خود، عامل گستاخی صهیون شد

 

شهید زاهدی ید شهید قاسم سلیمانی و سردار قاآنی در منطقه بود

میرزایی با بیان اینکه شهید زاهدی از فرماندهان ارشد نیروهای نظامی ما بود، اظهار داشت: شهید زاهدی در زمانی فرمانده نیروی زمینی سپاه بوده و این مسئولیت اخیر را کاملاً متواضعانه پذیرفته بودند.

او تصریح کرد: این شهید بزرگوار را شبکه‌ای از نیروهای مقاومت می‌شناختند و اگر قرار بود ایشان ارتقاها و جایگاه‌های مرسوم نظامی خود را لحاظ می‌کرد، لازم بود فردی از نیروهای شهید زاهدی این مسئولیت را قبول کند. پس این جسارت نسبت به شخص ایشان و نسبت به آن مکان در حدی نبود که جمهوری اسلامی ایران بخواهد یک پاسخ مخفی و غیراعلانی را در قبال آن داشته باشد.

منتخب مردم تهران در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تنبیه رژیم صهیونیستی را امری طبیعی دانست و گفت: دلیل این موضوع حمله این رژیم به خاک ما و به افسران ارشد ما بود. البته که در چهارچوب قوانین بین‌المللی یکی از رسالت‌های شهید زاهدی هدایت و مشاوره نظامی دادن به مجموعه نیروهای مقاومت به عنوان هم‌پیمانان جمهوری اسلامی ایران بود.

او خاطرنشان کرد: در واقع ایشان ید شهید سلیمانی و سردار قاآنی در منطقه بودند. این نشان می‌دهد که در واقع ما در وسط میدان مقابله با اسرائیل هستیم، اما این موضوع به صورت غیرمستقیم انجام می‌شود.

دلایل تأخیر پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پرداخت به علت تأخیر در پاسخ دادن ایران به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی نسبت به مستشاران جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: در این زمینه گمانه‌زنی‌های زیادی مطرح شد. به عنوان مثال برخی گفتند که شاید جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد مجدداً مکان‌های تجمع تروریست‌ها در اربیل عراق را مورد حمله موشکی قرار دهد و حدس و گمان‌های این چنینی دیگر نیز مطرح بود.

میرزایی با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی در همان روزهای ابتدایی، تصریح کرد: در این جلسه انتقام گرفتن از این جسارت رژیم صهیونیستی به تصویب رسید. اما این کار صرفاً یک کار نظامی نبود که فرماندهان نظامی بنشینند و کار را انجام دهند، در این مسئله باید هم در میدان و هم دیپلماسی پیگیری‌ها صورت می‌گرفت.

نویسنده کتاب فلسطین یادآوری کرد: یکی از کارهای بسیار خوبی که انجام شد به نحوی می‌توان گفت جهاد تبیینی بود که توسط مجموعه دیپلماسی کشور ما انجام شد. این بخش کارهای زیادی در محافل مختلف بین المللی صورت داد. در نتیجه این امر بود که آمریکا هیچ مداخله‌ای نکرد و به نحوی عدم دخالت کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به هشدارهای دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد.

میرزایی به طرح‌های گوناگون درباره چگونگی پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در کنار این کارهای دیپلماتیک، گزینه‌های متعددی در رابطه با چگونگی حمله انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی ایران مطرح بود و این امر نیازمند هماهنگی کامل نیروهای جبهه مقاومت بود.

آیت‌الله جوادی آملی: "وعده صادق" طلیعه فتح است

 

ثمرات تأخیر در یک پاسخ‌دهی تاریخی

او خاطرنشان کرد: تا زمانی که اولین دسته پهپادها به سرزمین‌های اشغالی برسد چند ساعت طول کشید و این امر نیازمند هماهنگی بین نیروهای مقاومت می‌شد. همچنین مردم ما می‌بایست آمادگی لازم برای این واکنش را پیدا می‌کردند. در عین حال سطح عملیات نیز باید به گونه‌ای طراحی می‌شد که هم جنگ منطقه‌ای را به دنبال نداشته باشد و هم در عین حال سیلی محکمی به صورت رژیم صهیونیستی بخورد.

عضو خبرگان رهبری تأخیر در پاسخ‌دهی کشورمان به رژیم صهیونیستی را زمینه ایجاد آمادگی ذهنی مردم دانست و تصریح کرد: این موضوع در عین حال موجب ترس صهیونیست‌ها شده بود و همین امر باعث تزلزل در مواضع سیاستمداران اسرائیلی و افزایش تنش‌های داخلی در بین آنها شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در عصر ارتباطات نمی‌توان مانند گذشته برخی اتفاقات اینچنینی را پنهان کرد، اظهار داشت: پهپادها در حین حرکت هم صدا و هم نور داشتند و مورد رصد و فیلمبرداری مردم قرار گرفتند. عملاً شاید پنهان کردن این موضوع امکان نداشت.

او ادامه داد: برخی گفتند که خیلی از این پهپادها را رهگیری کرده‌اند. البته لازم بود که دو عملیات پوششی برای حرکت موشک‌های اصلی انجام شود تا پهپادها بتوانند سامانه‌های دفاعی طرف مقابل را درگیر کنند. این درگیری موجب درگیر شدن و مصرف گلوله‌های سامانه‌های دفاعی و داغ شدن آن‌ها بود.

میرزایی به ابعاد دیگری از حمله وعده صادق اشاره کرد و گفت: بیشتر موشک‌های اصلی پرتاب شده در این حمله به دلیل درگیر شدن سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی و حامیان او به اهداف مورد نظر برخورد کردند.

ذهنیت شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی شکست

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهداف عملیات وعده صادق گفت: به نظر می‌رسد که هدف عملیات وعده صادق و قصد جمهوری اسلامی ایران از این حرکت، شکستن ذهنیت شکل گرفته در مورد شکست ناپذیری و غیرقابل حمله بودن اسرائیل توسط یک دولت بود.

او ادامه داد: از زمانی که جنگ شش روزه اتفاق افتاد، هیچ دولتی به صورت مستقیم با اسرائیل درگیر نشده بود. حتی دولت سوریه با اینکه بارها از سوی اسرائیل مورد موشک‌باران واقع شده است، اما باز هم به اسرائیل حمله نکرده بود. مجموعه‌های مقاومت نیز به صورت مجموعه‌های خودجوش عملیات می‌کردند و عنوان دولت را نداشتند. این کار باید انجام می‌گرفت و این تابو به صورت علنی شکسته می‌شد.

میرزایی با بیان اینکه همه تصور می‌کردند تمام موشک‌ها مورد رهگیری قرار می‌گیرند، اظهار داشت: با این وجود جمهوری اسلامی مراکزی را مورد حمله قرار داد که افراد غیر نظامی در آن‌ها نبودند و یکی از آن‌ها همان پایگاه هوایی بود که هواپیماهای مهاجم به کنسولگری ایران در دمشق از آن جا بلند شده بود.

امام خمینی(ره):ملت‌ها به محکوم‌کردن اسرائیل بسنده نکنند

 

چرا رژیم صهیونیستی، خساراتش را سانسور می‌کند؟

عضو مجلس خبرگان رهبری به نوع پوشش خبری عملیات وعده صادق از سوی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: نوع پوشش خبری این اتفاق از طرف صهیونیست‌ها به گونه‌ای بود که تلاش کردند ابعاد خسارات وارده را سانسور کنند و واقعیت را افشا نکنند.

او تصریح کرد: آنها در راستای سانسورهای خبری خود، گودال‌هایی را کنده‌اند و به عنوان محل اصابت موشک‌ها معرفی می‌کنند. این در حالی است که در یک قدمی آن گودال، خاک برداشته شده هم به صورت تل انبار وجود دارد! همین مورد به یکی از سوژه‌های طنز فضای مجازی تبدیل شد.

حکم هوشمندانه رهبر انقلاب در ساخت موشک‌های نقطه‌زن

میرزایی با تأکید بر اینکه دقت موشک‌های جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا هستند، خاطرنشان کرد: شهید والامقام لطفی نیاسر نقل کرده بود که یک زمانی نزد برادرشان آمده، در حالی که بسیار ناراحت بود. ایشان درباره دلیل ناراحتی گفته بود: ما خدمت مقام معظم رهبری بحث‌های موشکی را عرضه کردیم، ایشان از ما پرسیدند دقت موشک‌ها در چه سطحی است؟ ما گفتیم که چند متر اختلاف دارد. مقام معظم رهبری فرمودند که این گونه نیست! موشک‌های جمهوری اسلامی می‌بایست حتماً نقطه‌زن باشند و بی‌گناهان نباید مورد صدمه قرار بگیرند. برادر شهید لطفی نیاسر می‌گوید مدتی بعد شهید را دیدم که بسیار خوشحال است، علت آن را جویا شدم. او گفت ما بالاخره توانستیم رضایت مقام معظم رهبری را به دست بیاوریم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تحلیل‌های مطرح شده حول عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: در این تحلیل‌ها دیدیم حتی کسانی که در جنگ ترکیبی 1401 به دنبال سیاه‌نمایی در مورد جمهوری اسلامی ایران بودند، اذعان داشتند که باید قبول کنیم اسرائیل شکست خورد، ابهت خیالی که برایش درست شده بود از بین رفت و جمهوری اسلامی کاملاً مقتدر عمل کرد.

او ادامه داد: در داخل کشور ما هم هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی جشن گرفتند. این خونسردی ناشی از اعتمادی است که مردم ما به مجموعه‌های نظامی و امنیتی کشور دارند.

بزرگترین حمله پهپادی تاریخ جنگ‌ها

میرزایی با اشاره به ثمرات عملیات وعده صادق اظهار داشت: فاصله 1600 کیلومتری فاصله کمی نیست و گذر از این همه موانع دیپلماتیک، پروازهای مسافری، لایه‌های متعدد پدافندی کار بسیار پیچیده و بزرگی است. این عملیات به بزرگترین حمله پهپادی تاریخ جنگ‌ها لقب گرفت و یک اقدام ترکیبی همراه با جنگ الکترونیکی نیز بود.

نویسنده کتاب جهاد تبیین  با بیان اینکه شب عملیات وعده صادق تنها شب آرام شدن وضعیت در غزه و شاد شدن دل‌های مردم غزه در طول چند ماه اخیر بود، گفت: مردم عراق، اردن، الجزایر و بسیاری از مردم سراسر دنیا نیز از این واقعه ابراز شادی و محبت کردند. این اتفاق توانست عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری فلسطین کلید رمزآلود فرج امت اسلامی است. در روزهای اخیر در برخی تحلیل‌ها گفته شد که شکست نتانیاهو در عملیات وعده صادق موجب سرنگونی دولت او و برکناری‌اش خواهد بود. همچنین احتمال اینکه زودتر به آتش‌بس در غزه برسیم، بالا رفته است.

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

آمادگی کامل ایران برای پاسخ دادن به هر اقدامی علیه کشور

صلح میرزایی در پاسخ به این پرسش که "آیا بهتر نبود جمهوری اسلامی ایران این بار هم به صورت نیابتی و غیرمستقیم به رژیم صهیونیستی پاسخ می‌داد" گفت: میزان و کیفیت سلاح‌هایی که در عملیات وعده صادق استفاده شد، بالاترین کیفیت نبوده و این‌ها سلاح‌های متعلق به چند سال قبل ایران بود.

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که جمهوری اسلامی این آمادگی را ایجاد کرده بود که اگر مقابله‌ای از سوی اسرائیل انجام شود، حمله قوی‌تری را عملیاتی کند. اسرائیل هم از همین رو فهمید که اگر اقدامی کند با موشک‌های قوی‌تر و کوبنده‌تری مواجه شود. همین امر موجب وادار شدن رژیم صهیونیستی به تأمل و بازدارندگی از اقدام متقابل آن‌ها شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برخی مواقع نوع حمله تعیین‌کننده پاسخ خودش می‌شود، تصریح کرد: وقتی حمله‌ای از نوع عملیات وعده صادق انجام می‌گیرد، اگر ما بخواهیم به هر ترتیبی موضع خود را اعلام نکنیم، این امر می‌تواند تبعات سنگینی برای ما داشته باشد.

او با بیان اینکه این امر مورد حمایت همه جناح‌های سیاسی ایران واقع شد، خاطرنشان کرد: برخی جنگ‌های کوتاه موجب صلح‌های بلندمدتی می‌شود و این عملیات به نحوی کشور ما را واکسینه کرد.

میرازیی در پایان یادآوری کرد: طبق گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، نوع عمل مجموعه‌های نظامی ما دچار تحول شده و هر اقدامی علیه کشور در هر نقطه‌ای که آغاز شود، در همان نقطه پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چرا ایران می‌بایست علناً به رژیم صهیونیستی پاسخ دهد؟
  • واکنش دستیار رئیسی به تذکر رهبری درباره نحوه برخورد با بی حجاب ها
  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • پیام قابل‌تامل عضو دفتر رهبری درباره جنجال حجاب | تصویر
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • تذکر مهم دفتر رهبری به برخی مسئولان بخاطر کارهای بی قاعده در حوزه حجاب
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ماجرای تعریف رهبر انقلاب از همسرشان در حضور یک پزشک | هدیه ای که پس داده شد