Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  موسایی رییس هیات کشتی استان فارس گفت: در رقابت رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم پیکار‌های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان، میثم دلخانی کشتی گیر فارسی، استیگ آندره برگ دارنده مدال برنز المپیک و جهان از نروژ را با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: دلخانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵-۲ از سد محمد نوربخش گذشت و در مرحله نیمه نهایی مقابل شینیبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن در یک کشتی نزدیک با ۵-۲ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان جز سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی بحساب می‌آید.

این پیکار‌ها به میزبانی شهر گیور مجارستان برگزار شد.
انتهای پیام/م

کسب مدال برنز میثم دلخانی در کشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشتی فرنگی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی  در پاسخ به اینکه برای اولین بار تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل راهی المپیک شده، اظهار کرد: خوشحال هستم که کشتی فرنگی به شایستگی توانست ۶ سهمیه باقی مانده المپیک را کسب کند. با یک انسجام تیمی و بدون دغدغه بتواند با یک برنامه منسجم، مسیر ناهموار و سخت آماده سازی را پشت سر بگذارد. البته اکنون هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم؛ از ابتدا هم اولویت و هدف گذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده. کما اینکه در المپیک هم شما با ۱۰۰ ورزشکار شرکت کنید، خیلی به تعداد و کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت نتیجه‌ها و به طور مشخص رنگ مدال‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود. امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج و رنگ‌ها را برای مسابقات المپیک رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی در باره پیش‌بینی برای المپیک پاریس گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً مشخص است. در ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم یک مسیر‌هایی برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف کرده و مشخص شد که ۴ کشتی‌گیر در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلو در تورنمنت رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا ارزیابی نهایی برای حضور در المپیک انجام شود.

رنگرز درباره  کشتی‌گیرانی مثل اسماعیلی و گرایی گفت: قطعاً رقابت‌ها بسیار حساس خواهند بود. ما ۲ ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعریف کردیم. بخشی از ارزیابی‌ها، نه فقط درباره  این ۲ وزن، ارزیابی‌های داخلی است و رقابت‌های قهرمانی کشور را شامل می‌شود. صرفاً قهرمانی کشور به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت‌های بین‌المللی نیز نشان دهد که می‌تواند کسب افتخار کند؛ لذا ارزیابی‌های داخلی و کلی مکمل همدیگر هستند.

او درباره صحبت‌های دبیر که باید انتظارات از کشتی گیران بالا نرود، ادامه داد: منهای رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، در همه ادوار اگر یک مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ایران سهم خود را  با یک مدال طلا  ادا کرده است. حالا به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم، به نظرم می‌رسد که قطع به یقین کمک کننده نخواهد بود بلکه بازدارنده است.

رنگرز گفت: صحبت‌های دبیر را ۱۰۰ درصد درست می‌دانم. توقع از کشتی‌گیران ما باید یک نشان طلا باشد. این به منزله نیست که قهرمانان ایران تلاش وافر نداشته باشند، اما آن چیزی که باید مطالبه قرار گیرد، به زعم بنده یک مدال طلاست.  

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با اینکه رفتن گرایی و کاویانی نژاد قطعی شد و باید با مختاری جور دیگری رفتار می‌شد، گفت: کادر فنی با هماهنگی فدراسیون کشتی بر مبنای چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به مصلحت ملی و زمان کوتاهی که وجود داشت، عملاً مصوبه را اعلام کرد و در خصوص ۷۷ کیلوگرم نیز طبق مصوبه اتفاق افتاد. به همه کشتی‌گیران شانس حضور دادیم، اما ارزیابی بر مبنای این بوده که برخی از ورزشکاران در رقابت‌های داخلی و بعضی دیگر در مسابقات خارجی  شرکت کنند.

حسن رنگرز درباره  اینکه شب گذشته امین میرزازاده آقا ورزش ایران شد، گفت: از دوستان تقدیر و تشکر می‌کنم، زیرا برنامه خوبی تدارک دیدند. فدراسیون کشتی با توجه به عملکردش در حوزه مدال آوری و ساخت‌وساز به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده است.

او ادامه داد: درباره  امین میرزازاده هم توقع غیر از این نبوده؛ ۲ نشان طلا در آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک نشان طلا در مسابقات قهرمانی جهان آقایی ورزش کشور برازنده امین میرزازاده است. قطعاً یک نشان زیبا در المپیک در کارنامه‌اش خالی است که آن قطع به یقین بدست خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره سطح مسابقات جام تختی گفت: یکی از تورنمنت‌های ریشه‌دار و باسابقه ماست. تلاش ما باید معطوف به این باشد که در بهترین سطح برگزار شود. امسال تحت تاثیر مسابقات سهمیه قرار گرفته و خیلی از تورنمت‌های دنیا نیز با کیفیت و مشابه رقابت‌های جام تختی برگزار می‌شود. برای ما یک میدان جدید است. هم برای ۴ وزن غیر المپیکی داشته‌هایمان را یک ارزیابی فنی جدید داشته باشیم و هم برای تیم ملی امید از درون این مسابقات نفرات برتر را انتخاب کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک نباید بیشتر از یک طلا باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • شرایط ملی پوش شدن ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی اعلام شد
  • اعلام شرایط انتخاب ملی پوش کشتی فرنگی در ۲ وزن المپیکی و ۱ وزن غیر المپیکی
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • برنز جام شاهد بر گردن فرنگی کار جوان قمی