Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: ماموران گمرک موفق به کشف مشروبات الکلی از داخل آب معدنی و آب میوه شدند.

به گزارش گمرک ایران، ماموران گمرک بیله سوار موفق شدند از یک مسافر ورودی بطری مشروبات الکلی کشف کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث گمرک مشروبات الکلی عکس کشف آب عکس فیلم جوان من مرد ازدواج خانواده خودکشی زن کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به اسرائیل بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد

راشاتودی در گزارشی درباره عملیات «وعده صادق» ایران در پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی نوشت: در شب ۱۴ آوریل، ایران یک سری حملات موشکی و هواپیما‌های بدون سرنشین را به اسرائیل انجام داد. این حملات غافلگیر کننده نبود. تهران هشدار داده بود که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه در اول آوریل که منجر به کشته شدن چند افسر عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله دو فرمانده شد، پاسخ خواهد داد. این حمله تلافی جویانه عملیات «وعده صادق» نام داشت.

بحث‌های زیادی در مورد موفقیت آمیز بودن حمله تلافی جویانه ایران وجود دارد. اکثر کارشناسان نظامی موافقند که هیچ چیز غیرعادی در مورد اقدامات تهران وجود ندارد، به جز اینکه این اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل بود. از نقطه نظر فنی، استراتژی ساده و صحیح بود: ایران ابتدا سامانه‌های پدافند هوایی دشمن را با پهپاد سرکوب کرد سپس موشک‌های مافوق صوت را پرتاب کرد که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها قادر به رهگیری آنها نبودند. 

عجولانه نتیجه گیری نکنید

بسیاری از کارشناسان در مورد حمله ایران تردید داشتند و عجله داشتند که بگویند این اقدام تلافی جویانه انتظارات را برآورده نمی‌کند. با توجه به تفکر اکثر مفسران، این واکنش کاملا تعجب آور است. استدلال آنها شبیه یک فیلم پرفروش هالیوودی پر از جلوه‌های ویژه است، جایی که پایان جهان و نجات معجزه آسا آن در ۹۰-۱۲۰ دقیقه صورت می‌گیرد. در زندگی واقعی همه چیز متفاوت است. همانطور که سون تزو در زمان‌های قدیم نوشته بود، جنگیدن در ۱۰۰ نبرد و پیروزی در ۱۰۰ نبرد اوج مهارت نیست. بهترین راه برای برنده شدن این است که اصلاً دعوا نکنید. این استراتژی ایران است. حمله این کشور به اسرائیل، آنقدر که یک حرکت استاد بزرگ در یک بازی بزرگ شطرنج بود، یک پاسخ نظامی نبود و بازی هنوز تمام نشده است.

پس از حمله به کنسولگری ایران در پایتخت سوریه، تهران در شرایط سختی قرار گرفت. باید به گونه‌ای پاسخ می‌داد که قانع کننده به نظر می‌رسید و به اهداف نظامی خاصی می‌رسید، اما جنگ بزرگ مقیاس را آغاز نمی‌کرد.

برای دستیابی به اولین نکته، ایران مجبور بود حمله مستقیم انجام دهد  و اینگونه عمل کرد. در مورد نکته دوم، با وجود اینکه تعدادی از موشک‌ها و پهپاد‌ها سرنگون شدند، برخی از آنها موفق شدند به فضای هوایی اسرائیل نفوذ کرده و اهداف نظامی را مورد اصابت قرار دهند. 

راشاتودی نوشت: محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اعلام کرد که مرکز اطلاعات در مرز اسرائیل و سوریه و پایگاه هوایی «نواتیم» اسرائیل هدف قرار گرفت؛ و در نهایت، در مورد سومین نکته - جنگ اتفاق نیفتاد. این شبیه وضعیت سال ۲۰۲۰ بود که ایرانی‌ها در پاسخ به ترور سردار سلیمانی به پایگاه‌های آمریکا در عراق حمله کردند. 

آنچه ایران به دست آورده است

تاکید بر این نکته مهم است که عملیات ایران وزن سیاسی بیشتری داشت تا نظامی. از این نظر، با ظرافت انجام شد و موفقیت آمیز بود. بدیهی است که ایرانی‌ها نمی‌خواستند جنگی را آغاز کنند که آمریکا را درگیر کند، اگرچه این همان چیزی است که نتانیاهو می‌خواست. به عبارت دیگر، اسرائیل نتوانست ایران را تحریک کند.

بیشتر بخوانید:

حمله ایران به اسراییل تاثیری بر ماموریت ما در دریای سرخ نداشت
پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست

همچنین بدیهی است که جمهوری اسلامی پهپاد‌ها و موشک‌های قدرتمندتری نسبت به موشک‌های مورد استفاده در حمله ۱۴ آوریل دارد. با این حال، حتی پهپاد‌ها و موشک‌های کنونی توانستند به فضای هوایی اسرائیل نفوذ کرده و خسارت اقتصادی وارد کنند و اسرائیل هزینه‌های بسیار بیشتری را نسبت به پولی که ایران برای ساخت این موشک‌ها و پهپاد‌ها خرج کرده بود، صرف کرد تا آنها را سرنگون کند.

تهران بار دیگر نشان داد که اسرائیل آسیب پذیر است و امکان حمله به آن وجود دارد. در مورد میزان خسارت وارده، که برخی از مفسران از آن ناراضی بودند، تا حد زیادی به نوع موشک‌ها و پهپاد‌های مورد استفاده در حمله بستگی دارد  چرا که ایران تجهیزات نظامی زیادی دارد که استفاده از هر یک از آنها میزان خسارات وارده به اسرائیل را تعیین می‌کند .

سوال بزرگ اکنون این است که اسرائیل چگونه پاسخ خواهد داد

در نهایت، دستاورد اصلی ایران این است که توانسته اسرائیل را به همان شکلی که پس از حمله حماس در ۷ اکتبر گیج شده بود، گیج کند. تل آویو باید پاسخ دهد. اما چگونه؟ آیا اسرائیل باید به نیرو‌های نیابتی ایران حمله کند؟ این ممکن است، اما اسرائیل این کار را همیشه بدون نتیجه زیاد انجام می‌دهد. آیا باید مستقیما به ایران ضربه بزند؟ اما این جنگی را آغاز می‌کند که هیچکس از جمله ایالات متحده برای آن آماده نیست.

اکنون توپ در زمین اسرائیل است و این رژیم با همان چالش‌هایی مواجه است که جمهوری اسلامی پس از حمله اول آوریل به کنسولگری مواجه بود و این در حالی است که حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران  ایران گفته است که از این پس اگر اسرائیل به منافع ایران و شهروندان ایرانی حمله کند، تهران مجدداً به آن ضربه خواهد زد. این یک بیانیه مهم است. اساساً حمله ایران در ۱۴ آوریل فقط یک حمله تلافی جویانه نبود، بلکه نظم جدیدی را ایجاد کرد. ایران نشان داد که آماده توسل به ابزار‌های جدید است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • کاراته کای نوجوان لرستانی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • شروع ستاره لژیونر با توپ پُر در جام ملت‌ها
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • رسانه روس: حمله ایران بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • حمله ایران به اسرائیل بسیار موفق‌تر از آن چیزی بود که به نظر می‌رسد