Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-حرف‌های ضد و نقیض بهنوش بختیاری درباره خوردن گوشت را در ادامه بخوانید.

حرف‌های ضد و نقیض بهنوش بختیاری درباره خوردن گوشت را در ادامه بخوانید.

بهنوش بختیاری سال ۹۲ در گفت و گویی با مجله ایده‌آل گفته بود: غذاهای مورد علاقه‌ام، چلوکباب، کله‌پاچه، ماهی، میگوست. هر وقت افسرده‌ام چلوکباب سلطانی یا باقلاپلو سفارش می‌دهم و حالم خوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهنوش بختیاری چند روز قبل در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: چه بهتر که گوشت گران شد مردم سبزیجات بخورند.

ستاره ها

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بهنوش بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میان وعده هایی سالم برای کودکان

بنا به این گزارش، همان‌گونه که خوردن وعده‌های غذایی سالم و مغذی برای رشد و تکامل کودکان توصیه می‌شود، استفاده از نوشیدنی‌های مفید نیز مستثنی نیست. اکثر کودکان عاشق نوشیدنی‌های شیرین و رنگارنگی هستند که چیزی جز شکر و اسانس نیستند. حال چگونه خانواده‌ها می‌توانند سالم‌ترین نوشیدنی‌ها را برای کودک خود انتخاب کنند.

دکتر سمیرا ابراهیم‌اف متخصص تغذیه درباره اهمیت نوشیدن مایعات برای کودکان می‌گوید: 

بچه‌ها باید آن قدر مایعات در طول روز استفاده کنند که همیشه رنگ ادرار روشنی داشته باشند. به غیر از ادرار اول صبح، که رنگ‌اش فرق می‌کند نباید رنگ آن تیره باشد. می‌توان از آب خالص یا نوشیدنی‌های سالم دیگری برای آن‌ها استفاده کرد. آب میوه‌ طبیعی یا بهتر از آن اسموتی‌ها هستند، که در آن میوه را با کل پوست‌اش در مخلوط کن می‌ریزند و به صورت مایع در می‌آورند. از اسموتی‌ها می‌توان هم به عنوان منبعی از مایعات استفاده کرد و هم فیبر می‌رساند. نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت خاکشیر را هم داریم که دانه‌های آن می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش بچه‌ها کمک کند این به شرطی است که با شیرینی خیلی کم درست شود. این نوشیدنی می‌تواند به بچه‌هایی که در محیط‌های باز بازی می‌کنند و ساعت‌های طولانی بیرون هستند، کمک کند.

وی درباره مصرف آب میوه‌ها و نوشیدنی‌های دیگر موجود در بازار برای کودکان گفت:
نوشیدنی‌های صنعتی موجود در بازار چند نوع هستند.  یک سری از آب میوه‌ها قسمت عمده‌شان شکر و مقداری اسانس است که سالم نیستند اما آب میوه‌های صنعتی  که روی آن‌ها صد درصد طبیعی قید شده است، مشکلی ندارند.
نوعی دیگراز نوشیدنی‌ها بر پایه لبنیات هستند که هر چه لبنیات در آن‌ها ساده‌تر باشد یعنی شیر ساده باشد. خیلی بهتر است. برای بچه‌هایی که اصلا شیر نمی‌خورند اگر بتوانید شیر را در خانه طعم دار کنید و به آن‌ها بدهید، خیلی خوب است. قاعدتا شیرهای طعم‌دار بیرون مخصوصا شیرکاکائوها چون شیرینی خیلی زیادی دارند. انتخاب خوبی نیستد. ولی گهگاه استفاده از آن مشکلی ندارد.

این متخصص تغذیه درباره خوردن بستنی و این‌که محدودیتی باید برای دادن آن به بچه‌ها داشته باشیم می‌گوید:  

 بستنی‌های یخی چیزی جز آب، شکر و اسانس نیستد. این نوع بستنی‌ها برای زمانی است که فرد احساس تشنگی زیادی کند در این صورت می توان از بستنی یخی فقط به عنوان یک مزه استفاده کرد. نباید جای ثابت در رژیم غذایی بچه‌ها به خاطر رنگ‌هایی که به آن اضافه می‌شود داشته باشد.
 بستنی‌هایی هم که بر پایه شیر هستند به هر حال درصد چربی بالایی و شکر زیادی دارند بنابراین آزاد بودن بچه در استفاده از هر تعداد از آن‌ها، قابل قبول نیست. چون اگر بچه مستعد پر وزنی باشد خوردن بستنی باعث می‌شود که کالری اضافه بگیرد و چاق شود. اگر هم بچه بدغذا باشد و انتخاب‌های محدودی داشته باشد با خوردن بستنی سیر می‌شود و همان چند انتخاب محدود را هم که قبلا داشت الان دیگر ندارد.
به بستنی باید به عنوان یک میان نگاه کرد و هر روز استفاده نشود. مگر این که کمبود وزن در بچه خیلی زیاد باشد که بخواهیم با خوردن بستنی جبران‌ کنیم. ولی به هر حال بهتر است در فاصله غذاها خورده شود. مثلا 2 ساعت بعد از وعده اصلی، تا به آن کالری اضافه نشود و جلوی دریافت وعده بعدی را نگیرد.

ابراهیم‌اف در پاسخ به سوالی درباره این که، اهمیت کدام یک از گروه‌های لبنی بیشتر است، گفت:

هر کدام از گروه‌های لبنیات خاصیت خاص خودشان را دارند. ترکیبات‌شان در مقادیر مشخص تقریبا شبیه همدیگر است. توصیه می‌شود از همه این گروه‌ها استفاده کنند. اگر شیر نمی‌تواند بخورد. می‌توان از آن در غذاها به صورت فرنی، شیر برنج، ماست، دوغ کم نمک، کشک استفاده کرد.

وی در پایان در باره مضرات نوشابه بر رشد کودکان می‌گوید:

 این نوشیدنی‌ باعث سیری کاذب در بچه‌ها می‌شود چرا که به دلیل داشتن قند، قند خون آن‌ها را بالا می‌برد، در نتیجه میلی به غذا پیدا نمی‌کنند. این قند همچنین باعث خرابی دندان در کودکان نیز می‌شود. گازی هم که در نوشابه وجود دارد ممکن است برای بعضی از بچه‌ها مشکلات گوارشی ایجاد کند. نوشابه مانع از جذب کلسیم  نیز می‌شود بنابراین می‌تواند در رشد بچه‌ها اختلال ایجاد کند. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • هشدار آذری جهرمی: ترمز تشدید نارضایتی عمومی را بکشید/ فردا نگویید توطئه دشمن بود
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • راهنمای خواندن نماز والدین | بهترین زمان برای خواندن نماز پدر و مادر
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری