Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:33:15 GMT

مادورو روابط با کلمبیا را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۸۳۹

مادورو روابط با کلمبیا را قطع کرد

تهران - ایرنا - 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که روابط با کلمبیا را قطع و کارکنان سفارت آن کشور در کاراکاس را اخراج می کند.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از رویترز ، مادورو در سخنانی گفت: صبر ما به سر آمده است و دیگر نمی توانم تحمل کنم. ما تحمل نمی کنیم که خاک کلمبیا برای حمله به ونزوئلا مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، تصمیم گرفتم که تمام روابط سیاسی و دیپلماتیک با دولت فاشیست کلمبیا را قطع کنم.
وی افزود که سفیر و کارکنان کنسولی کلمبیا باید ظرف 24 ساعت ونزوئلا را ترک کنند.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که تنش هایی در مرز کلمبیا و ونزوئلا رخ داد. غربی ها کمک هایی را راهی ونزوئلا کرده اند اما کاراکاس با آن مخالفت کرده است. مادورو به نیروهای مسلح دستور داده است که مانع از انتقال این کمک ها به داخل کشور شوند.
برخی فعالان و اعضای اپوزیسیون ونزوئلا قصد داشتند در مرز کلمبیا تجمع کرده و مخالفت خود را با اقدام ارتش برای ممانعت از ورود کمک های غذایی و دارویی به کشور اعلام کنند. قرار است این افراد از برزیل و کلمبیا راهی مرز شوند.
«دلسی رودریگز» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد : تردد خودروها یا کامیون ها از سه پلی که بخشی از مرز این کشور با کلمبیا را به هم متصل می کند، بسته شده است.
با این حال، «خوان گوایدو» که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خوانده است، روز جمعه به مرز رفت تا کمک های آمریکا و کلمبیا را تحویل بگیرد.
شبک**9423**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيكولاس مادورو ونزوئلا كلمبيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی بین دو طرف، سبب تحرک جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور می‌شود.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به پاکستان اشاره و بیان کرد: رئیس‌جمهوری سفر بسیار مهمی را به پاکستان و در ادامه به سریلانکا آغاز کرد که در چارچوب دعوت رسمی انجام‌شده از سوی رؤسای جمهوری دو کشور بوده است و البته همسو با فعالیت‌های ایران در بخش سیاست همسایگی و گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست در سطح منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: هر دو کشور جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران دارند. پاکستان از کشورهای مهم و اثرگذار در همسایگی ایران است که اشتراکات تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی با ایران دارد و انتظار این است روابط اقتصادی دو طرف همپای روابط سیاسی توسعه یابد. افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی میان دو طرف امیدواریم تحرکی جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور رقم بخورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت توسعه تجاری برای دولت سیزدهم، هدف‌گذاری ارتقای مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان به سقف ۱۰ میلیارد دلار یکی از اولویت‌های مورد توجه دو کشور است.

کنعانی در پایان تصریح کرد: سفر به سریلانکا نیز مهم است و رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود عازم این کشور خواهد شد. در این سفر افزون بر افتتاح پروژه انتقال آب که به همت نیروهای فنی - مهندسی ایران انجام شده است، مذاکرات هیئت‌های عالی رتبه دو کشور را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری روابط تجاری ایران و پاکستان