Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:17:21 GMT

روش های طبیعی برای تصفیه هوا

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۳۸۷۴

در این مطلب شما را با تا تعدادی از تصفیه کننده‌های هوای طبیعی‌ که خودتان می‌توانید بسازید به شما معرفی کنیم. ناطقان: باید این را بپذیریم که خانه ما جایی برای به جریان افتادن انواع و اقسام بوهاست. از بوی غذا گرفته تا هزاران چیز دیگر که گاهی از اوقات باعث می‌شوند تا تازگی هوا گرفته شده و هوایی سنگین در خانه به جریان افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بسیاری از افراد برای حل این مسئله به سراغ خوشبو کننده‌های هوا می‌روند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این خوشبو کننده‌ها می‌توانند حاوی مواد شیمیایی و مضری برای شما باشند؟ در ادامه شما را با تا تعدادی از تصفیه کننده‌های هوای طبیعی‌که خودتان می‌توانید بسازید به شما معرفی کنیم. پس تا انتهای این مطلب جذاب همراهمان باشید.


۱- پخش رایحه خوشبو

اولین راهی که می‌توان پیش روی شما قرار داد استفاده از اسانس‌های طبیعی‌ است که خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و همین طور ضد ویروسی دارند و می‌توانند در بهبود هوای خانه تاثیر زیادی داشته باشند. شما می‌توانید برای استفاده از این اسانس‌ها از ظروف مخصوص اسانس استفاده کنید و یک شمع وارمر در زیر آن قرار داده و روشن نمایید. پیشنهاد ما استفاده از اسانس‌های لیمو و یا اکالیپتوس است. عطر این اسانس‌ها به خوبی در تمام اتاق به جریان خواهد افتاد و هوا را تصفیه خواهد کرد.
۲- قهوه

استفاده از قهوه برای مقابله با بوی بد نیز ایده خوبی است. شما می‌توانید قهوه را تمیز کرده و آن را دم کنید. قطعا بوی قهوه می‌تواند احساسات ما را تسکین داده و هوای خانه را تازه و آرام بخش کند. قهوه می‌تواند بو‌های نامطلوبی مثل بوی سیر و پیاز را به خود جذب کرده و از بین ببرد.


۳- عطر گل خشک

شما می‌توانید گلدانی از چند گل خوشبوی خشک شده داشته باشید و با کمک اسانس و روغن‌هایی که مخصوص هر کدام از آن عطر‌ها هستند فضای خانه را خوشبو گردانید.
۴- دسته گل خوشبوی تازه

توصیه می‌کنیم که به سراغ گل‌های طبیعی بروید و از آن‌ها دسته‌ای تازه و خوشبو تهیه کنید. پیشنهاد ما گل‌هایی مثل اسطوخودوس، رزماری، نعنا و... است که می‌تواند با عطر گیاهی خود فضای خانه شما تلطیف کرده و هوای آن را تازه کند. شما می‌توانید این دسته گل‌های زیبا را بر روی میز ناهارخوری تان قرار دهید تا جذابیتش تمام خانه را فرا بگیرد.
۵- گیاهان آپارتمانی

چه چیزی می‌تواند بهتر از تصفیه هوای خانه با کمک گیاهان آپارتمانی باشد؟ این گیاهان می‌توانند باعث کاهش آلاینده‌های موجود در هوای خانه شده و هوای سالمی را برایتان باقی بگذارند. شما می‌توانید با انتخاب گیاهان مناسبی که در دسته گیاهان آپارتمانی قرار دارند هوای سالمی در خانه ایجاد کنید. پیشنهاد ما گیاهانی مثل زبان مادر شوهر، فوفل یا نخل هندی، گل پاچیرا و... است.
۶- پرتقال

شما می‌توانید با کمک راهی خلاقانه به تصفیه هوای منزل خود بپردازید. برای این کار می‌توانید پرتقالی را بردارید و آن را با میخک پر کرده و آن را آویزان گردانید. علاوه بر این شما می‌توانید این پرتقال را درون قفسه‌ها قرار دهید تا از وجود آفت و بوی بد جلوگیری نماید.
۷- جوشانده خوش عطر

این ایده می‌تواند آرامش هوای منزل شما را برای مدت طولانی تری حفظ کند. شما می‌توانید پوست مرکباتی مثل پرتقال را در آب قرار داده و بجوشانید. این روش می‌تواند بو‌های بدی مثل بوی پیاز و ماهی را به کلی از خانه شما برطرف کند. علاوه بر این، بوی مرکبات جوشیده می‌تواند باعث ضد عفونی کردن هوای خانه شود که این کار می‌تواند به سلامت شما نیز کمک بسیاری نماید.
۸- سرکه

بسیاری از باکتری‌های موجود در هوا می‌تواند به صورت طبیعی با کمک سرکه از بین برود. شما می‌توانید با کمک یک اسپری از سرکه سفیدی که آن را با آب مخلوط کرده اید هوای خانه را تمیز کرده و بوی بد آن را نیز از بین ببرید.

منبع: چیدانه
برچسب ها: تصفیه هوا ، هوای طبیعی‌ ، رایحه خوشبو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تصفیه هوا هوای طبیعی رایحه خوشبو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، محمدرضا عابدی با اشاره به سیاست دولت درخصوص گسترش همکاری.‌های صنعت و دانشگاه و ضمن قدردانی از همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با شرکت نیروگاه نکا گفت: تفاهم‌نامه‌ای را با مسئولان این دانشگاه در جهت رفع عیوب و ارتقاء وضعیت تصفیه خانه فاضلاب این نیرگاه امضاء کرده‌ایم که در قالب طرح‌های مطالعاتی اجرا و نتایج تحقیقات در اختیار این مجتمع قرار خواهد گرفت.

وی این طرح‌ها را شامل بررسی و ارایه پکیج تصفیه خانه بهداشتی نیروگاه شهید سلیمی نکا، تصفیه خانه کانتین نیروگاه؛ حوضچه ترسیب و شبکه جمع آوری فاضلاب عنوان کرده و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متخصصان و دانش پژوهان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی درون استانی برای پیشبرد برنامه‌های این مجتمع در اولویت برنامه‌های ما می‌باشد 

عابدی گفت: در قالب همین تفاهم نامه قرار است دانشجویان این دانشگاه در قالب برنامه‌های بازدید؛ از نزدیک با شرایط کار در نیروگاه آشنا شده و امکان همکاری با آنان در این مجتمع صنعتی در آینده فراهم شود.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی سالمی که می‌توانید جایگزین قند و شکر کنید
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • از سرگیری فعالیت یک واحد تولید کاغذ در فیروزکوه
  • استاندار ایلام: تصفیه‌خانه آب ملکشاهی تا خرداد تکمیل شود
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر مرزی مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال