Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مردی که پس از همدستی با یک زن و نقشه از پیش تعیین شده مردی را به قتل رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

حکم قصاص نفس فردی که در سال ۱۳۹۵ مبادرت به قتل یکی از همشهریان خود کرده بود پس از اجرای تشریفات قانونی و طی مراحل مختلف از جمله وصول پاسخ استیذان رئیس قوه قضاییه و عدم حصول نتیجه از تلاش های صورت گرفته برای انجام مصالحه فی مابین، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 1395 پس از مرگ مردی در پی تصادف ساختگی، با توجه به مشکوک بودن حادثه بعد از بررسی تصاویر دوربین های مدار بسته محیط وقوع تصادف، راز جنایت آشکار شد و متهم به قتل به کشیدن نقشه با همدستی یک زن اعتراف کرد. بر اساس اعلام یکی از اعضای خانواده مقتول، زن همدست در این پرونده نیز به 19 سال حبس محکوم شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث قتل همدستی پایان زن شوهردار مرد مشهدی عکس فیلم جوان من مرد ازدواج خانواده خودکشی زن کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس

یک مرد ۵۸ ساله آمریکایی دنیا را کمی متفاوت از افراد معمولی می‌بیند. او درواقع از نوعی ادراک‌پریشی و چهره‌کوری به نام PMO رنج می‌برد که باعث می‌شود چهره دیگران را غیرعادی و «شیطانی» ببیند.

براساس گزارش دیجیاتو، محققان با بررسی این مورد، سعی داشتند درک بهتری از این عارضه و به‌طورکلی نحوه مکانیسم اعصاب بینایی برای ادراک چهره افراد آشنا کسب کنند.

براساس مقاله منتشرشده در The Lancet، در عارضه پروسپامتامورفوپسیا (Prosopometamorphopsia) یا به اختصار PMO، چهره افراد نزد بیمار مسخ‌شده و غیرعادی هستند. «ویکتور شارا»، فرد مبتلا به PMO، این عارضه را اینطور توصیف می‌کند که چهره افراد شیطانی به نظر می‌رسند. این عارضه بسیار نادر است و تاکنون تنها ۷۵ مورد از آن گزارش شده. به همین دلیل محققان کالج دارتموث آمریکا با بررسی‌های این مورد خاص، سعی کردند متوجه شوند دقیقاً این افراد چگونه چهره دیگران را می‌بینند.
در عارضه PMO، بیمار چگونه چهره دیگران را می‌بیند؟

ویکتور شارا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ متوجه شد که دچار حالتی عجیب شده است؛ او متوجه مردی بدشکل در آپارتمانش شد که چهره عجیب‌وغریبی داشت؛ بعداً معلوم شد که آن مرد عجیب درواقع هم‌اتاقی او بوده است. شارا سپس دریافت که چهره همه افراد را مسخ‌شده و کج می‌بیند. او می‌گوید:

«اولین فکر من این بود که در دنیای شیطانی از خواب بیدار شدم.»

ویکتور شارا اظهار داشت که شیار‌های عمیقی روی پیشانی، گونه‌ها و چانه افراد می‌بیند؛ همچنین این عارضه تنها در چهره افراد رخ می‌دهد و ظاهر اشیا، خانه‌ها یا خودرو‌ها عادی است. همچنین با اینکه چهره اشخاص غیرعادی شده بود، اما شارا می‌توانست هویت اشخاص را تشخیص دهد. نکته جالب اینکه این چهره‌های ترسناک تنها در واقعیت هستند و عکس آن شخص را کاملاً عادی می‌بیند.

خوشبختانه، برای اولین‌بار، محققان توانستند بازنمایی‌های بصری واقع‌گرایانه از تغییر چهره‌ها در اثر PMO به تصویر بکشند. برای انجام این کار، محققان از چهره یک فرد عکس گرفتند و سپس آن را روی صفحه نمایش به بیمار نشان دادند، همچنین خود آن شخص نیز پیش او حاضر بود. به این طریق محققان توانستند تفاوت ادراک این بیمار را با نرم‌افزار ترسیم کنند.

محققان با انجام این پژوهش امیدوارند که آگاهی جامعه علمی را درباره اختلال PMO افزایش دهند، چراکه معمولاً این عارضه به اشتباه نوعی اختلال روانپزشکی یا حتی اسکیزوفرنی تشخیص داده می‌شود.

سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • مردی که چهره دیگران را شیطانی می‌بیند!
  • تلاش مردی در کالیفرنیای آمریکا برای ربودن یک خودروی در حال حرکت
  • مردی که چهره دیگران را شیطانی میبیند! + عکس
  • (عکس) مردی که چهره دیگران را به‌شکل «شیطانی» می‌بیند
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • نوجوان مشهدی  در اسکله نخل تقی عسلویه جان باخت
  • منافع آمریکا در همدستی با جنایت‌های تل‌آویو در غزه