Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@03:31:47 GMT

اشتباه گوگل، بازار ارز نیجریه را به هم ریخت!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۰۴۱

 در شرایطی که نیجریه آماده انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و رقابت بین رئیس جمهور فعلی و معاون اسبق رئیس جمهور برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری بیش از هر زمان دیگری داغ است، اشتباه عجیب شرکت گوگل در اعلام نرخ برابری ارز باعث شد تا بازار ارز این کشور به هم بریزد.

گوگل نرخ برابری هر دلار را معادل ۱۸۴ "نائیرا" اعلام کرد که دو برابر بیشتر از ارزش واقعی این ارز در معاملات روز قبل بود و اگر چه پس از گذشت مدتی گوگل این اشتباه را اصلاح کرد و نرخ برابری هر دلار را معادل ۳۶۲ نائیرااعلام کرد اما در این مدت عده‌ای از مردم دلارهای خود را از ترس ریزش بیشتر به دلال‌ها فروختند و در مقابل صرافان نیز از فروش دلارهای خود به متقاضیان ارز خودداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این تمام ماجرا نبود و این مساله یک جنگ تمام عیار بین هواداران دو نامزد اصلی انتخابات در توئیتر به راه انداخت به گونه‌ای که طرفداران دولت با بهره‌گیری از صعود ۱۰۰ درصدی مجازی نائیرا در یک روز، از دولت تمجید کردند. البته این خوشحالی تنها چند ساعت دوام آورد و با اصلاح این اشتباه توسط گوگل، مخالفین به تمسخر دولت و طرفدارانش پرداختند.

این نخستین بار نیست که گوگل چنین اشتباهی را در خصوص نرخ برابری ارز نیجریه مرتکب می‌شود و اتفاق تقریباً مشابهی در ماه مارس سال گذشته نیز رخ داده بود هر چند که این بار به دلیل همزمانی با انتخابات ریاست جمهوری این اتفاق بسیار برجسته‌تر شد.

گوگل هنوز حاضر به اظهار نظر در خصوص این اشتباه نشده است. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رقابت معاون رئیس جمهور ریاست جمهوری گوگل ارز دلار جنگ انتخابات توئیتر دولت گوگل بازار ارز نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: در بحث پیگیری مصوبات سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان نیز همچون دور اول اقدامات به خوبی پیگیری و اعتبارات جذب شده و هزینه شود.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران سفر ریاست جمهوری به استان سمنان، افزود: آیت الله رئیسی و هیئت دولت از برگزاری سفر استانی به سمنان رضایت داشتند.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان سمنان خاطرنشان کرد: استاندار، فرمانداران و تمام مسئولان در بحث مقدمات سفر از چند ماه قبل از انجام به صورت ویژه پیگیر و پای کار بودند.

مطیعی تصریح کرد: عده‌ای دین را برای رسیدن به دنیا، حفظ دنیا و مادیات وسیله قرار داده و مادیات برای آن‌ها اصل بوده و دین وسیله است؛ لذا این افراد برای به دست آوردن منزلت دنیوی از دین استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ دین در آخرالزمان بسیار سخت است، به گونه‌ای که گویا انسان بخواهد آتش گداخته‌ای را در کف دست خود نگه دارد.

امام جمعه سمنان گفت: افرادی که دنیا را وسیله قرار می‌دهند، تمامی تلاش و هم و غم آن‌ها وسیله قرار دادن دین بوده و دیگر اینکه شبهات و مواردی که توسط آن‌ها قابل حل است را در پرده ابهام نگاه می‌دارند تا به عنوان برگ برنده برای گرفتن امتیاز از آن استفاده کند.

کد خبر 747247

دیگر خبرها

  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • رییس‌جمهور در کاخ ریاست‌جمهوری سریلانکا مورد استقبال قرار گرفت
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • وزیر ارتباطات از احتمال رفع فیلتر «گوگل‌پلی» خبر داد
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • پیگیری مصوبات و جذب اعتبارات سفر دوم رئیس‌جمهور به سمنان مانند سفر اول باشد
  • هفت ستونی که از اسرائیل فرو ریخت!
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • طوفان الاقصی ابهت رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت