Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:17:15 GMT

افزایش کارت‌های یکبار مصرف بازرگانی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۰۶۹

به گزارش فارس، محمد لاهوتی امروز در جلسه روسای تشکل‌های صادراتی که  با حضور رئیس کمیسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: در بودجه سال 98 مصوب شده که اگر ارز به چرخه اقتصادی بازنگردد، مشوق‌ها و معافیت‌ها صادراتی به صادرکنندگان تعلق نمی گیرد و اشکالی که بخش خصوصی به این مصوبه دارد، این است که در حالی که بودجه برای سال 98 تصویب شده، اما برای سال 97 تصمیم گیری و تعیین تکلیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به اعتبار 1200 میلیارد تومانی در سال 97 برای مشوق صادرات گفت: از این رقم فقط 20 میلیارد تومان محقق شده است. 

لاهوتی اظهار داشت: مشوق‌های صادراتی در بودجه سال 98 هم 460 میلیارد تعیین شده که نسبت به سال 97 به شدت کاهش یافته است. 

وی با انتقاد از سطح‌بندی بانک مرکزی برای نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: این نوع سطح‌بندی بدترین نوع تشخیص و مقیاس برای بازگشت ارز حاصل از صادرات است که براساس آن صادرکننده‌ای که یک میلیون دلار صادرات انجام می‌دهد، به یک شیوه باید ارز را برگرداند و صادرکننده‌ای که 10 میلیون دلار صادر می‌کند، تنبیه می‌شود و باید ارز خود را به شیوه نیمایی به کشور بازگرداند. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با توجه به حضور رئیس کمیسیون توسعه صادرات مجلس در جلسه از مجلس خواست که بانک مرکزی را مجبور کند تا این موضوع را اصلاح کند، گفت: زیرا سطح بندی برای نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به افزایش کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف و خراب کردن پایگاه‌های صادراتی دامن می‌زند، ضمن اینکه ارز صادراتی هم به کشور باز نخواهد گشت. 

وی با اشاره به کمبود مواد اولیه اظهار داشت: این موضوع در اردیبهشت ماه سال آینده به بحران تبدیل خواهد شد. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بازگشت ارز صادراتی محمد لاهوتی بودجه 98 مشوق های صادراتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد