Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@05:34:05 GMT

ترامپ به مشکل خورد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۳۸۹

دموکرات‌ها در سنای ایالت نیوجرسی آمریکا طرحی را تصویب کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را ملزم می‌کند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر کند، در غیر اینصورت، از نامزدی وی در سال ۲۰۲۰ در این ایالت جلوگیری خواهد شد.

مجله آمریکایی نیوزویک افزود اگر این طرح به قانون تبدیل شود، نیوجرسی نخستین ایالتی خواهد بود که چنین خواسته‌ای را با موفقیت در قوانین خود گنجانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ یک فرد میلیاردر و توسعه دهنده املاک ساختمانی است که مکرر درخواست‌ها مبنی بر انتشار اظهارنامه‌های مالیاتی خود را رد کرده است. همه روسای جمهور آمریکا از زمان ریچارد نیکسون اظهارنامه‌های مالیاتی خود را منتشر کرده‌اند هر چند جرالد فورد خلاصه‌ای از اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش را منتشر کرد.

این طرح که سنای ایالتی و تحت کنترل دموکرات ها، با ۲۴ رای موافق و ۱۱ رای مخالف تصویب کرد، از همه نامزد‌های ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری می‌خواهد اظهارنامه‌های مالیات بر درآمد فدرال خود در پنج سال گذشته را منتشر کنند.

اگر این طرح به قانون ایالتی تبدیل شود، نامزد‌هایی که الزامات آن را رعایت نکنند، واجد شرایط شرکت در انتخابات‌ها در ایالت نیوجرسی نخواهند بود. روزنامه آمریکایی کورییر پست نوشت این طرح اکنون باید در "مجمع عمومی نیوجرسی" تصویب شود و بعد به امضای فیل مورفی فرماندار دموکرات این ایالت برسد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور قانون ریاست جمهوری مالیات درآمد فرماندار رئیس جمهور شرکت در انتخابات ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد

قوه قضاییه اعلام کرد که امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقام‌های دولتی همچنان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که در پی انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در فضای مجازی و ادعای ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی لازم به توضیح است که اظهار به معنای اطلاع مطلبی به فرد دیگر است. در سال‌های اخیر برخی افراد به‌منظور ارسال و رساندن درخواست‌های شخصی خود به مقامات دولتی به جای مراجعه به روابط عمومی‌ها و ثبت نامه اداری، اقدام به ارسال اظهارنامه کرده‌اند.

با الکترونیکی شدن فرایند ارسال اظهارنامه این موضوع نیز افزایش یافته است و بعضا افراد در قالب ارسال اظهارنامه به مسئولان دولتی، درخواست شخصی خود را مطرح می‌کنند. ارسال درخواست‌های شخصی به مقامات دولتی، فرایند حقوقی محسوب نمی‌شود و باید از طریق روابط عمومی دستگاه انجام شود. همچنین دستورالعمل ممنوعیت ارسال اظهارنامه به مقامات دولتی موضوع جدیدی نیست و این اقدام از سال ۹۲ در حال اجرا بوده است. کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سالانه 12 میلیون شکایت به دادگاه های کشور می رسد سخنگوی قوه قضاییه: رییس قوه قضاییه بنای شکایت شخصی نداشته و ندارد/ خبر فیلتر اینستاگرام صحت ندارد

دیگر خبرها

  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی در محورهای بزرگراهی آذربایجان غربی
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • چرا ثبت اظهارنامه برای مقامات و سران ممنوع شد؟!
  • توضیحات قوه قضائیه درباره یک خبر
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • ماجرای منع دفاتر خدمات قضایی از ثبت اظهارنامه برای مقامات دولتی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر بطول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری