Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس حزب کارگر بريتانيا، "ترزا مي" نخست وزير اين کشور را فردي "طرد شده" در اروپا توصيف کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، "جرمي کوربين" روز شنبه بار ديگر از راهبرد برگزيت دولت "مي" به شدت انتقاد کرد و گفت: مردم سراسر اروپا از همه سليقه ها از "ترزا مي" دلخوري شديدي دارند زيرا وي با اتحاديه اروپا به توافقي دست يافته که از حقوق مردم و مشاغل آنها محافظت نمي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس حزب کارگر بريتانيا تاکيد کرد توافق "برگزيت"، بريتانيا را در وضعيت خطرناکي قرار خواهد داد.
"کوربين" افزود اين قرارداد تنها باعث خواهد شد لندن با کشورهاي ديگر از جمله آمريکا به توافق برسد که براي بريتانيا بسيار خطرناک است زيرا به منافع بريتانيايي ها ضربه مي زند.
بريتانيا و اتحاديه اروپا، اواخر نوامبر 2018 به يک توافق در خصوص خروج بريتانيا از اين اتحاديه رسيدند. اين توافق براي اجرايي شدن به موافقت پارلمان بريتانيا نياز داشت.
نمايندگان پارلمان بريتانيا اما سه شنبه 15 ژانويه به توافق دولت اين کشور و اتحاديه اروپا بر سر برگزيت راي مخالف دادند.
رد توافق برگزيت در پارلمان بريتانيا، براي دولت "ترزا مي" نخست وزير اين کشور که طي دو سال گذشته تمام اعتبار خود را پاي اين توافق‌ خرج کرده بود، شکست سنگيني محسوب شد.
دولت ترزا مي هم اکنون تحت فشار شديد اتحاديه اروپا و نيز احزاب مخالف و افکار عمومي ( در داخل بريتانيا ) براي رفع بن بست به وجود آمده در برگزيت قرار دارد.
مردم بريتانيا (انگليس، اسکاتلند، ولز و ايرلند شمالي)، 23 ژوئن 2016 با شرکت در يک همه پرسي به خروج اين کشور از اتحايه اروپا راي دادند.
اين در حالي است که نتايج يک نظرسنجي جديد نشان مي‌ دهد بيش از نيمي از مردم بريتانيا ترجيح مي‌دهند کشورشان در اتحاديه اروپا باقي بماند.
دولت بريتانيا بايد مذاکرات برگزيت را تا مارس 2019 به سرانجام برساند.
117
هشدار جرمي کوربين درباره برگزيت بدون توافق
نگراني مردم بريتانيا از تبعات اقتصادي برگزيت
درخواست وزير کشور بريتانيا از اتحاديه اروپا درباره برگزيت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه

در حالی که رئیس جمهور فرانسه مرتبا بر لزوم اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال روسیه و تداوم حمایت‌ها از اوکراین تاکید دارد اما با وجود تحریم‌های ضد روسی همچنان به واردات بالای گاز مایع از این کشور ادامه می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "برلینر سایتونگ" در مطلبی به بازی دوگانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در قبال تحریم های ضد روسیه پرداخته و نوشت: فرانسه موضع سختگیرانه ای در قبال جنگ اوکراین اتخاذ می کند، اما در عین حال واردات گاز طبیعی مایع خود از این کشور را افزایش می دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: درست در همان ابتدای حمله روسیه به اوکراین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنار اوکراین قرار گرفت. اما در حالی که فرانسه هنوز با صدای بلند به حمله نظامی روسیه اعتراض می کند، واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) به این کشور در حال افزایش است.

این آمار از آخرین داده های مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) به دست آمده است. بر این اساس در سه ماه اول سال جاری میلادی ، فرانسه بیش از هر عضو اتحادیه اروپا LNG روسیه را نسبت به سال گذشته وارد کرده است. گفته می شود از ابتدای سال میلادی جاری، فرانسه در مجموع حدود 600 میلیون یورو به روسیه برای این منظور پرداخت کرده است.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده است در این باره به پولیتیکو گفت: این طور نمی شود که فرانسه از یک سو موضع سختی علیه روسیه اتخاذ کرد و از سوی دیگر مبالغ هنگفتی برای گاز روسیه پرداخت کند. رشد تجارت گاز فرانسه با روسیه در حالی صورت می گیرد که مکرون در هفته های اخیر موضع سخت تری در حمایت از اوکراین اتخاذ کرده است.

در پایان ماه فوریه، مکرون اعلام کرد که هر کاری را انجام خواهند داد تا روسیه در اوکراین پیروز نشود. او در این راستا اعزام نیروهای ناتو به این کشور را رد نکرد، که این طرح باعث سروصدای زیادی در اروپا شد. در آن زمان، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در این راستا با رئیس جمهور فرانسه مخالفت کرد.

فرانسه تاکید می‌کند که خرید گاز برای حفظ منابع اروپایی ضروری است و به قراردادهای بلندمدت با روسیه اشاره می‌کند که از نظر قانونی فسخ آن دشوار است. اما منتقدان استدلال می‌کنند که پاریس می‌تواند اقدامات بیشتری برای کاهش خریدهای خود از روسیه انجام دهد و در این راستا شرکت انرژی TotalEnergies را به خاطر این انفعال سرزنش می کنند.

یکی از مقامات وزارت انرژی فرانسه در این راستا در برابر پولیتیکو اعتراف کرد: «این مسئله آسانی نیست. او با اشاره به قراردادهای بلندمدتی که توتال انرژی امضا کرده است که مجبور به خرید LNG از روسیه می شود، گفت: «اگر به پرداخت هزینه گازی که وارد نمی کنیم ادامه دهیم، فایده ای ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است: اما فرانسه تنها کشوری نیست که از ال ان جی روسیه صرف نظر نمی کند. داده های حمل و نقل نشان می دهد که حداقل 9 کشور اتحادیه اروپا همچنان به این تجارت با روسیه ادامه می دهند. اگرچه LNG روسیه در سال 2024 تنها پنج درصد از مصرف گاز اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داد، اعضای اتحادیه اروپا بیش از هشت میلیارد یورو برای این صادرات به روسیه پرداخت کردند. این از گزارش جدید CREA به دست آمده است.

بر این اساس فرانسه هم در حجم واردات مطلق در سال جاری، در مجموع 1.5 میلیون تن و هم در افزایش خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پیشتاز است. پس از فرانسه، بزرگترین خریداران LNG روسیه در اتحادیه اروپا بلژیک، اسپانیا و هلند هستند. همه آنها اعلام کرده اند که می خواهند این خرید را البته با همکاری نزدیک کاهش دهند.

"ترزا ریبرا"، وزیر انرژی اسپانیا در نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در ماه گذشته گفت: تنها راه رو به جلو یک رویکرد مشترک برای کاهش یا ممنوعیت این واردات است. وی افزود: ما در اسرع وقت به این امر نیاز داریم. لیتوانی حتی ممنوعیت کامل LNG روسیه را در اجلاس پیشنهاد کرد.

اما فرانسه در این اجلاس از خود خویشتنداری نشان داد و در عوض از خریدهای مداوم خود از روسیه دفاع کرد. "برونو لومر"، وزیر اقتصاد فرانسه در این ماه به قانونگذاران گفت که در نهایت پایان دادن به وابستگی فرانسه به گاز روسیه باید به تدریج انجام شود تا از تأثیرات بیش از حد وخیم بر بازار و افزایش قیمت جلوگیری شود.

مسکو:عضویت اوکراین، پایان اتحادیه اروپا استاتحادیه اروپا محدودیت واردات از اوکراین را تشدید می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • اتریش کنترل‌های مرزی با چک و اسلواکی را تمدید می‌کند