Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شاید امروزه در خبر‌ها شاهد باشیم که هر سال تعدادی کارخانه یا کارگاه تولیدی تعطیل شده و سپس بعد از مدت‌ها به چرخه تولید کشور باز می‌گردند.    کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی ثروت ملی به حساب می‌آیند و بنابراین باید به دقت و با احتیاط درباره آن‌ها فکر و عمل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاه این واحد‌ها به دلیل عدم موفقیت در تولید و سودآوری تحقیر می‌شوند و از آن‌ها به‌عنوان یک سوله یا چند دستگاه نام برده می‌شود در حالی که این سوله‌ها و دستگاه‌ها علاوه بر ارزش ریالی بسیاری که دارند، می‌توانند با هم‌افزایی در توسعه صنعتی کشور نقش ارزشمندی ایفا کنند؛ بنابراین حرف و سخن درباره واحد‌های تعطیل شده ابراز نظر درباره ثروت ملی محسوب می شود و نه یک مشکل و عارضه .  
سال گذشته اقدامات فراوانی به منظور راه اندازی و احیای واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان زنجان صورت گرفت تا این واحد‌ها با برگشتن به عرصه تولید و به تبع آن اشتغالزایی، بتوانند در عرصه اقتصاد و صنعت استان نقش آفرین باشند.
در این زمینه یکی از اقدامات مهمی که صورت گرفت، راه اندازی مجدد این واحدهاست؛ به گونه‌ای که بر اساس اعلام نهاد‌های رسمی استان، بیش از ۲۹ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال گذشته به چرخه تولید برگشته اند و اقدامات مهم و اساسی نیز به منظور راه اندازی واحد‌های جدید به منظور افزایش اشتغالزایی در استان صورت گرفت.
یکی از واحد‌هایی که در این مدت تعطیل بود و با حمایت‌های صورت گرفته به روند تولید بازگشت شرکت شادن است.     بازگشت ۲۹ کارخانه تعطیل شده در سال گذشته به چرخه تولید در استان
فغفوری رئیس صنعت، معدن وتجارت در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: بر اساس آخرین پایشی که از واحد‌های صنعتی صورت گرفته است، حدود ۲۱ درصد واحد‌های صنعتی استان تعطیل است که این نرخ درکشور حدود ۳۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه در استان زنجان ۲۱ درصد واحد‌های صنعتی تعطیل است گفت:بیش از ۱۰ درصد این کارخانجات شرایط بازگشت به چرخه تولید را ندارند و لذا در تلاشیم ۱۲ درصد با قیمانده را که امکان بازگشت به چرخه تولید را دارند در اولویت کاری خود قرار دهیم.  
فغفوری با اشاره به اینکه استان زنجان در قیاس با سایر استان‌ها تعداد واحد‌های تعطیل کمتری دارد تصریح کرد:کسب و کار در استان زنجان از رونق خاصی بر خوردار است از این رو واحد‌های که از لحاظ فروش و بازاریابی مشکلی ندارند و توجیح اقتصادی قابل قبولی برخوردار هستند به چرخه تولید بر گردند.
رئیس صنعت و معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در باز گرداندن کارخانجات راکد به چرخه تولید نقش چشمگیری داشته اند ادامه داد:تا پایان دی ماه سال آتی یک واحد تولیدی تعطیل شده به لیست کارخانجات راکد در سال‌های گذ شته اضافه نشده است.  
وی با اشاره به بازگشت ۲۹ کارخانه تعطیل شده در سال گذشته به چرخه تولید در استان گفت:آمار دقیقی ازتعداد کارخانه‌های تعطیلی که امسال به چرخه تولید برگشتند نداریم، ولی بر آورد می‌شود که ۱۰ واحد تولیدی تعطیل شده امسال به چرخه تولید برگشته است.
فغفوری همچنین درابطه با کارخانه شادن افزود: این کارخانه در سال ۸۴ از محل تسهیلاتی که در سفر مقام معظم رهبری به استان تصویب شده بو د راه اندازی شد، اما بنا به دلایلی از جمله عدم تا مین اعتبار مورد نیاز و وجود مشکلاتی در مجموعه اجرا بلاتکلیف مانده بود.
وی با اشاره به بازگشت مجدد این کارخانه پس از ۸ سال تعطیلی به چرخه اقتصاد استان گفت: بیشتر محصولات سلولزی و بهداشتی ساخت این کارخانه همچون پوشینه بزرگسال که اقشار خاصی از جامعه از آن استفاده می‌کنند، با میانگین حدود ۱۷۰ هزار تومان وارد کشور می‌شد که با راه اندازی مجدد این کارخانه خوشبختانه توانسته است با قیمت‌های زیر ۵۰ هزار تومان محصولات خود را  در اختیار مصرف کنند گان قرار دهد.    
وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از این مجموعه، در همین راستا تلاش می‌شود مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه با سرعت بیشتری از گمرگ ترخیص شود.
رئیس صنعت و معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه اقدام خوبی که در این کارخانه انجام شده است استفاده از نیرو‌های کاری تحت پوشش سازمان بهزیستی است.
فغفوری با بیان اینکه طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه رقم قابل توجهی را دولت در اختیار استان‌ها قرار داده است تصریح کرد:استان زنجان هم از این قضیه مستثنی نیست و حدودا ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این راستا به استان زنجان اختصاص داده شده است.  

وی تصریح کرد: این تسهیلات در ۴ بخش از جمله، تزریق سرمایه در گردش کارخانجات (تامین سرمایه در گردش)، تکمیل پروژ‌های نیمه تمام، نوسازی و باسازی واحد‌های تولیدی (حذف ماشین آلات و خطوط تولیدی که به نحوی فرسوده شده است) و تامین یارانه برخی از پروژ‌ها که با تزریق این تسهیلات از تکنولوژی‌های به روز برخوردار خواهند شد تخصیص داده می‌شود.
راه‌اندازی واحد‌های تولیدی نیازمند حمایت جدی است یکی از کارخانه‌های که در استان به تعطیلی کشیده شده بود کارخانه شادن بود که در راستایی تولید اقلام بهداشتی نظیر دستمال کاغذی و پوشک و پوشینه بزرگسال و بسیاری محصولات بهداشتی دیگر راه اندازی شده بود.
ولی پس از ۷ سال رکود و تعطیلی توسط آقای میرزایی و کارگران جوانش و با حمایت‌های مسئولین استانی جان دوباره بر کالبد این کارخانه دمیده شد و این کارخانه تبدیل به یک واحد تولیدی موفقی شده که حدود ۲۰۵ نفر با فعالیت در آن نان بر سر سفره هایشان ببرند .

میرزایی مدیر عامل شرکت شادن گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با بیان اینکه کارخانه‌های راکد یکی از سرمایه‌های کشور هستند افزود: باید این کارخانه‌ها با همت صنعتگران دوباره به چرخه اقتصاد کشور بازگردند.  
وی افزود: با راه اندازی مجدد این کارخانه در حال حاضر بیش از ۲۰۵ نفر به صورت شبانه روزی در اینجا فعالیت می‌کنند که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها از افراد تحت پوشش کمیته امداد و تحت حمایت بهزیستی (نا شنوا و معلول) می‌باشند.
وی با بیان اینکه این افراد از قابلیت‌های بسیار بالای برخوردار هستند تصریح کرد:آن‌ها بعد از گذراندن آموزش‌های لازم در بخش‌های مختلف بکار گرفته می‌شوند.
میرزایی مدیر عامل این شرکت با اشاره به اینکه این کارخانه در حال حاضر محصولات سلولزی از قبیل: پوشاک بچه و پوشینه بزرگسال و دستمال کاغذی تولید می‌کند گفت:این کارخانه به دلیل وجود یکی از خط‌های تولید مهم پوشینه بزرگسال کمک بزرگی در تامین نیاز بازار به این محصول می‌کند و از واردات این محصول به کشور و خروج ارز جلوگیری می‌کند.  
وی گفت: در همین زمینه تقریبا ۱۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده ایم که در مقابل ۳۰ درصد نیاز بازار به پوشینه بزرگسال را تامین می‌کنیم.   مدیر کارخانه محصولات بهداشتی با اشاره به اینکه در صدد هستیم در آینده نزدیک محصولات پزشکی را هم به مجموع محصولات تولیدی این کارخانه اضافه کنیم تصریح کرد:با راه اندازی خطوط جدید این کارخانه ۸۰  فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.   حقیقی مدیر تولید این کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیون انواع محصولات سلولزی در این کارخانه تولید می‌شود گفت: در همین زمینه تقریبا ۱۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده ایم که در مقابل ۳۰ درصد نیاز بازار به پوشینه بزرگسال را تامین می‌کنیم .       
میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه در صدد هستیم در آینده نزدیک تولید محصولات پزشکی را هم به محصولات تولیدی  این کارخانه اضافه کنیم ادامه داد: با راه اندازی خطوط جدید در این کارخانه ۸۰ عنوان شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.  
یکی از کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان  گفت: مدت‌ها دنبال کار بودم تا اینکه از طرف بهزیستی به این کارخانه معرفی شدم و در حال حاضر ۵ ماه است که در بخش بسته بندی مشغول به کار هستم و از کارم خیلی راضی هستم .     وی ادامه داد: امیدوارم کارخانه‌ها دیگر نیز از افرادی که با شرایط مشابه ما هستند حمایت کنند .
به گفته این کارگر حمایت مردم از خرید کالای ایرانی نه تنها موجب می‌شود تا کارخانه‌های راکد دوباره به چرخه تولید باز گردند بلکه باعث می‌شود تا بیکاری از جامعه رخت بندد و افرادی زیادی صاحب شغل شوند.   زهرا نصیری   انتهای پیام/ن    

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم) نحوه تولید کره در یک کارخانه پاکستانی (فیلم) فرآیند جالب و دیدنی سوسیس گوشت در کارخانه مشهور کره‌ای (فیلم)

دیگر خبرها

  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • فیلم| طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی
  • طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی | ویدئو
  • فیلم/ طنین صدای اذان در قلب آمریکا
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند