Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@04:09:46 GMT

اهدای نشان «داود رشیدی» در جشنواره‌ای سینمایی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۴۹۰۱

به گزارش پارس نیوز، خانواده داود رشیدی همزمان با نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نشان این هنرمند فقید را به هنرمندان استان مازندران اهدا می‌کنند.
آیین اهدای نشان «داود رشیدی» در این رویداد فرهنگی هنری برگزار می‌شود.
احترام برومند (همسر زنده‌یاد داود رشیدی) درباره جزئیات اهدای نشان «داود رشیدی» همزمان با نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش بیان کرد: این مراسم از سوی خانواده رشیدی، در جشنواره فیلم وارش برگزار و نشان داود رشیدی به چند چهره شاخص هنری مازندران اهدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این نشان تاکنون به چهره‌های مطرح در حوزه‌های سینما، تئاتر، ترجمه و نویسندگی و پژوهش اهدا شده است.
عمید نائینی، علیرضا داودنژاد، حسن معجونی، محسن میرزایی، جلال ستاری، سید محمد مساوات، رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرطهماسب چهره‌هایی هستند که تاکنون این نشان را دریافت کرده‌اند.
داوود رشیدی اصالتاً مازندرانی و ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران متولد شد وی از نوادگان آیت الله حایری مازندرانی بود . ایشان بارها در محافل هنری و به خاطر پیشینه خانوادگی از مازندران به عنوان سرزمین دوم خود یاد می‌کرد. از جمله کارهای شاخص زنده یاد رشیدی می‌توان به «در انتظار گودو»، «ریچارد سوم»، «پیروزی در شیکاگو»، «منهای دو»، «آقای اشمیت کیه؟» اشاره کرد. همچنین «کمال‌الملک»، «ملاقات با طوطی»، «زمهریر»، «ولایت عشق»، «هزار دستان»، «آوای فاخته» و «عطر گل یاس» از جمله فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی است که این هنرمند فقید در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش، اردیبهشت ۹۸ به دبیری مهدی قربانپور در استان مازندران برگزار می‌شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم استان مازندران فرهنگی هنری جشنواره بین المللی خانواده جشنواره فیلم شاخص نشان پارس سینمایی اهدای پارس نیوز داود رشیدی جشنواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • نشان عالی «سربداران» به سپاه اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران اهدا شد
  • نشان عالی «سربداران» به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهدا شد
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • پسر خرمشهری با اهدای عضو به ۲ شهروند زندگی دوباره داد
  • رشیدی: استقلال نصف جان‌مان کرد/ حسینی نباید محروم می‌شد