Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@06:25:16 GMT

آلزایمر را با داروهای گیاهی درمان کنید

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۵۰۹۳

آلزایمر را با داروهای گیاهی درمان کنید

رکنا: درمان بیماری آلزایمر با گیاهان دارویی بهترین انتخاب است.

محققان در مطالعه ای جدید دریافتند وجود یک ماده شیمیایی ضدالتهابی و محافظ اعصاب در داروی گیاهی «یربا سانتا» (Yerba santa) بومی کالیفرنیا می تواند به درمان بیماری آلزایمر کمک کند.

 بیماری آلزایمر یک علت اصلی مرگ محسوب می شود و از آنجائیکه سن فاکتور پرخطر اصلی در این زمینه است، محققان در جستجوی راه های مقابله با تاثیرات افزایش سن بر مغز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شناسایی ماده موسوم به «استروبین»، به عنوان یک ماده محافظ اعصاب، یک گام امیدبخش در این مسیر بوده است.

قبایل بومی کالیفرنیا از گیاه یربا سانتا معروف به «گیاه مقدس» به خاطر خواص درمانی اش استفاده می کردند. دم نوش برگ های این گیاه برای درمان مشکلات تنفسی، تب و سردرد استفاده می شود. خمیر حاصل از این گیاه برای درمان زخم ها، کاهش درد عضلات شکم و رماتیسم استفاده می شود.

محققان در بررسی های آزمایشگاهی مولکولی موسوم به استروبین را شناسایی کردند.آنها این ماده را از لحاظ تاثیر بر سلول های عصبی موش آزمایش کردند. آنها دریافتند این ماده دارای تاثیر ضدالتهابی بر سلول های مغزی موسوم به microglia است.

به گفته محققان، در مجموع این ترکیب دارای تاثیر در مقابله با چندین عامل مرگ سلولی در سلول های عصبی است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: آلزایمر درمان درمان بیماری کاهش افزایش عکس فیلم مرد جوان ازدواج زن خودکشی فضای مجازی اصفهانی داماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری فناوری نانو ، محققان موفق شدند سامانه‌ مشبک زیست‌الکترونیکی شبیه به بافت انسان بسازند که در آن آرایه‌هایی از حسگر‌های گرافنی وجود دارد که قادر هستند به صورت همزمان ، نشانه های (سیگنال‌های) الکتریکی و حرکتی سلول‌ها در محیط آزمایشگاهی را ثبت کنند این کار روی بافت سلول‌های قلب انجام شده است . این شبکه شبه بافتی ، می‌تواند همراه با سلول‌های قلب رشد کند و به محققان این امکان را می‌دهد تا مشاهده کنند که چگونه عملکرد‌های مکانیکی و الکتریکی قلب در طی فرآیند رشد تغییر می‌کند. این دستگاه جدید ساخت محققان دانشگاه ماساچوست و انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) می‌تواند برای افرادی که در حال مطالعه بیماری‌های قلبی هستند و همچنین کسانی که عوارض جانبی بالقوه سمی بسیاری از دارو‌های مشترک را مطالعه می‌کنند، مفید باشد. این سامانه جدید از یک میکروبافت سه بعدی قلبی برخوردار است که در آزمایشگاه و از سلول‌های بنیادین انسان تشکیل شده و در ساخت آن از گرافن استفاده شده است که رسانایی بیشتری داشته باشد و به دلیل ساختار حساس و کوچکی که دارد ، می‌تواند حتی کوچکترین انقباض‌های عضلانی را ثبت کند. این حسگر بسیار منعطف بوده و می‌توان آن را به صورت غیرتهاجمی در بافت قلبی قرار داد. بیماری قلبی عامل اصلی عوارض و مرگ و میر انسان در سراسر جهان است. قلب همچنین نسبت به دارو‌های درمانی بسیار حساس است و صنعت داروسازی میلیون‌ها دلار برای آزمایش روی این اندام خرج می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محصولات آنها ایمن هستند. با این حال، راه‌های نظارت مؤثر در بافت قلبی زنده بسیار محدود است. تا حدودی، این امر به این دلیل است که حسگر‌های کاشته شده در قلب زنده بسیار خطرناک هستند، همچنین قلب یک عضله پیچیده است که نیاز به نظارت دارد. به گفته محققان ، بافت قلبی بسیار خاص است. این بافت فعالیت مکانیکی دارد، فعالیت‌هایی نظیر انقباض و آرامش که خون را در بدن ما پمپ می‌کند که برای این کار به نشانه (سیگنال) الکتریکی نیاز دارد.  

دیگر خبرها

  • ساخت حسگری دقیق برای نظارت بر سلول‌های قلب
  • درمان اصلی کبد چرب چیست؟
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • گیاهی که به انسولین معروف است
  • این گیاه همانند انسولین است / گیاهی که به انسولین معروف است
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم
  • این رفتارهای در خانه نشانه ابتلا به آلزایمر است
  • مقایسه طب سنتی و مدرن/ کدام درمان موثرتر است؟
  • چرا تحقیق درباره سرطان در فضا آسان‌تر است؟