Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خباز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص ارزیابی خود از شرایط فعلی اصلاح‌طلبان برای ورود جدی به رقابت‌های انتخاباتی سال آینده گفت: در کشور ما جای احزاب فراگیر خالی است؛‌ بنابراین این نیاز طبیعی مردم و احزاب سیاسی از حالت کاملا حساب شده و دقیق حزبی بعضا به حرکت‌های سلیقه‌ای تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اگر به کشورهایی که بیش از صد سال شاهد دموکراسی هستند نگاهی بیندازیم می‌بینیم که در آنجا احزاب نقش تبلیغاتی را به عهده دارند. یعنی از روزی که رییس‌جمهور انتخاب می‌شود، حزب رقیب فعالیت‌های خود را تحت عنوان دولت سایه آغاز می‌کند.  در این شرایط حزب در صحنه نیز که کاندیدایش رای آورده تلاش می‌کند نظر مخاطبان خود را حفظ کرده تا بتواند مجددا رای بیاورد. 

وی افزود: مجلس هم به همین شکل است ولی به این علت که در کشور ما احزاب وجود ندارند یا خیلی کمرنگ هستند و این البته به علت آن است که مسئولان تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز ما یا حزب‌ستیز و یا حزب‌گریز هستند و نمی‌گذارند احزاب رونق پیدا کنند؛ طبیعتا از یک سال مانده به انتخابات کار تبلیغاتی آغاز می‌شود. در این شرایط جلسات حداقل در سطح محفلی آغاز شده، نیروهای خود را شناسایی می‌کنند و گروه‌های مختلف ستادهای خود را تشکیل می‌دهند. 

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی گفت: سال آینده سال انتخابات است و من فکر می‌کنم حتی برای شروع فعالیت‌ها کمی دیر شده باشد. با این حال اگر فعالیت‌ها تحت عنوان حزب باشد نیازی نیست از زمان خاصی آغاز شود بلکه در طول سال و از الان برای چهار سال آینده این فعالیت‌ها شکل می‌گیرد و در چهارچوب و مسیر مشخص با برنامه کار انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در کشور ما به دلیل فقدان احزاب، شروع فعالیت‌ها از یک سال قبل کار درستی است. اصلاح‌طلبان ان شاءالله از انتخابات‌های سال‌های ۹۲ به بعد که تصمیم‌های درستی اتخاذ کردند درس بگیرند و این دوره هم موفق باشند. این امر البته مشروط به این است که مانند سال‌های ۸۴ و ۸۸ خودشان با هم درگیر نشوند. اتفاق بسیار نامیمون و نامبارکی که سال‌های ۸۴ و ۸۸ رخ داد و اصلاح‌طلبان چند کاندیدا را وارد صحنه کردند و شد آنکه شد. امیدوارم شیرینی کار درست سال‌های ۹۲ به بعد زمینه را برای همراهی و همدلی اصلاح‌طلبان فراهم کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به عنوان ناظر بیرونی فعالیت‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری مشروط بر اینکه دقیقا منویات آقای خاتمی را اجرا کند، موفق خواهد شد. درست نیست که از نام آقای خاتمی و محبوبیت ایشان استفاده شده اما به منویات ایشان عمل نشود.

وی افزود: بنده معتقد هستم که وجود ارزشمند سید محمد خاتمی می‌تواند به شورای عالی سیاست‌گذاری جهت دهد تا این شورا بتواند کاملا عالمانه، منطقی و برای حفظ منافع ملی قدم بردارد. انتظار ما از شورای عالی بالا است چراکه این افراد عقلای جریان اصلاح‌طلبی هستند باید از جزم‌اندیشی فاصله بگیرند تا با همدلی و همراهی تصمیت درست را اتخاذ کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سید محمد خاتمی محمدرضا خباز انتخابات مجلس شورای اسلامی شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۵۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد

یوسف اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: اقدام جهادی سرویس و بهینه سازی خطوط فشار متوسط شبکه‌های برق استان قزوین این بار در آوج اجرا شد. 

وی افزود: اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهید آباد با هدف کاهش بارفیدر و کاهش خاموشی‌ها و پایداری شبکه امروز چهارشنبه اجرا می‌شود.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اضافه کرد: با اجرای این اقدام جهادی افزایش قدرت مانور و جلب رضایتمندی مشترکین نیز محقق می‌شود. 

اینانلو در خصوص مشخصات فنی این اقدام جهادی بیان کرد: این اقدام در محدوده پست ۶۳ کیلو ولت آبگرم با شبکه‌ای به طول ۱۰ کیلومتر اجرا می‌شود. 

وی یادآور شد: در اجرای این اقدام جهادی ۱۳ اکیپ نظارتی، ۲۱ اکیپ عملیاتی با استفاده از ۵۷ نفر نیروی فنی و ۹ نیروی نظارتی و ۱۲ نیروی پشتیبان همکاری می‌کنند. 

اینانلو بیان کرد: نیرو‌های فنی با بهره گیری از ۲۰ دستگاه خودرو و ۱۱ دستگاه بالابر و یک دستگاه جرثقیل این اقدام را انجام می‌دهند.

به گفته سرپرست شرکت توزیع نیروی برق این اقدام جهادی در شهر آوج با یک میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود. 

وی از همکاری پلیس راه، اورژانس، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در اجرای موفق طرح تشکر کرد. 

شهرستان آوج دارای۲۴ هزار مشترک خانگی و تجاری و صنعتی و کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • اقدام جهادی اصلاح و سرویس فیدر ۲۰ کیلو ولت دو مداره آوج و شهیدآباد
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!