Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی افزود: در نگاه اسلام، تولید کننده مقام مجاهد فی سبیل الله است و تولید، صدقه جاریه است؛ هیچ مکتبی تا این حد برای تولید کننده ارزش قائل نیست که اسلام هست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، امروز(۵ اسفند) در همایش تقویت باورهای دینی و روحیه جهادی در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی را باید وزارت معیشت بدانیم زیرا سبد خانوار روزانه مردم را شما بر اثر تلاش هایتان باید پر کنید؛ افزود: این حاصل دانش و مدیریت و نظارت و کار شما است که بازار را در این بخش رونق وخانه مردم را صفا می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی کارتولیدی را ارزشمند و تولید را یک ارزش در اسلام خواند و گفت: اگر کسی تنبلی کند و به تولید بی توجه باشد از نظر فرهنگ اسلامی محکوم است؛ زندگی بر اساس تولید شکل می گیرید و تداوم وجود است و اگر نباشد هستی مشکل پیدا می کند.

 

تقوی زمین را از نعمت های بزرگ الهی ذکر کرد و با اشاره به نص صریح قرآن در نهی از مغرورانه راه رفتن بر آن افزود: زمین از نگاه دینی آنقدر ارزش دارد که هنگام عبودیت، پیشانی را بر روی خاک می گذاریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزی به شکل سنتی جواب نمی دهد و نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد؛ تأکید کرد: کشاورزی باید علمی شود و کشت های گلخانه ای و اصلاح نژاد دام و.. از اقدامات خوب است لذا کشاورزان را باید توجیه کرد تا با شیوه های علمی پیش برویم.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی افزود: در نگاه اسلام، تولید کننده مقام مجاهد فی سبیل الله است و تولید، صدقه جاریه است؛ هیچ مکتبی تا این حد برای تولید کننده ارزش قائل نیست که اسلام هست؛ پیامبر دست تولید کننده را بوسید و اینها را باید به صورت فرهنگ در جامعه مطرح کنیم و جا بیندازیم.

 

وی کشاورزان را گنجینه های خدا بر روی زمین توصیف و بیان کرد: تولید هر کشور قدرت ملی آن کشور به حساب می آید لذا هر کس کار کند و بر تولید بیفزاید قدرت او افزایش می یابد؛ نمی شود مرگ بر آمریکا گفت و دست مان را کمی دراز کرد که به ما گندم بدهند ما باید در زیر سایه کارهای مفید و مؤثر و نه دلال بازی و.. خودکفا شویم.

 

 

حجت الاسلام تقوی علم را نیز قدرت خواند و ادامه داد: در برابر قدرتمندان سیاه دل خونخوار باید با قدرت ایستاد و اگر قدرت هسته ای ما نبود وزیر امور خارجه آمریکا ۲۰ روز طرف مقابل ما در مذاکره نمی نشست؛ قدرت ما قدرت برای تهاجم به یک کشور و یا ملت دیگری نیست بلکه هم برای خودمان و هم در خدمت ملت های مظلوم است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه با تولید افزایش ثروت ملی بوجود می آید لذا باید از امکانات خدادادی و سرمایه های طبیعی استفاده کرد تا فقر و سیاهی و تاریکی را به کمک تولید از زندگی محرومان بزدائیم؛ اظهار داشت: خدمات جهاد کشاورزی و نقش این سازمان در امنیت ملی گفته نمی شود در حالیکه این وزارتخانه بعد از وزارت علوم، علمی ترین وزارتخانه است. 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس بیانیه گام دوم انقلاب آمریکا عتبات عالیات آموزش و پرورش ایران جهادکشاورزی تقوی کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

محمد هادی ایمانیه در اولین شورای کشاورزی استان در سال ۱۴۰۳، ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان به سبب زحمات فراوانی که متحمل شده اند، بر ارزیابی مداوم و مستمر تاکید کرد و گفت: همه فرمانداران و روسای ادارات جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها در حوزه گیاهان دارویی، اصلاح الگوی کشت، احداث گلخانه و صنایع تبدیلی، پر کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتور و هوشمند شدن چاه‌های کشاورزی و تولید محصولات ارگانیک بصورت مستمر پایش شوند.

استاندار فارس خواستار توجه جدی مسئولین ذیربط به حوزه گیاهان دارویی شد و افزود: در زمینه گیاهان دارویی دستگاه‌های ذیربط در سطح مدیران کل و معاونین جلسات فشرده‌ای برگزار و گزارش جلسات را ارائه کنند.

او در ادامه خواستار اعلام برنامه عملیاتی در حوزه جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۳ شد و افزود: برنامه عملیاتی مد نظر را برای دانش بنیان شدن حوزه‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تا پایان اردیبهشت سال جاری ارائه دهید.

ایمانیه استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت کردن تولید برخی محصولات کشاورزی و دامی را اقدامی ارزشمند در حوزه جهاد کشاورزی دانست و تصریح کرد: گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تشکیل شود؛ علی رغم اینکه شاید این علم جدید مشکلاتی داشته باشد، اما در زمینه جهاد کشاورزی، مصرف سوخت، دامداری و دامپروری، اصلاح الگوی کشت قطعا موثر و راه‌گشاست و می‌توان از این طریق تناسب بین کاشت محصولات زراعی و میزان تقاضا را رعایت کرد.

او در ادامه از مشارکت مردم در جهش تولید سخن گفت و با اشاره بر اینکه فارس در تولید بسیاری از محصولات زراعی و باغی رتبه‌های برتر را دارد، گفت: تعاونی اشتغال و تولید سازمان جهادکشاورزی و زیرمجموعه آن، با مشارکت مردم وبا هدف ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های ارزش تشکیل شود؛ قطعا تحقق این موضوع برای تولید کنندگان و مشارکت کنندگان سودمند خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر اینکه هدف گذاری کرده‌ایم تا حداقل یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی طی هرسال در استان داشته باشیم، افزود: میزان سرمایه گذاری داخلی و خارجی مختص به سال ۱۴۰۳ را در حوزه جهادکشاورزی مشخص و ارائه کنید.

او در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه با هرگونه کشت محصولات زراعی که با آب غیرسالم کشت شود، با قاطعیت برخورد خواهد شد، تصریح کرد: در جلسه امروز تکلیف را شفاف روشن کرده ایم؛ امحا کشت‌هایی که از آب‌های غیرسالم استفاده می‌کند برعهده جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و با همکاری نیروی انتظامی، سازمان محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه قضایی است.

ایمانیه با تصریح بر اینکه هیچ فردی حق ندارند سلامت مردم را در معرض خطر قرار دهد، ادامه داد: دو پیشنهاد برای فعالین این حوزه نیز وجود دارد ابتدا تهاتر زمین در مکان مناسب به جایگزینی زمین‌های فعلی و یا مساعدت در کاشت درخت‌های غیر مثمر و احداث جنگل کاری و همچنین ایجاد صنایع چوبی مساعدت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان