Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-16@14:03:32 GMT

جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات در میامی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۷۶۴۳

جمع‌آوری بیش از یک میلیارد تومان زکات در میامی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد مهدی اصغری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی ظهر امروز 5 اسفند در شورای زکات میامی در دفتر امام جمعه این شهر با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در میامی جمع‌آوری شد،اذعان کرد: طی سال گذشته در همین مدت ۹۳۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که مقایسه این دو آمار رشد ۳۶۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حوزه زکات واجب نیز امسال ۱۹۳ میلیون تومان و سال گذشته ۱۴۳ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده  که در مقایسه این دو آمار رشد ۵۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد و در این راستا زکات مستحب امسال یک میلیارد و ۵۱ میلیون تومان است که طی سال گذشته این رقم ۷۴۸ میلیون تومان را شامل شد.

اصغری با تاکید بر اینکه مبلغ ۱۷۴ میلیون تومان به صورت نقدی به کیمته امداد پرداخت‌شده متذکر شد: این مبلغ در سرفصل‌های جهیزیه هشت مورد، درمان ۱۵ مورد، تحصیل ۷۵ مورد، معیشت ۶۰۵ مورد و مسکن سه مورد هزینه شده است.

وی میامی را از نظر جایگاه درآمدی کمیته امداد در سطح استان رتبه چهارم بعد از دامغان، شاهرود و سمنان دانست و گفت: مبلغ نقدی در کالای زکات واجب و مستحب سهم فقرا ۴۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که از این مبلغ ۶۸ میلیون تومان برای پروژه‌های عام‌المنفعه و مابقی به صورت مستقیم به نیازمندان پرداخت‌شده است

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) میامی فطریه عام و سادات سال جاری را ۵۱ میلیون تومان برشمرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۱ میلیون تومان است که حدود ۱۰ میلیون افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری قرآن میامی زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه

رئیس دادگستری شهرستان کوهپایه گفت: با جمع‌آوری مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال زمینه آزادی ۴ زندانی و حتی چندین زندانی از شهرستان‌های همجوار کوهپایه فراهم شد.

مهرداد گنجعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: به برکت کمک‌های خیران و مردم در جشن گلریزان، مبلغ بیش از ۱۰ میلیارد ریال جمع‌آوری و ۴ نفر زندانی که شرایط آزادی را داشتند به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: یک نفر از زندانیان در زمان برگزاری جشن بلافاصله آزاد و به جمع خانواده بازگشت و در تلاش هستیم با مبلغ بالایی که جمع‌آوری شد، زندانیان واجد شرایط شهرستان‌های همجوار را نیز با اولویت‌بندی آزاد کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان کوهپایه با بیان اینکه زندانی بودن سرپرست خانوار سبب ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، افزود: در سال گذشته در جشن گلریزان کوهپایه زمینه آزادی ۲ زندانی و دو سال قبل زمینه آزادی ۳ زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

کد خبر 744939

دیگر خبرها

  • آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه
  • جمع‌آوری ۳۴ میلیارد و ۴۱ میلیون ریال فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۰۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی امام خمینی (ره)
  • مشارکت میلیاردی شهروندان گیلانی در پرداخت زکات فطره
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جمع آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطریه برای بیماران سرطانی دزفول
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵ میلیارد تومان در جشن‌های گلریزان کردستان جمع‌آوری شد
  • جمع آوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد