Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@23:21:18 GMT

ادامه تجمع کارگران روغن نباتی جهان برای معوقات مزدی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۸۹۸۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری گفتند: از حدود یک هفته پیش گروهی از کارگران کارخانه روغن نباتی جهان برای وصول مطالبات معوقه خود تقریبا هر روز دست به اعتراض صنفی می‌زنند. امروز نیز اعتراض کارگران در مقابل ساختمان استانداری زنجان ادامه داشت.

به گفته کارگران معترض این واحد تولیدی، این کارخانه حدود ۱۱۰ کارگر شاغل دارد که سه ماه حقوق آذر، دی و بهمن ماه آنها در سال جاری پرداخت نشده در عین حال پرداخت مطالبات بیمه کارگران نیز به تامین اجتماعی از مدتها قبل با مشکل روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، علارغم اینکه جلسات متعددی در پیگیری مشکلات واحد تولیدی روغن نباتی جهان و کارگرانش از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شده اما همچنان کارخانه با مشکلات متعددی روبروست.

به گفته کارگران، یکی از دلایل اجتماع اعتراضی آنها؛ بدقولی کارفرما در عمل به وعده پرداخت مطالبات کارگران است. کارفرما به دنبال اجتماع چند روز کارگران در آذر ماه در محل استانداری وعده کرده بودکه هر ۱۵ روز یکبار یک ماه از مطالبات مزدی کارگران را پرداخت کند.

آنها با بیان اینکه بخشی از مطالبات مزدی‌مان را با پافشاری استانداری دریافت کرده‌ایم، افزودند: کارفرما با نادیده گرفتن وعده‌های داده شده، از پرداخت مابقی مطالباتمان کوتاهی می‌کند.

کارگران این کارخانه همچنین گفتند: بخش دیگری از اعتراضات کارگران ناشی از مشخص نبودن وضعیت تولید در کارخانه است.

طبق ادعای کارگران روغن نباتی جهان؛ مسئولان مرتبط با مشکلات کارگران روغن نباتی جهان نسبت به بهبود وضعیت کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران آن بی‌توجهی بوده و از مدتها قبل فعالیت تولیدی کارخانه را به حداقل کاهش داده‌اند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران زنجان کارگران روغن نباتی جهان تجمع مقابل استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سیدمحمد هادی سبحانیان، رئیس سازمان مالیاتی کشور در حاشیه سفر به قم و دیدار با مراجع معظم تقلید و علما با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته نظام مالیاتی کشور توانست با گسترش چتر مالیاتی و شناسایی مودیان جدید سهم قابل توجهی در هزینه‌ها و منابع عمومی کشور داشته باشد.

وی شناسایی مودیان جدید مالیاتی را یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده جدید مالیاتی شناسایی شد.

سبحانیان گفت: مبارزه با فرار مالیاتی در سال جاری نیز با جدیت دنبال می‌شود چرا که تحقق این موضوع به گسترش عدالت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه به برخی از مشکلات موجود در فضای اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از وابستگی به درآمدهای نفتی است و دولت سیزدهم حرکت پرشتاب به سمت اخذ مالیات هوشمند را آغاز کرده است.

سبحانیان فراهم کردن زیرساخت‌های اخذ مالیات هوشمند را یکی از دستاوردهای دولت عنوان کرد و گفت: در دهه گذشته تنها ۳۶ درصد است درآمدهای کشور از طریق درآمدهای مالیاتی تامین می‌شد در حالی که در سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از درآمدهای دولت از محل وصول مالیات تامین شده است.

دیگر خبرها

  • احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل تا کشف گور دسته جمعی در بیمارستان الشفا
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!