Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@09:20:28 GMT

افزایش صادرات کالا از گمرک‌های فارس

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۶۸۹۹۰

افزایش صادرات کالا از گمرک‌های فارس

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداد رحیمی مدیرکل گمرک‌های استان فارس بیان کرد: در ۱۱ ماه نخست امسال ۳۰۷ هزار و ۲۵۶ تن کالا به ارزش ۲۴۸ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۲۵ دلار از طریق گمرک‌های این استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۹ درصد و از لحاظ ارزش ارزی ۳۵ درصد افزایش داشته که این کالا‌ها به کشور‌های افغانستان، کویت، عراق، آلمان، پاکستان، امارات متحده عربی، هند، قطر، ترکیه و عمان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کالا‌ها و محصولاتی از جمله فرآورده‌های لبنی، رب گوجه فرنگی، عصاره و پودر شیرین بیان، اوره، خرما، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سیمان، کاشی و سرامیک، آرد گندم، فرش و سایر کفپوش‌ها بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

رحیمی ادامه داد: در ۱۱ ماه گذشته در بین کالا‌های صادراتی استان، خرما از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۳۸ و ۲۱۸ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد که از دلایل عمده آن می‌توان به کیفیت محصول و بازار یابی مناسب تجار و بازرگانان استان فارس بخصوص در کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس افزود: در ۱۱ ماه امسال، ۱۷ هزار و ۶۷۸ تن کالا به ارزش ۹۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۹۸ دلار از طریق گمرک‌های این استان وارد کشور شده، که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۱۵ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۲۰ درصد افزایش داشته و این کالا‌های وارداتی مربوط به ۴۸ کشور از جمله چین، آلمان، کره جنوبی، امارات متحده عربی، ترکیه، سوئد، پاکستان، تایلند و لهستان می‌شود.

وی تعداد مسافران وارد شده به این استان در ۱۱ ماه امسال را از طریق مرز هوایی ۲۷۱ هزار و ۵۵۵ نفر برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۰ هزار و ۵۶۰ نفر ایرانی و ۷۰ هزار و ۹۵۵ نفر نیز گردشگر خارجی بوده اند.

رحیمی تاکید کرد: در این مدت ۲۹۶ هزار و ۲۰۵ نفر از طریق مرز هوایی فارس از کشور خارج شدند که از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۶۱۲ نفر ایرانی و ۹۶ هزار و ۵۹۳ نفر نیز خارجی بوده اند.

مدیرکل گمرک‌های استان فارس گفت: در ۱۱ ماه امسال شهروندان استان فارس ۵۲۷ بسته کالا‌های هدیه و سوغات به ارزش چهار هزار و ۶۹۸ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کرده اند و ۶ هزار و ۷۴۲ بسته پستی به ارزش ۹۰ هزار و ۹۹۰ دلار به خارج از کشور ارسال کرده اند.

انتهای پیام/ت

افزایش میلیون دلاری صادرات کالا از گمرک‌های فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت اقتصاد اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۶۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و رونق تولید در کشور، گفت: رشد اقتصادی و و رونق تولید می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را رفع کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در جشن احیای 201 واحد تولیدی راکد استان سمنان، اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی در گرو تولید است.

وی افزود: همه تلاش‌ها باید در راستای افزایش تولید باشد و افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید کشور است، عنوان کرد: قاچاق کالا تولید را در کشور از نفس می‌اندازد.

در حال تکمیل. ..

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش صادرات افغانستان در ماه حوت