Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@10:43:24 GMT

همایش زکات استان کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۰۹۱۵

همایش زکات استان کرمان برگزار شد

با حضور آیت‌الله تقوی رئیس شورای عالی زکات کشور همایش زکات استان کرمان برگزار شد. ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، همایش زکات استان کرمان امروز با حضور آیت‌الله سیدرضا تقوی نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان و دیگر مسئولان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمان| نحوه جمع‌آوری زکات در کشور نیازمند بازنگری است60 درصد جمعیت استان کرمان جزو 4 دهک پایین جامعه هستندکرمان | 450 میلیارد تومان زکات در سال جاری در کشور جمع‌آوری شد

پرداخت زکات در استان کرمان 25 درصد رشد داشت

در این جلسه یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه 2 هزار و 500 نفر از جمله روحانیون مستقر در روستاها، دهیاران و شوراها به اعضای شورای زکات در استان کمک می‌کنند اظهار داشت: در سال جاری بیش از 2 هزار جلسه شورای زکات در استان برگزار شده است.

وی با وجود مشکلات و خشکسالی‌های فراوان در استان اشاره کرد و افزود: با وجود همه این مشکلات نه تنها میزان پرداخت زکات در استان کاهش نداشته که توسعه هم داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد هم افزایش داشته‌ایم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه بیش از 11 میلیارد تومان زکات در 11 ماهه سال جاری در استان کرمان جمع‌آوری شده است گفت: در گذشته و امسال به واسطه وضعیت محصول پسته در رفسنجان و سیرجان، پرداخت زکات مستحبی پسته مطلوب نیست.

وی با عنوان اینکه 60 درصد از زکات جمع‌آوری شده برای نیازمندان و 40 رصد برای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه باید هزینه کنیم افزود: با همکاری عوامل و ائمه جمعه، بیش از 70 درصد زکات جمع‌آوری شده به سمت محرومان رفته است.

عفو مالیاتی زکات‌دهندگان اجرایی نمی‌شود

حجت الاسلام قاسم دانش امام جمعه بم در این جلسه با اشاره به اینکه محرومیت استان کرمان، فقط در جنوب نیست و در شرق استان محرومیت بسیار زیاد است اظهار داشت: متاسفانه عفو مالیاتی زکات‌دهندگان اجرایی نمی‌شود.

وی افزود: اینکه کمیته امداد دبیر ستاد زکات است مطلوب نیست و کمیته امداد فعالیت‌های زیادی دارد که به این امر مهم نمی‌رسد و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشد که در رابطه با زکات چه اقداماتی انجام داده است.

پرداخت زکات در نرماشیر رشد 28 درصدی داشت

رضا مشکی فرماندار نرماشیر در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرستان نرماشیر در سال 96 حدود 700 میلیون تومان و در سال جاری تاکنون 900 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است اظهار داشت: در این شهرستان با رشد 28 درصدی زکات روبه‌رو بودیم.

وی با بیان اینکه بحث اعتمادسازی در شهرستان را با جدیت پیگیری کردیم و نتیجه‌بخش بوده است گفت: امسال 450 میلیون تومان از محل زکات جمع‌آوری شده صرف فعالیت‌های عمرانی در شهرستان شده است و خلاء کار فرهنگی و تبلیغی در ارتباط با زکات دیده می‌شود.

بیش از 90 درصد محصول پسته امسال کشاورزان انار خسارت دیده است

علی زهرودی فرماندار انار در این جلسه با بیان اینکه انار یک شهرستان تک محصولی است و بالای 90 درصد محصول پسته امسال کشاورزان خسارت دیده است اظهار داشت: امسال 10 میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع‌آوری شده است.

فرماندار انار با بیان اینکه از محل زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان برای خانواده‌های بی‌بضاعت جهیزیه تهیه و به آنها تحویل داده شده است افزود: چند چشمه بهداشتی در نقاط محروم این شهرستان هم ساخته شده است.

بیش از 4 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان برداشت می‌شود

سعید برخوری مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه میزان برداشت محصولات کشاورزی در منطقه نسبت به قبل از انقلاب رشد چشمگیری داشته است گفت: امروزه برداشت محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان به بیش از 4 میلیون تن رسیده است.

وی با عنوان اینکه قبل از انقلاب 500 هکتار آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی جنوب استان داشتیم بیان کرد: امروز این میزان به 72 هزار هکتار سیستم نوین آبیاری رسیده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه شرایط گلخانه ای جنوب کرمان از سایر کشور متمایز است، افزود: گلخانه‌های جنوب کرمان آلودگی خیلی کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دارند و همچنین نسبت به دیگر گلخانه های کشور نیاز به سم کمتری داشته و از محصولات سالم تری برخوردار هستند.

انتهای پیام/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • برگزاری همایش تکریم و ترویج زکات در هویزه +فیلم
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • حضور ٤ وزیر و برخی از سفرا در همایش کرمان آیدکس
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است