Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه پایش زیست محیطی صنایع و واحد‌های خدماتی مستقر در استان اولویت اول سازمان محیط زیست است، اظهار کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری ۷۸۶۹ مورد پایش زیست محیطی صنایع صورت پذیرفته و ۲۹۴۳ واحد صنعتی و کارگاهی در استان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر این اساس ۴۶۴ واحد صنعتی به عنوان صنایع آلاینده در فهرست آلایندگی قرار گرفته‌اند، افزود: بیشتر این واحد‌ها در شهرستان پاکدشت و سپس در شهرستان ری مستقر هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه داشته و با واحد‌های آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی

 

تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی؛ گزینه‌ای مناسب برای پاکیزگی شهر

مبلمان شهری یکی از مؤثرترین عناصر برای زیبایی هر شهری به شمار می‌آیند و باکیفیت بودن این مبلمان موجب آسایش بیشتر عموم و زیبایی شهر خواهد شد. مبلمان شهری دارای اجزای متفاوتی است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، سطل زباله چوبی است. موضوعی که در خصوص این آیتم مبلمان شهری وجود دارد، تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی است.

باتوجه‌به اینکه بسیاری از سطل زباله‌ها به علت فرایند تولیدی که دارند، به محیط‌زیست آسیب می‌رسانند، این سؤال برای برخی از افراد ایجاد می‌شود که آیا تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی منفی است یا مثبت؛ به همین منظور در این مطلب قصد داریم این موضوع را مورد بررسی قرار داده و برخی از ابهامات را از بین ببریم.

علت استقبال عموم از سطل زباله‌های چوبی چیست؟

سطل زباله‌های چوبی یکی از پرکاربردترین محصولاتی هستند که در سال‌های اخیر بسیار مورداستفاده قرار گرفته‌اند. این سطل‌های چوبی علاوه بر کاربرد در فضای شهر، در منازل مسکونی نیز کاربرد ویژه‌ای دارند. سطل زباله چوبی در مقایسه با نوع پلاستیکی یا فلزی از قدمت کم‌تری برخوردار بوده؛ اما محبوبیت بسیار بیشتری از این سطل‌ها دارد. علت اصلی استقبال قابل‌توجه عموم از این سطل‌ها علاوه بر مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی، مزایایی مثل زیبایی و... نیز است.

سطل زباله‌های چوبی دارای مزایای بسیار گوناگونی هستند. برای مثال طرح‌ها و مدل‌های این سطل‌ها بسیار متنوع و متعدد هستند و مناسب هر سلیقه‌ای قابل‌تهیه هستند. از طرفی پروسه تولید سطل زباله چوبی باعث شده که مقاومت این آیتم مبلمان بسیار بالا باشد و در برابر عوامل مختلف مانند تغییرات دما آسیب نبیند. این ویژگی موجب می‌شود که سطل زباله‌های چوبی طول عمر بالایی داشته باشند و بر اثر رطوبت با تغییر شکل و ابعاد مواجه نشوند.

برخی دیگر از دلایل استقبال مردم از سطل زباله‌های چوبی به شرح زیر است:

جلوه زیبا وزن مناسب تخلیه بسیار ساده نصب سریع و راحت قابلیت سفارشی‌سازی رنگ بادوام برابر شکستگی و ترک‌خوردگی مقاومت بالا در برابر جذب بوی نامطبوع مقاومت مناسب در برابر باران، برف و تگرگ قیمت مناسب در مقایسه با سایر مدل‌های سطل زباله دوام بالا در مقابل اشعه ماورای‌بنفش خورشید و عدم تغییر رنگ کاربردهای بیشتر نسبت به دیگر مدل‌های سطل زباله باتوجه‌به زیبایی نکاتی درباره تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی

در دنیای امروز موضوع حفاظت از محیط‌زیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ازاین‌رو سطل‌های زباله پلاستیکی و فلزی طی سال‌های اخیر جای خود را به سطل زباله‌های چوبی داده‌اند. در واقع مثبت‌بودن تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی اصلی‌ترین علت این موضوع به شمار می‌آیند.

همان‌طور که می‌دانید سطل‌های زباله پلاستیکی و فلزی اثرات بسیار مخربی را بر روی محیط‌زیست دارند و حتی برای استفاده در منازل نیز گزینه مناسبی به شمار نمی‌آیند. در ادامه تصمیم داریم به بررسی ویژگی‌های مثبت و تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی بپردازیم.

قابلیت بازیافت سطل زباله چوبی

متریالی که از قابلیت بازیافت برخوردار هستند بدون تردید بهترین محصولات برای استفاده در محیط‌زیست به شمار می‌آیند. سطل زباله‌های چوبی باتوجه‌به اینکه دارای خاصیت تجدیدپذیری هستند، به‌سادگی می‌توانند به طور مجدد به طبیعت برگردند.

 از آنجایی چوب با تولید کربن نقش مفیدی در اکوسیستم دارد و برخلاف آهن، پلاستیک، فولاد و... دی‌اکسیدکربن به محیط‌زیست وارد نخواهند کرد. به‌طورکلی این یکی از مثبت‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی به شمار می‌آیند.

زیباسازی طبیعی محیط‌زیست و بافت طبیعی

به طور معمول سطل‌هایی که از جنس فلز، فولاد، پلاستیک، آلومینیوم و... هستند، هر چقدر هم در تولید آن‌ها خلاقیت بالایی به‌کاررفته باشد، جلوه ناپسندی را برای فضای شهر و فضای منازل به وجود می‌آورند. اما سطل زباله‌های چوبی نه‌تنها باعث زشت شدن این فضاها نمی‌شوند، بلکه جلوه زیبایی را به محیط‌زیست می‌بخشند. در واقع استفاده از سطل زباله‌های چوبی موجب القای حس زیبایی طبیعی به شهروندان می‌شود.

علاوه بر این چوب از بافتی طبیعی و خواص جذب رطوبت برخوردار است. این خصوصیت مثبت موجب می‌شود که سطل زباله‌های چوبی حس پاکیزگی و بوی مناسب را برای عموم مردم به وجود آورده و حتی تماشای آن‌ها نیز لذت خاصی برای شهروندان داشته باشد.

عدم استفاده از مواد شیمیایی در تولید سطل زباله چوبی

یکی دیگر از اصلی‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی که تأثیری مثبت نیز می‌باشد، عدم به‌کارگیری مواد شیمیایی در پروسه تولید این سطل‌ها است. تولید سطل‌های زباله مختلف با استفاده از مواد شیمیایی باعث صدمه به منابع طبیعی شده و منفی‌ترین تأثیرات زیست‌محیطی را به همراه دارد. اما انتخاب سطل زباله چوبی که تولید آن با استفاده از مواد طبیعی به انجام رسیده، هیچ آسیبی به محیط‌زیست وارد نخواهد کرد.

 از طرفی تهیه چنین سطل زباله‌ای به شهروندان این اطمینان را می‌دهد که در صورت تماس با این آیتم مبلمان، با مواد شیمیایی مضر در تعامل نخواهند بود. این ویژگی مثبت به‌خصوص برای کسانی که به محیط‌زیست پاک و سالم اهمیت زیادی می‌دهند، بسیار جذاب است.

توجه به تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی و خرید این محصول

سازگاری سطل زباله چوبی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که می‌تواند منجر به خریداری این نوع سطل‌های زباله شود. در واقع عدم وجود تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی باعث شده که طرف‌داران این محصول بسیار زیاد باشند و در فضای شهر نیز شاهد استفاده از این سطل زباله‌ها باشیم. اگر قصد خرید سطل زباله چوبی را دارید، باید خرید خود را از مجموعه‌ای انجام دهید که علاوه بر کیفیت بالای محصولات، از قیمت مناسب و گارانتی نیز برخوردار باشد.

مجموعه آراوود با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات فروش سطل زباله‌های چوبی،گلدان چوبی،پایه چراغ چوبی،نیمکت چوبی و مبلمان شهری توانسته رضایت حداکثری مشتریان را به دست بیاورد. مجموعه ما مزایایی نظیر ارسال سریع محصولات، قیمت منصفانه، گارانتی اصالت و کیفیت کالا را برای مشتریان در نظر گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه سفارش آنلاین خرید سطل زباله چوبی، با کارشناسان آراوود در تماس باشید.

سؤالات متداول اصلی‌ترین کاربردهای سطل زباله چوبی چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای سطل زباله چوبی می‌توان به استفاده در پارک، پیاده‌روها، خیابان‌ها، شهربازی، مجتمع‌های تجاری، ساختمان‌های مسکونی، باغ‌های شخصی و ... اشاره داشت.

عوامل مؤثر بر قیمت خرید سطل زباله‌های چوبی چه مواردی هستند؟

قیمت سطل زباله‌های چوبی به فاکتورهای مختلفی نظیر ابعاد و اندازه سطل، مخزن سطل، طرح سطل زباله، نحوه سفارشی‌سازی، وزن، جنس چوب به‌کاررفته و حتی تعرفه مجموعه فروشنده بستگی دارد.

 

دیگر خبرها

  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهم‌ترین آلاینده‌های محیط‌زیست
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران