Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از انجام توافقات جهت رفع مشکل روغن نباتی گلناز و آغاز تولید مجدد این کارخانه خبر داد و گفت: راهکارهای اصولی در این زمینه نیز دیده شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" با اشاره به مشکل تعطیلی کارخانه روغن نباتی گلناز اظهار کرد: از طرفی در کشور با نیاز جدی به محصول روغن مواجه هستیم و از سویی این ظرفیت در استان کرمان کنار گذاشته شده که به ضرر تولید، اقتصاد، اشتغال، کارگران و مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نشستی برای رفع مشکل این کارخانه با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره، معاون وزیر صنعت و روسای بانکها، مجموعه شرکت بازرگانی دولتی و ... در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

پورابراهیمی ادامه داد: شرکت حدود 140 میلیارد تومان بدهی دارد و امکان اخذ وام جدید و یا خارج شدن از لیست سیاه را ندارد، الا این‌که تعیین تکلیف کنیم که چه اقداماتی را می‌خواهد پیگیری کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: شرکت اعلام کرده که اگر 30 میلیارد تومان منابع تامین مالی شود ظرفیت مجدد تولید را می توانند برگردانند، لذا اولین توافق و اقدام باید این باشد که بدهی معوق شرکت را خارج و به بدهی جاری تبدیل کنیم و براساس برنامه زمانبندی منابع جدید را تزریق کنیم که کار تولید آغاز شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: اقدام دیگر خارج شدن از لیست سیاه بانکی است و دو بانک اصلی طلبکار این توافق را انجام داده‌اند و توافق اولیه با بانک مرکزی هم انجام شده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در توافق انجام شده مقرر شد که اگر به هر دلیلی این تصمیم در حوزه بانکی با تاخیر و مشکلی رو به رو شد، شرکت بازرگانی دولتی ظرفیتی را به صورت امانی در اختیار کارخانه روغن نباتی گلناز قرار دهد که با تحویل روغن خام به شرکت، روغن استحصال شده را با برند گلناز تحویل بگیرد.

وی ادامه داد: اجاره انبارهای روغن شرکت گلناز که بزرگترین انبارهای ذخیره سازی را در کشور دارد می‌تواند برای این شرکت درآمدزایی کند و برای این قرارداد هم شرکت بازرگانی دولتی اعلام آمادگی کرده است.

پورابراهیمی گفت: بخش سوم اقدامات در حوزه شرکت‌هایی است که اکنون نیاز شدیدی به استفاده از خط تولید موجود روغن نباتی گلناز دارند.

وی ابراز داشت: این شرکت به 13 کشور دنیا روغن صادر کرده پس ظرفیت و استعداد این کار را دارد و نباید اجازه دهیم که دچار مشکل بوده و تعطیل باشد در حالی که می‌تواند حداقل هزار نفر اشتغال را احیا کرد.

پورابراهیمی گفت: این شرکت به هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود، چون استانداردها، توانایی و ظرفیت تولید خوب را دارد و تنها عزم و اراده جدی مدیریتی می‌خواهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روغن نباتی كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۲۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب درحوزه تولید ورفع موانع وبه ویژه کمک به رشد اقتصاد در شرایط فعلی وظیفه داریم دربخش‌های حقوقی وقضایی با حداکثر توان به مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی و بر اجرای صحیح قوانین نظارت کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ضرروت دارد ستاد اقتصاد مقاومتی با توان بیشتر و پیگیری مستمر و ویژه نسبت به مسائل این حوزه ورود کند البته درحال حاضر کارگروه‌ها مسائل و موضوعات را به صورت تخصصی دنبال می‌کنند نشست‌هایی طی سال گذشته با حضور مدیران شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی، همکاران قضائی و مجموعه رفع موانع تولید داشتیم، اقدامات خوبی انجام شد و مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در حوزه آب، برق و.. با نظارت دستگاه‌های نظارتی مرتفع شده است.

وی تصریح کرد: همکاران ما در مجموعه دستگاه قضائی با تمام توان اهتمام ویژه در جهت کمک به این حوزه را داشتند با تلاش اداره تصفیه امور ورشکستگی ۲۶ شرکت تحت حمایت و نظارت اداره تصفیه در حال انجام امور خود هستند و ۲ هزار و ۲۰۹ کارگر به سرکارخود برگشته یا ازبیکاری آن‌ها جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام اکبری عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان بهمن ماه حدود ۶ شرکت ورشکسته که درحالت تعطیلی قرار داشتند که با پیگیری‌هایی انجام شده احیا و به چرخه تولید بازگشتند و ۲۳۴ نیرو حفظ وبا احیای ۸ واحد تولیدی برای تعداد ۷۷۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شد.

کد خبر 6063566

دیگر خبرها

  • آمریکا نام کارخانه‌های چینی مرتبط با ممنوعیت فناوری‌های جدید تراشه را اعلام می‌کند
  • راه اندازی مجدد ۴۱ واحد تولیدی در سیستان و بلوچستان
  • صفر تا صد تولید سوسیس خون در یک کارخانه مشهور (فیلم)
  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • ساخت کارخانه نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زهک اجرا می‌شود
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • ۶ واحد تولیدی ورشکسته در مازندران به تولید برگشتند
  • آموزش کالیبره کردن باتری گوشی؛ دوام شارژ موبایل خود را افزایش دهید
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند