Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان اعلام کرد که امتیازدهی به طالبان باید تنها در ازای تضمین معتبر در مذاکرات صلح با این گروه انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، رحیمه جامی عضو کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان تصریح کرد که لغو تحریم‌های سازمان ملل از رهبران طالبان به معنای امتیازدهی به این گروه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که تنها در صورت اخذ ضمانت‌های معتبر بین‌المللی باید به گروه طالبان امتیاز دهد.

عضو کمیسیون روابط بین‌الملل پارلمان افغانستان تصریح کرد، به هر اندازه که به طالبان امتیاز دهی صورت می‌گیرد، خواسته‌های آنها نیز افزایش خواهد یافت.

جامی اظهار داشت: تنها در صورتی باید به طالبان امتیاز داد که این گروه قبول کند که دیگر دولت افغانستان، آمریکا و سایر کشورهای جهان را تهدید نخواهند کرد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا موضوع خروج اسامی رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل بالا گرفته است.

اما دولت افغانستان خروج اسامی رهبران طالبان از فهرست تحریم‌های سازمان ملل را تنها در حیطه اختیارات دولت این کشور دانسته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان دولت افغانستان رهبران طالبان تحریم سازمان سازمان ملل امریکا اظهارات جامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۳۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم

سراج‌الدین حقانی، وزیر کشور طالبان در دیدار با کادرهای علمی و فرهنگی افغانستانی مقیم اروپا اظهارداشت: دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است.

وی افزود: همانطور که طالبان در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما هم‌خوانی نداشته باشد.

حقانی ادامه داد: ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم، بحث آموزش مربوط به ماست، ما خودمان برای آن زمینه‌سازی می‌کنیم. چون این مشکل فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه ما با فرزندانمان مهربان نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • طالبان: نیمی از اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند
  • حقانی: دنیا باید بپذیرد که افغانستان کشور مستقل است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • هشدار سیلاب در ولایات افغانستان
  • می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم