Web Analytics Made Easy - Statcounter

غضنفری گفت:اگر گردشگری راجدی بگیریم باهزینه اندک درآمد افسانه‌ای برای استان خواهد داشت،از این رو همه دستگاه‌ها اجرایی برای پیشبرد هدف‌های گردشگری همت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهرداد غضنفری روز یکشنبه در چهل و هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در مجتمع توریستی تفریحی قصر بخش کهک قم گفت: مشکل اصلی استان تامین درآمد پایدار و ایجاد اشتغال است، ولی تحقق آن را در بخش گردشگری سهل الوصول می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: این به معنی نفی سایر حوزه‌ها نیست، اما اگر بخواهیم یک واحد تولید بزرگی راه انداری کنیم، به سال‌ها وقت نیاز دارد.

معاون استاندار قم ادامه داد: خوشبختانه این روند در حال توسعه است، و اولویت نخست استان در موضوع توسعه و اشتغال گردشگری به شمار می‌آید.

غضنفری، همراهی بانک‌ها و مساعدت کارگروه‌های تخصصی را از جمله الزام‌های موجود در مسیر توسعه گردشگری استان بیان کرد و افزود: در مساله پرداخت تسهیلات برای احداث واحد‌های گردشگری مواردی وجود دارد، که ۲ سال در پیچ و خم کارگروه‌های مختلف معطل مانده، به همین علت دستگاه‌های خدمات رسان حق قطع خدمات به هیچ واحد تولیدی در حوزه گردشگری را بدون مصوبه و مجوز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ندارند.

قم دارای ۳۵ واحد هتل، ۲۷ واحد هتل آپارتمان، ۵۵ واحد مهمانپذیر، ۱۷۰ خانه مسافر و ۹۷ واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت ۱۲ هزار تخت است.

وی تصریح کرد: واحد‌های گردشگری نیز باید بدهی‌های خود را با یک فرایند توافقی با تصویب کمیته‌های فرعی ذیل ستاد تسهیل اجرایی نمایند.

معاون استاندار قم در خصوص نحوه ارائه تسهیلات بازسازی و نوسازی به واحد‌های گردشگری نیز گفت: ملاک ما دستورالعمل‌های ابلاغی است و همه ارگان‌های مرتبط از جمله شهرداری و بانک‌ها نیز باید این موضوع را بپذیرند.

غضنفری همچنین با بیان اینکه قم از نظر جاذبه‌های گردشگری استعداد فراوانی دارد، بیان کرد: یکی از اقدام‌های که در گذشته فراموش شده توجه به مقوله بوم گردی می‌باشد.

وی یادآور شد: در بخش کهک مناطقی وجود دارد، که به لحاظ گردشگری واقعا دارای استعداد بی نظیری است و نظیر آن در خیلی از نقاط کشور نیست.

بخش کهک به عنوان یکی از بخش‌های پنج گانه قم در جنوب این استان قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا است.

بخش کهک بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۲۰ هزار و ۵۸۸ تن جمعیت ثابت دارد که این رقم در روز‌های تعطیل به بیش از ۳۰ هزار تن می‌رسد.

وی تاکید کرد: بوم گردی را باید در استان توسعه دهیم، چرا که قابلیت جذب گردشگران خارجی را داشته و رفاه و درآمد بالای خانواده‌ها را در پی دارد.

معاون استاندار قم پیش از برگزاری جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سه مجتمع اقامتی، گردشگری و تجاری در حال احداث در شهرقم و همچنین روستای دستگرد بخش کهک بازدید کرد.

غضنفری گفت:اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم باید برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه جامعی را تهیه و نیاز‌های موجود را نیز احصا کند تا از مسیر‌های متعددی که پیش رو داریم، آن را بر طرف کنیم.

انتهای پیام /ح

توسعه گردشگری کم هزینه‌ترین شیوه تامین درآمد پایدار قم است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری قم جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله جعفر سبحانی، در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مردم باید نسب به نقش مالیات در آبادنی کشور توجیه شوند، گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: مالیات باید از درآمد افراد اخذ شود و درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی مشمول پرداخت مالیات شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نباید منابع مادی کشور مثل نفت و معادن برای هزینه‌های جاری مورد استفاده قرار گیرند چرا که این منابع سرمایه کشور محسوب شده و باید به صورت‌های مفیدتر از آنها بهره برد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر در سطح کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی