Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:25:24 GMT

ایران هراسی شاه عربستان در شرم الشیخ

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۷۶۳۳۵

ایران هراسی شاه عربستان در شرم الشیخ

تهران- ایرنا- پادشاه عربستان در ادامه اتهام های بی اساس حاکمان آل سعود علیه کشورمان، بار دیگر ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از رسانه های خبری، سلمان بن عبدالعزیز در نشست 2 روزه سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر، مدعی نقش مستقیم ایران در شلیک موشک های بالستیک به عربستان و تهدید امنیت دریای سرخ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که کشورش با تجاوز نظامی به یمن همچنان به کشتار مردم بی دفاع و بمباران زیرساخت های این کشور ادامه می دهد، بر اهمیت تلاش های بین المللی برای حمایت از آنچه مشروعیت در یمن (دولت مستعفی عبدربه منصور هادی) و کنار زدن شبه نظامیان (جنبش مردمی انصارالله) خواند، تاکید کرد.
پادشاه عربستان همچنین اتخاذ مواضع یکپارچه بین المللی در قبال آنچه را دخالت های ایران در منطقه بر شمرد، خواستار شد.
وی که کشورش با سیاست های آمریکایی-صهیونیستی علیه فلسطین و طرح موسوم به معامله قرن همنوا شده و در تلاش برای عادی سازی روابط با تل آویو گوی سبقت را از برخی کشورهای عربی ربوده است، ادعا کرد که فلسطین مساله نخست برای کشورهای عربی به شمار می رود.
این نشست 2 روزه در حالی امشب کار خود را آغاز کرد که نیمی از رهبران کشورهای عربی در آن حضور ندارند و سطح مشارکت برخی از کشورهای اروپایی نیز بسیار ضعیف است.
نشست سران عربی-اروپایی در شرم الشیخ مصر در حالی با سخنان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر آغاز شد که اروپایی ها پیش از این توجه به مسائل امنیتی در همکاری با جهان عرب را مورد تاکید قرار دادند.
در این نشست مسئولانی از 49 کشور شامل 21 کشورعربی و 28 کشور اروپایی شرکت دارند.
در نشست شرم الشیخ که با شعار «سرمایه گذاری باثبات« برگزارشده قرار است مشکلات و چالس های مشترک میان کشورهای عربی و اروپایی و مسائلی همچون تجارت و سرمایه گذاری، مهاجرت، رویارویی با تروریسم و بحران های خارومیانه بررسی شود.
شبد**1480**1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عربستان ايران نشست شرم الشيخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رزمایش نظامی مشترک تحت عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت ۱۰ کشور آسیایی و اروپایی به همراه آمریکا در امارات متحده عربی آغاز شد.

پایگاه خبری «ارم نیوز» روز دوشنبه گزارش داد که رزمایش نظامی امارات متحده عربی با عنوان «پرچم صحرا» با مشارکت کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای شامل ترکیه، عربستان، عمان، کویت، آمریکا، کره‌جنوبی، فرانسه، انگلیس و آلمان آغاز شد.

وزارت دفاع امارات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به هدف از برگزاری این رزمایش که ارتقای عملکرد و آمادگی رزمی کشورهای شرکت کننده عنوان شده است، اعلام کرد: ورود نیروهای هوایی از کشورهای مختلف دوست به امارات تکمیل شده و پایان یافته است.

این رزمایش ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

پیشتر، وزارت دفاع امارات متحده عربی نیز در توئیتر اعلام کرد که این رزمایش با هدف افزایش دادن آمادگی رزمی و تبادل تجربه‌های نظامی میان نیروهای کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود.

رزمایش «پرچم صحرای ۸» ماه مارس گذشته با مشارکت بین‌المللی در امارات متحده عربی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • اشاعه ایران‌هراسی یا تبلیغ بازدارندگی؟
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • طرح جدید : شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه