Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته ملی المپیک برای اینکه دبیرکل و خزانه‌دار در اساسنامه جدید بتوانند در هیئت اجرایی صاحب حق رای باشند، راهکاری اندیشیده است. ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از تایید در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک و ترجمه، به کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین موضوعی که در اساسنامه پیشنهادی کمیته ملی المپیک وجود داشت، تغییر در نحوه انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار بود که در اساسنامه جدید دبیرکل و خزانه‌دار به پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک و تایید آن در هیئت اجرایی منصوب خواهد شد.

پیش از تصویب اساسنامه در مجمع عمومی این موضوع جهت تائید از طرف ایران به اطلاع IOC رسانده شد و کمیته بین‌المللی المپیک با تغییر در نحوه انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار موافقت کرد اما در ادامه به این نکته اشاره کرد که دبیرکل و خزانه‌دار منتخب در این فرآیند در هیئت اجرایی حق رای نخواهند داشت و این مهم‌ترین نکته این نامه است.

در واقع کمیته بین‌المللی المپیک به منظور رعایت دموکراسی در هیئت اجرایی با این حق رای مخالفت کرده چرا که می‌داند که افراد منتخب از این طریق در واقع مهره رئیس خواهند بود و اگر حق رای هم داشته باشند در مواقع حساس رای‌شان به سود رئیس خواهد بود. کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد که دبیرکل و خزانه‌دار در صورتی در هیئت اجرایی حق رای خواهند داشت که با پیشنهاد رئیس و رای‌گیری در مجمع عمومی انتخاب شوند.

با توجه به اینکه دبیرکل و خزانه‌دار در اساسنامه با تائید هیئت اجرایی خواهند بود قطعا موضوع داشتن حق رای آنها از طرف IOC منتفی خواهد بود.

حال سوال اینجاست که هیئت اجرایی که در مجمع عمومی این اختیار را از اعضا گرفت که  با IOC مکاتبه کند و به نمایندگی از مجمع تغییرات لازم را در صورت نیاز در اساسنامه انجام دهد، تصمیم بر تغییر دوباره اساسنامه در بحث نحوه انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار خواهد گرفت یا اینکه بر همین روند انتخاب پایبند خواهد بود؟

با توجه به اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک پس از بررسی‌های طولانی در مجمع تائید شده و کار تائید آن در هیئت دولت نیز دنبال می‌شود، تغییر در اساسنامه منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که کار اساسنامه را به تاخیر خواهد انداخت.

رای‌گیری معمولا در موضوعات اجرایی میان اعضا صورت می‌گیرد. ضمن اینکه در هیئت اجرایی معمولا  رای‌گیری وجود ندارد و اجماع دیده می‌شود. در این شرایط اگر در جلسات هیئت اجرایی و در موضوعی  کار به حق رای کشیده شود اعضای هیئت اجرایی در صورت جلسه‌ای به دبیرکل و خزانه‌دار حق رای خواهند داد. در این صورت  از نظر IOC ایرادی وجود نخواهد داشت. با این شرایط هم دبیرکل و خزانه‌دار در مواقع لازم حق رای خواهند داشت و هم اینکه نحوه انتخاب آنها به همان طریقی خواهد بود که مد نظر رئیس کمیته ملی المپیک است.

به این ترتیب اگر IOC ایرادی به بندهای اساسنامه کمیته ملی المپیک ایران نگیرد، به نظر می‌رسد این اسنامه حداقل تا سه ماه اول سال آینده در هیئت دولت تصویب و در کمیته ملی المپیک اجرایی شود.

تصویب صلواتی اساسنامه کمیته ملی المپیکصالحی‌امیری: اساسنامه کمیته ملی المپیک وحی نیست که قابل تغییر نباشد

 

انتهای پیام/

R7890/P/S3,33/CT7 واژه های کاربردی مرتبط کمیته ملی المپیک

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جمع اعضای قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان ادامه داد: این مشکل با همکاری مجموعه‌های قرارگاه سازندگی امام حسن(علیه السلام)، سازمان برنامه و بودجه و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در حال رفع است.

به گفته وی این اقدامات بر این پایه است که رویکرد مدیریتی استان از پشت میزنشینی به حضور میدانی تبدیل شده است و مدیران با هدف تکمیل طرح‌های کلیدی استان که موضوع آبرسانی یکی از آنها است، حرکت می‌کنند چرا که در برابر مردم _ولی نعمتان اصلی انقلاب_ مسئول هستیم.

استاندار در ادامه به وجود ۲۸۰۰ روستا در آذربایجان شرقی و وجود مشکل آب در ۵۸۰ روستای استان (بر اساس گزارش‌های اعلامی مسئولان حوزه آب) اشاره کرد و افزود: تقریبا یک پنجم روستا‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است توجه ویژه‌ای برای حل مشکل آنها شود.

رحمتی در همین نشت ضمن تماس تلفنی با رضایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و مدیر مس سونگون که در پرداخت مطالبات تعهد شده این مجموعه برای پیشبرد طرح‌های آبرسانی منطقه، تعلل کرده اند، قول پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو و ۴۰ میلیارد از مس سونگون را گرفت تا طرح‌ها با شتاب بیشتر و تا رسیدن فصل تابستان به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص مصوبات نشست قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان و اعلام زمان بندی برای افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی از جمله آلمالوی هشترود و مجتمع آزادگان در کلیبر اشاره کرد و گفت: این طرحها تا سوم خرداد امسال افتتاح می‌شود، ضمن این که با همت و اقدامات جهادی امسال تنش آبی جدی چه در شهر‌ها و چه در روستاهای استان نخواهیم داشت.

 

دیگر خبرها

  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش بعد از کنکور ابلاغ می‌شود
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • آغاز اقدامات اجرایی پدافند غیرعامل شهرداری گرگان در سال 1403
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • توجه به تعاونی‌ها و مبارزه با انحصارگرایی در مازندران؛ راهکار اجرایی شدن شعار سال
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس