Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی ششمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

6 اسفند ۱299، فرمان نخست وزيري سيدضياءالدين طباطبايي مدير روزنامه رعد كه از عوامل كودتاي رضاخان بود، از سوي احمدشاه قاجار صادر شد.

6 اسفند 1333، به دولت ایران اعلام شد که آلمان غربی تسهیلاتی جهت صادرات فرش ایران به آن کشور قائل شده است.

6 اسفند ۱۳43، وزیر راه به خبرنگاران گفت: دستور داده ‌ام به ماموران راه ‌آهن که برای افزایش درآمد و سهولت در حمل‌ و نقل مردم، فعالیت‌ های فوق ‌العاده‌ای داشته ‌اند دو برابر سال گذشته پاداش داده شود و به افرادی که سه هزار ریال یا کمتر حقوق می ‌گیرند، ششصد ریال نیز خواربار ویژه شب عید اختصاص یابد.

6 اسفند 1357، با تصویب شورای انقلاب، سازمان هواپیمایی کشوری به وزارت راه و ترابری منتقل شد. تا پیش از این سازمان مزبور زیر نظر وزارت جنگ قرار داشت. همچنین در این روز، كشتي ايراني «رستاخيز» وابسته به شركت كشتيراني «آريا» به حكم يك دادگاه محلي آمريكا در آبهاي آن كشور توقيف شد. اين واقعه به خاطر بدهي چند ميليون دلاري شركت كشتيراني آريا به يك شركت بازرگاني سوئيسي و متعاقب طرح شكايت شركت سوئيسي صورت گرفت.

6 اسفند 1390، سامانه انتقال پیام‌ های بین بانکی بین ‌المللی (سویفت) تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد: علاوه بر متوقف کردن نهادهای مالی و بانک‌ های ایران درصدد تحریم بانک مرکزی ایران و متوقف کردن فعالیت ‌های بین بانکی بین‌المللی آن است.

6 اسفند 1391، نمایندگان مجلس به کلیات طرحی رای دادند که راه را برای احیای سیستم کوپنی توزیع کالا، البته در میان اقشار محدودی از جامعه باز می‌کرد. در صورت تصویب نهایی این طرح، به منظور حفظ امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر به ویژه خانواده ‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، دولت موظف می ‌شود در مقاطع سه ماهه سبدهای کالایی شامل برنج، روغن و گوشت را تامین و از طریق دستگاه‌ های مزبور توزیع کند.

6 اسفند 1392، روحانی در ورزشگاه تختی هرمزگان گفت: زنجیر تحریم ‌ها را پاره می ‌کنیم.

6 اسفند 1394، سهمیه و حق رای جمهوری اسلامی ایران با تلاش مستمر بانک ‌مرکزی در صندوق بین ‌المللی پول افزایش یافت.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تاریخ اقتصاد رویدادهای اقتصادی اقتصاد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۷۷۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمد موسی‌زاده موسوی در خصوص فعالیت‌های این صندوق در حوزه اقتصاد دیجیتال در سال ۱۴۰۲ گفت: در طی سال گذشته به بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور حوزه اقتصاد دیجیتال، انواع خدمات مالی و اعتباری مورد نیاز ارائه شده است که در تلاشیم این میزان رشد قابل توجهی را در سال ۱۴۰۳ تجربه کند.

وی افزود: ارائه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی و اعتباری شامل ارائه تسهیلات، خدمات کارگزاری مالی و فنی، صدور ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بخش دیگری از فعالیت‌های صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال در سال گذشته است.

موسی‌زاده موسوی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات مالی و اعتباری فوق، حمایت از ارائه خدمات زیرساختی مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، حمایت از توسعه محصولات و خدمات اولویت‌دار در حوزه‌های کلیدی و راهبردی، کمک به اشتغال و توانمندسازی نیروی انسانی این حوزه در کشور، از جمله فعالیت‌های اثرگذاری بوده که با همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های نوظهور دیجیتال درخصوص برنامه‌های این صندوق در سال جدید گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با توسعه خدمات تخصصی مورد نیاز شرکت‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجتال و همچنین ورود به حوزه‌هایی همچون ارتقای توان صادراتی شرکت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و کمک به شکل‌دهی اکوسیستم زیرساخت‌های کلیدی حوزه هوش مصنوعی که در برنامه توسعه صندوق پیش‌بینی شده است، بتوانیم نقشی اثرگذار در کنار سایر بازیگران این حوزه داشته باشیم و به توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال کشور کمک کنیم.

کد خبر 6062889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • اوکراین ۸۸۰ میلیون دلار از صندوق بین‌المللی پول دریافت کرد
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • فروردین ۱۳۵۷؛ ریال ایران دوازدهمین ارز معتبر جهان شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال در سال گذشته
  • ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری