Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازدید از خانه موزه تاریخی تیمورتاش با بیش از ۱۶۰ سال قدمت که به عنوان موزه جنگ معروف است، در روزهای دوشنبه و جمعه برای عموم مردم رایگان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بازدید از خانه موزه تاریخی تیمورتاش ( موزه جنگ ) در روزهای دوشنبه از ساعت 14 تا 18 و جمعه از ساعت  9 تا17 برای عموم شهروندان رایگان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خانه تیمورتاش که در حال حاضر محل موزه جنگ است؛ یکی از بناهای قدیمی و تاریخی تهران واقع در محدوده میدان حر - دانشگاه جنگ ( باغشاه سابق) است که در دوره پهلوی اول متعلق به تیمورتاش وزیر دربار پهلوی بوده که در ضلع شمال غربی مجموعه کاخ های باغشاه واقع شده است و حدود 160 سال قبل در دوران قاجار ساخته شده است.

 

در بیان تاریخچه این خانه موزه و نام آن می توان به تاریخ قاجار اشاره کرد و گفت: پس از انقراض سلسله قاجاریه و روی کار آمدن رضا شاه (عبدالحسین تیمورتاش) که وزیر دربار بود، این عمارت را از سردار محتشم بختیاری خریداری نمود و به عنوان محل سکونت انتخاب کرد.

عمارت تیمورتاش که بازدید آن در روزهای جمعه و دوشنبه به صورت رایگان اعلام شد؛ از سال 1397 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در سال 1395 ساختمان فرماندهی دانشگاه جنگ به محلی جدید منتقل و با هماهنگی شهرداری تهران، (موزه جنگ) در عمارت تیمورتاش رسما افتتاح شد و درب های آن برای بازدید به روی شهروندان گشوده شد.

خانه موزه تیمورتاش در محدوده شهرداری منطقه 11 تهران، خیابان کارگر جنوبی- محله حر، میدان پاستور، روبروی مترو میدان حر داخل محوطه دانشگاه جنگ واقع شده است که بنابر اعلام جدید روزهای دوشنبه از ساعت 14تا18 و جمعه از ساعت 9 تا 18 به صورت رایگان میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر آیت الله مومن مجلس انقلاب اسلامی آمریکا گام دوم انقلاب کرمان موزه جنگ میدان حر خانه تیمورتاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی  از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

عبدالحسین ملک جعفریان افزود:  این آمار به بازه زمانی ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ اختصاص  دارد.

وی گفت: ۱۱۰ نفر از این تعداد بازدید کننده زائر و گردشگر خارجی از کشور‌های پاکستان، عراق، هند، لبنان، افغانستان، ترکیه بودند.

رئیس اداره گنجینه‌های موزه آستان قدس رضوی افزود: موزه مرکزی و فرش  با ۳۸ هزار و ۸۰۸ نفر بازدید کننده بیشترین استقبال را داشته است و پس از آن موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری با  ۳ هزار و ۸۰۰ و موزه مردم شناسی با ۵۰۵ نفر بازدید کننده در رتبه‌های بعدی بازدید قرار دارد.

ملک جعفریان افزود:  روز پنج‌شنبه دوم فروردین ۱۴۰۳  با تعداد ۵ هزار و ۶۵۵ نفر بازدید کننده پربازدیدترین روز سال بود، اما در مجموع با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان، آمار بازدید کنندگان در مقایسه با پارسال با کاهش رو به رو بود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • سراسرنمای مقاومت باغ موزه دفاع مقدس پنج‌روز تعطیل شد
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • تعطیلات آخر هفته و تاریخچه آن
  • هفته کاری پنج روزه از کی شروع شد؟
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی