Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اداری و استخدامی، بخشنامه اعطای مجوز تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی به رسمی در مشاغل حاکمیتی را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ اقتصادی اقتصاد ایران کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در بخشنامه انصاری رییس  سازمان اداری و استخدامی، در خصوص تبدیل وضع کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در مشاغل حاکمیتی، موارد ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:

1- به دستگاه‌های اجرایی که مشاغل حاکمیتی خود را در اجرای بند (6) تصویب‌نامه شماره 163467/4913 مورخ 22/7/1389 وزیران عضو کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک و بخشنامه شماره 42480/200 مورخ 1389.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8.16 به این سازمان اعلام نموده‌اند، اجازه داده می‌شود کارمندان واجد شرایط زیر را با رعایت مفاد تصویب‌نامه و بخشنامه صدرالاشاره به رسمی آزمایشی تبدیل وضع نمایند:

1-1- شاغلین پست‌های سازمانی مشاغل حاکمیتی که دستگاه‌های اجرایی در اجرای تصویب‌نامه و بخشنامه‌های موضوع بند یک این بخشنامه تعیین و به این سازمان اعلام نموده‌اند.

1-2- پست‌های سازمانی تخصیص‌یافته به مشاغل اختصاصی دستگاه‌های اجرایی با شرایط احراز مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، که با توجه به بند (3)‌ مصوبه اشاره شده در بند (1)، در تعریف شغل، در اجرای مفاد ماده (70) قانون مدیریت خدمات کشوری طبق مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، عهده‌دار وظایف سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت باشند.

3-1- شاغلین پست‌های سازمانی مستقر در واحدهای تقسیمات کشوری (موضوع بند (2) مصوبه شماره 248197/ت44913ک مورخ 1390.12.16 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک) که در زمره مشاغل موضوع بندهای (101) و (102) این بخشنامه باشند.

تبصره: تبدیل وضع متصدیان مشاغلی که به طور مشخص در تبصره (1) بند (3) تصویب‌نامه شماره 163467/44913 مورخ 1389.7.22 ذکر شده‌اند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

2- دستگاه‌های اجرایی که تاکنون مشاغل حاکمیتی خود را به این سازمان اعلام ننموده‌اند، باید ابتدا منطبق با تصویب‌نامه و بخشنامه ابلاغی موضوع بند (1) نسبت به اعلام مشاغل حاکمیتی خود اقدام، سپس با توجه به موارد مطروحه در بند (1) در خصوص تبدیل وضع کارمندان پیمانی خود اقدام نمایند.

3- تبدیل وضع ایثارگران مشمول قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد.

انتهای پیام/

 

R1389/P/S7,77,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط افزایش حقوق کارمندان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش حقوق کارمندان افزایش حقوق کارمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمتر از یک ماه دیگر مجوزهای کاغذی باطل می‌شوند

با توجه به مهلت نهایی تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در پایان اردیبهشت ماه سال جاری، دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوزهای کاغذی، مکلفند هرچه زودتر فرایند تبدیل مجوزهای خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، صاحبان همه مجوزها و پروانه‌های کسب و کار تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند، مجوزهای خود را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتای خود را دریافت کنند و پس از این تاریخ مجوزهای کاغذی از اعتبار ساقط هستند.

بنابراین، با توجه به عزم دولت برای تبدیل مجوزهای کسب و کار از فیزیکی (کاغذی) به الکترونیکی در فرصت باقی مانده تا پایان اردیبهشت ماه، اصناف و مشاغل باید به نکات و شرایطی که برای دریافت یا تبدیل مجوز لازم است، توجه ویژه داشته باشند.

اخیرا نیز درگاه ملی مجوزها در یک فراخوان و بیانیه رسمی اعلام کرد: «براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.»

بر این اساس، هرفعال اقتصادی که نامش در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت نباشد، از تاریخ  ۲۶ اردیبهشت ماه، فاقد مجوز تلقی و به تدریج از دریافت خدمات در سامانه‌های دولتی محروم خواهد شد.

لاذم به ذکر است که از سوی سازمان فناوری اطلاعات، تمهیدات فنی لازم بر روی درگاه ملی مجوزها به نحوی فراهم شده تا هر فعال اقتصادی با داشتن «کارت ملی»، «کد پستی» و «شماره مجوز»، بتواند به راحتی مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) خود را دریافت و نامش در بانک اطلاعت کسب و کارها به نشانی qr.mojavez.ir قرار گیرد.

تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در چند دقیقه

هر کسی که پروانه کسب یا مجوز کاغذی دارد، کافی است که از طریق تلفن همراه خود به آدرس mojavez.ir  مراجعه کرده و با انتخاب گزینه تبدیل مجوز قبلی یا کاغذی به شناسه یکتا، با ارائه «کد پستی محل کار» و «کد مندرج بر روی پروانه کسب»، به صورت رایگان و آسان شناسه یکتا خود را دریافت کند.

با این حال در برخی از دستگاه‌ها که از لحاظ فناوری به روز نیستند، متقاضیان دریافت شناسه یکتا، باید علاوه بر موارد فوق، تصویر مجوز کاغذی خود را نیز در سامانه ملی مجوزها، بارگذاری و ثبت کنند.

چه میزان مجوز صادر شده است

بر اساس آخرین آمار درگاه ملی مجوزها، تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا صادر شده است. همچنین ۱۹۸ هزار مجوز در دست بررسی قرار دارد.

روز گذشته نیز رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد، گفت: انتظار می‌رود که تا مهلت قانونی که پایان اردیبهشت ماه است، حدود دو میلیون مجوز کاغذی دیگر تبدیل به شناسه یکتا شوند.

با این حال، براساس اعلام مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد، برخی از دستگاه‌ها دولتی مانند وزارتخانه‌های ارشاد، کشور، علوم، بهداشت و آموزش و پرورش، هنوز تمهیدات فنی لازم برای تبدیل مجوزهای کاغذی صادره فرد در سال‌های گذشته به مجوز الکترونیکی را فراهم نکرده و متعاقبا، عواقب احتمالی برای فعالان اقتصادی زیر مجموعه این دستگاه‌ها، بر عهده خود دستگاه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • ارسال نامه‌های هشدار به قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های اجرایی
  • موافقت با صدور مجوز پروازهای فوق العاده برای شرکت های هواپیمایی
  • کمتر از یک ماه دیگر مجوزهای کاغذی باطل می‌شوند
  • ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ (ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می‌شود
  • بستگان کارمندان سفارت آلمان، ایران را ترک کردند
  • مجوز‌های قدیمی تا یک ماه دیگر بی اعتبار می‌شوند
  • مجوزهای قدیمی تا یک ماه یگر بی اعتبار می‌شوند
  • الکترونیکی شدن بیش از ۱۹ هزار پروانه کسب کاغذی در لرستان
  • بی اعتبار بودن مجوز‌های بدون شناسه یکتا