Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این میزگرد حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل و ابوالفضل دلارام معاون فرهنگی و رسانه ‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سعید دهقانلو سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، علی سماکوش کارشناس حوزه کتاب و مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان و سروش هاشمی استاد دانشگاه و مدیر انتشارات آبرُخ حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حاضران در این نشست با بیان اینکه کتاب به عنوان منبع سرشار از اطلاعات و آموزه های صحیح در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و خانواده، می تواند برای ارتقاء شاخص های توسعه جامعه مفید باشد، بر لزوم ارائه راهکارهای موثر برای بهبود سرانه مطالعه تاکید کرده و گفتند: کتاب و کتاب خوانی باید به عنوان یک اصل مهم و ضروری در فرهنگ جامعه نهادینه شود.
کارشناسان در این نشست با بیان اینکه حاکمیت به ویژه دولت و دستگاه های اجرایی در اجرای سیاست های صحیح و برنامه ریزی شده در این حوزه موثر هستند، افزودند: تامین و بهبود فضای کتابخانه ها، افزایش سرانه فضاهای فرهنگی و آموزشی، اجرای برنامه های مدون با محوریت کتاب، استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مردمی کردن امور کتابخوانی، ورود بخش خصوصی برای ایجاد کافه یا ایستگاه کتاب و آموزش مهارت های مطالعه، می تواند راهکارهایی موثر برای ترویج فرهنگ مطالعه باشد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 71 کتابخانه عمومی در استان سمنان با 106 کتابدار، مشغول به فعالیت است که از این میزان 53 کتابخانه نهادی و 18 کتابخانه مستقل و مشارکتی است.
مردم سمنان با ماهانه حدود 6 ساعت و 36 دقیقه مطالعه، در میانه جدول رتبه بندی میزان سرانه مطالعه در استان های کشور قرار دارند.
مشروح این میزگرد روز شنبه 11 اسفند 97 در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان منتشر می شود.
9891م/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور جامعه جمهوری اسلامی کتابخانه های عمومی استان 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در شش ماهه گذشته شاهد رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، معصومه حسنی خونسار عصر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری؛ راه‌اندازی محافل قرآنی و کتابخانه هدهد سفید را از اقدامات مؤثر این دولت ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 54 با کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد 16 باب روستایی و 38 باب کتابخانه شهری و مشارکتی با سایر ادارات هستند.

وی از عضویت 51 هزار نفر در کتابخانه‌های کردستان خبر داد و گفت: 900 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و در شش ماهه گذشته شاهد رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان بوده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان افزود: راه‌اندازی کتابخانه مرکزی حضرت آیت‌الله خامنه ای یکی از مهم ترین و برجسته ترین اقدامات در این زمینه بوده که خوشبختانه به خوبی مورد توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های مطالعاتی، نشست‌های کتابخوان، کارگاه‌های آموزشی، جلسات مشاوره، محافل ادبی، نشست‌های جمع‌خوانی کتاب، رونمایی از کتاب، مسابقات کتابخوانی مکتوب و مجازی، نقد کتاب، نشست‌های تخصصی کتابخوان، قصه‌گویی، برنامه‌های ویژه در بخش‌های کودک، جشنواره رضوی، جشنواره قصه‌گویی، طرح‌های «هدهد سفید» و «با هم بخوانیم» را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

حسنی عنوان کرد: در سال گذشته 24 هزار و 500 جلد کتاب با موضوعات متنوع از سوی خیرین و واقفین کتاب اهدا شده که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان استان از کتابخانه‌های عمومی شد و تصریح کرد: توجه به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای شاخص‌های کتابخوانی داشته باشد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند