Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@09:35:28 GMT

بهترین راه حل مشکلات زناشویی

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۶۳۴۴

بهترین راه حل مشکلات زناشویی

در همه ی زندگی ها بحث ها ومشکلاتی وجود دارد که این اختلافات جز جدا نشدنی زندگی مشترک هستند. اما آنچه که خطرناک است و باعث ویرانی خانواده ها می شود، نحوه برخورد با این نوع اختلافات است که باید سعی شود، برخورد صحیح را یاد بگیریم و زندگی خود را غرق شادی و آرامش کنیم.

چگونه مشکلات و اختلافات زناشویی را حل کنیم؟

دعوا بین زن و شوهر علت های متفاوتی می تواند داشته باشد که از شایع ترین علل آن اختلافات فرهنگی و نداشتن مهارت های ارتباطی و حل مسئله در زن و شوهر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اختلافات در زندگی مشترک به طور صحیح حل نشود می تواند زندگی زناشویی را با مشکل جدی روبرو کند.

در بعضی از مواقع هنگام بروز اختلافات در زندگی زناشویی، زوجین ناراحتی و خشم خود را بیان نمی کنند و آنچه به نمایش می گذارند احساساتی مانند فریاد زدن ، حرف نزدن و اخم کردن و یا رفتاری غیر از بیان اصل مشکل است.

اما اگر زوجین علت ناراحتی خود را به زبان نیاورند، ممکن است هیچ گاه متوجه اشتباهات همدیگر نشوند، پس بهتر است به جای نمایش احساسات، با استفاده از کلمات صحیح به بیان احساسات و ناراحتی های خود بپردازید و با این کار زمینه مناسبی را برای حل مشکلات خود فراهم نمایید.

صحبت نکردن از اختلافات قدیمی

پیش کشیدن بحث ها و اختلافات قدیمی ، هنگام بروز دعوا سبب می شود که مشکلات ما پیچیده تر شوند و هیچ راهی برای حل مشکل باقی نماند . بنابراین هنگام بروز اختلافات، بحث های قدیمی خود را پیش نکشید و فقط بر روی موضوع حال تمرکز کنید و سعی کنید در مورد موضوع جدید با آرامش با یکدیگر صحبت کرده و از همدیگر بخواهید که یک راه حل مناسب برای اختلاف پیش آمده پیدا کنید.

لطفا هرگز همدیگر را مقایسه نکنید

بروز دعوا در زندگی مشترک به معنی اتمام این زندگی و رابطه مشترکتان نیست! پس هیچ گاه در هنگام دعوا با همسرتان، او را با دیگران مقایسه نکنید و به او طعنه نزنید. این مقایسه ها باعث دل شکستگی همسر و فاصله گرفتن زوجین از هم می شود.

دعوا را زیاد کش ندهید لطفا

همیشه دعوا و مشاجره را سعی کنید که زود تمام کنید و زمانی که هر دو به آرامش و یا یک حال مناسب رسیدید به ادامه بحث بپردازید که این روش باعث می شود شما به راحتی همدیگر را درک و مشکل و اختلافات زناشویی را به راحتی برطرف کنید.

بهترین راه حل مشکلات زناشویی چیست؟

همان‌طور که گفته شد، منشأ بسیاری از اختلافات بزرگ در خانواده و بین زوجین، عدم توانایی مناسب برای حل اختلافات جزئی است و با عملکردی اشتباه متأسفانه به بروز مشکلات و اختلافات بزرگ‌تر دامن می‌زنند، پس راه حل چیست؟ حالا که شما در حل اختلافات دچار مشکل هستید بهتر است حل مشکل را به متخصص این کار بسپارید و مطمئن باشید که در مسیر صحیح حل این مشکلات هستید.

علم روانشناسی و تاثیر آن در زندگی

علم روانشناسی تاثیر مستقیم در زندگی شما دارد چراکه می تواند مشکلات را به درستی تشخیص داده و در جهت درمان آن به شما کمک کند.

روانشناس خوب، فردی است که با استفاده از تکنیک های گفت و گو درمانی و انجام مهارت های گوناگون در موقعیت های متختلف، قادر به راهنمایی و کمک به شما خواهد بود. روانشناس اختلالات روانی را تشخیص داده، روی گزاره های ذهنی افراد تاثیر گذاشته و طرح واره وجودی آنها را تغییر می دهد. این افراد آموزش دیده اند تا بهترین و ساده ترین راه را به شما برای برطرف سازی مشکلاتتان ارائه دهند.

چگونه یک روانشناس خوب پیدا کنیم؟

شما برای پیدا کردن بهترین روانشناس در تهران و یا شهر خود، باید ابتدا از حوزه تخصصی روانشناسی که می خواهید به وی مراجعه نمایید، اطلاع پیدا کنید. این آگاهی از رزومه کاری رروانشناس و همچنین نظرات مراجعین به وی قابل دست یابی است.

به هرحال اگر در انتخاب یک روانشناس خوب برای رفع مشکل خود هستید و نمی دانید که کدام روانشناس بهتر می تواند به شما کمک کند، انتخاب ما برای شما استفاده از سایت موتور جستجوی دکتریاب است که علاوه بر معرفی روانشناس خوب در تهران، سایر شهرهای ایران از جمله روانشناس در اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد، روانشناس درکرج و ... را می توانید جستجو کنید. شما برای حل مشکلات زناشویی علاوه بر مراجعه به روانشناس، می توانید به متخصص روانپزشک خوب هم مراجعه کنید و نحوه صحیح حل اختلافات زناشویی را فرا بگیرید و به زندگی خود آرامش را هدیه کنید.

توجه به این نکته بسیار ضروری است که اگر شما بهترین روانشناس را هم انتخاب کنید ولی به عنوان مراجعه کننده با او صادق نباشید، مطمئن باشید که روانشناس هرگز نمی تواند پی به مشکل اصلی شما ببرد و به شما کمک کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مشکلات زناشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۶۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار نوروزی شهردار قم و معاونین وی، اقدامات انجام شده در شهر مقدس قم را امیدوار کننده عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر بواسطه اقداماتی که در شهر انجام شده، یک تحولی رقم خورده است.

وی ادامه داد: قم امروز با قم چند سال قبل تفاوت‌های محسوسی پیدا کرده است که نتیجه همکاری شورای شهر، تدابیر شهردار محترم و سایر مسئولین بوده است. به طور کلی هر کجا وحدت بوده است، کار‌ها به سرانجام رسیده‌اند؛ اما هر کجا اختلاف وجود داشته است، انرژی‌ها صرف مسائل بی‌نتیجه و بی‌اثر شده‌اند.

امام جمعه قم تأکید کرد: در سال جدید باید یک وحدتی میان مسئولین محترم استان، اعم از نمایندگان مجلس، شورای شهر، شهرداری و تمامی کسانی که در پیشرفت و تعالی شهر تأثیر گذارند، ایجاد شود؛ چرا که سلیقه‌ها ممکن است مختلف باشد، اما این اختلاف سلیقه‌ها نباید منجر به بروز اختلافات و از بین رفتن انگیزه‌ها شوند.

وی خطاب به شهردار قم خاطر نشان کرد: در مجموع، عمران، آبادانی، مبلمان و خدمات شهری و تأمین بستر‌های امنیتی از شهرداری انتظار می‌رود؛ لذا جنابعالی با صرف نظر از اختلاف سلیقه‌ها که امری طبیعی است، به فعالیت بپردازید و با همراه کردن دیگران اقدامات ماندگاری را انجام دهید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین حدیثی از امام حسن مجتبی – علیه السلام – پرداخت و اظهار داشت: امام مجتبی – علیه السلام – می‌فرماید «إذا سَمِعتَ أحَدا یَتَناوَلُ أعراضَ الناسِ فاجتَهِدْ أن لا یَعرِفَک.» یعنی اگر شنیدی که فردی در جامعه با آبروی مردم بازی می‌کند، تلاش کن که این آدم تو را نشناسد؛ چرا که در این صورت به سراغ تو نیز خواهد آمد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال جدید خداوند برکتی به فکر، اندیشه و تلاش‌های ما بدهد تا شاهد تحولات چشمگیری نسبت به سال قبل و سال‌های قبل از آن باشیم.

دیگر خبرها

  • دلیل تشدید تنش‌ها در جبهه لبنان چیست؟
  • اختلافات عامل بی اثر شدن اقدامات می شود
  • حرف‌های تلخ ستاره ملی‌پوش؛ در گوگل در مورد مرگ جستجو می‌کردم!
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • ۹ کار و شغلی که درونگرا‌ها در آن بهتر هستند
  • اختلافات را با اتکا به قرآن کریم می توان تبدیل به ائتلاف کرد
  • اشتباهات زندگی زناشویی
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا
  • نامه بیش از ۲ هزار روانشناس به دبیرکل سازمان ملل برای اخراج رژیم صهیونیستی از کمیسیون مقام زن
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند