Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی زاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بحث ساماندهی مراکز آموزش عالی توسط وزارت علوم گفت: آنچه از سخنان وزیر علوم در خصوص ساماندهی مراکز آموزش عالی استنباط می شود، ساماندهی بر اساس آمایش سرزمینی است که این طرح باید در این مسیر حرکت کند.

تمام جوانب آمایش سرزمینی در ساماندهی آموزش عالی رعایت شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حرکت وزارت علوم ابعاد مختلف دارد که می توان گفت، پالایش رشته محل ها، پالایش کتاب های درسی، مطابق روز کردن آنها ، کاربردی و مهارتی کردن دروس، بررسی توانمندیها و نیازهای مناطق که همگی موارد مذکور در آمایش سرزمینی در طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: اگر وزارت علوم قاطعانه بر این مسئله تاکید داشته و اقدامات خود را بر اساس کارکارشناسی شده و دقیق انجام دهد، یک پالایش مهم در آموزش عالی رخ خواهد داد که می توان از آن به عنوان گامی مهم در پیشرفت و توسعه کشور یاد کرد.

وزارت علوم از گذشته طرح آمایش سرزمینی را شروع کرده بود

وی افزود: در زمان وزارت بنده در وزارت علوم، طرح ساماندهی آموزش عالی انجام نشد ولی طرح آن با پیگیریهای مستمر بنده در وزارت علوم انجام شده و بحث آمایش سرزمینی نیز به تبع آن شروع شد که مراحل نهایی در شورای راهبردی نقشه علمی کشور صورت گرفته و مصوب شد که وزارت علوم وظیفه ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور را دارد و باید پیگیر این موضوع باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: آنچه باید در دستورکار جدی وزارت علوم قرار گیرد، ساماندهی مراکز آموزش عالی در کشور بر اساس آمایش سرزمینی است که به طور قطع با اقدامات سازنده وزارت علوم در این خصوص، شاهد پویاتر شدن جامعه دانشگاهی در کشور خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمایش سرزمینی آموزش عالی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم

‌معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بیان اینکه پارک علم وفناوری استان سمنان جز مفاخر علمی پارک‌های کشور است، از حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی خبر داد. - اخبار استانها -

علی خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شاهرود با اشاره به بازدید خود از مرکز تخصصی حوزه هوش مصنوعی پارک علم وفناوری استان سمنان افزود: این مرکز به عنوان محرک اصلی فناوری‌های نوظهور است و در آینده نزدیک بر روی اکثر شغل‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: مرکز تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد تقاضا محور، انواع خدمات مانند رشد و توانمندسازی متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی، هدایت و راهبری افراد علاقه‌مند و متخصص برای ورود به تخصصی و کسب و کار هوش مصنوعی و همچنین هدایت و تسهیل‌گری تیم‌های نوآور جهت شناخت مسیر کسب و کار و ورود به بازار هوش مصنوعی را ارائه می‌کند.

معاون منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد علمی فناورانه پارک علم و فناوری استان سمنان ابراز داشت: این  پارک در حوزه مرز دانش تبدیل دانش به فناوری را به خوبی انجام می‌دهد.

خطیبی افزود: امروز شاهد آن هستیم جوانان مستعد و فارغ‌التحصیل کشور در حال تبدیل دانش به فناوری هستند و امیدواریم بتوانیم با حمایت‌هایی که وزارت علوم از مجموع پارک‌های علم وفناوری در سطح کشور دارد، شاهد موفقیت‌های بیشتر این مجموعه باشیم.

معاون منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری پس از بازدید از پارک علم وفناوری استان سمنان، مرکز تخصصی هوش مصنوعی این پارک را افتتاح کرد.

.

انتهای پیام/363/.

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • طرح آمایش سرزمینی ورزش در کرمانشاه در حال انجام است