Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:28:08 GMT

روش‌های خانگی برای از بین بردن جرم کتری و سماور

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۷۲۵۷

سماور و کتری جزء آن دسته از وسایل پر استفاده در آشپزخانه هستند پس باید هم در تمیز کردن آن‌ها و هم نگهداری شان همت کنیم. روش‌هایی برای از بین بردن جرم آهکی سماور و کتری وجود دارد:

روش اول برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
برای از بین بردن جرم آهکی داخل سماور و کتری مخلوطی از سرکه و آب را به نسبت مساوی در آن بریزید و به مدت نیم ساعت بجوشانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهید دید که جرم‌ها از دیواره کنده خواهد شد.

روش دوم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
راهی دیگر برای از بین بردن جرم آهکی این است که چند دقیقه سماور یا کتری را بدون آب حرارت دهید سپس داخل آن را با آب سرد پر نمایید. آب و جرم‌های جدا شده را خالی کرده و داخل آن را بشویید.

روش سوم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
کتری را داغ کنید و ناگهان مقداری آب یخ درون آن بریزید (برای این منظور نباید کتری بسیار داغ شود که موجب ریختن لحیم آن می‌گردد.)

روش چهارم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
یکی دیگر از راه‌های جلوگیری از رسوب گرفتن کتری و سماور است به این صورت است که گوش ماهی یا فلس صدف را در کتری انداخته تا آهک موجود در آب را جذب کند. (قلوه سنگ نیز مفید است.)

روش پنجم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
راه دیگری که برای رسوب زدایی مفید است این است که در ظرف مورد نظر مقداری (بستگی دارد به نوع ظرف) ۲ یا ۳ سیب زمینی رنده کنید و مدت نیم ساعت با آب درون آن، بجوشانید و بعد یک تکه زاج سفید کوبیده، به آن اضافه کنید و نیم ساعت دیگر بجوشانید مشکل رفع خواهد شد.

روش ششم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور‌
می‌توانید برای جرم گیری آن مقداری جوش شیرین (آب همراه جوش شیرین) را درون ظرف بگذارید و روی شعله بگذارید و بعد اگر هنوز به طور کامل پاک نشده همین کار را تکرار کنید ثمربخش خواهد بود.

روش هفتم برای از بین بردن جرم و رسوب کتری و سماور
برای این منظور مقداری آب درون کتری بریزید آن را در مدت نصف روز در جایخی یخچال قرار دهید. پس از گذشت مدت مذکور آن را درآورده پس از خارج شدن یخ از آن کتری رسوب زدایی می‌شود (به شرطی که مقدار رسوبات زیاد حجیم نباشد).   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتا: فکر به آینده نه، می‌خواهم از بردن رم لذت ببرم

به گزارش "ورزش سه"، بولونیا امشب در دیداری حساس موفق شد مقابل رم به پیروزی ۳-۱ برسد. این برد به آنها کمک کرد که گام بلندی در راه کسب سهمیه چمپیونزلیگ بردارند و می‌توان گفت که بولونیا در فصل آینده لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت. پس از این پیروزی، تیاگو موتا در مقابل خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

پیروزی باارزش امشب؟
شب باشکوهی بود. پس از بازی به بازیکنان گفته‌ام که به اینکه مربی آنها هستم افتخار می‌کنم. آنها بازی بسیار سختی داشتند و عملکردی در سطح فوق‌العاده داشتند. هم در حمله و هم در دفاع. این من را واقعاً خوشحال می‌کند.

نزدیک شدن به کسب سهمیه چمپیونزلیگ؟
می‌خواهم به کارهایی که امشب انجام دادیم فکر کنم و از این لحظه لذت ببرم. بقیه اهداف با گذشت زمان به تحقق خواهند پیوست. فکر کردن فعلا بی‌معنی است. من می‌خواهم از این لحظه لذت ببرم. از این بازیکنان و هواداران‌مان سپاسگزارم.

نظرتان درباره مربی‌گری بولونیا؟
باشگاهی فوق‌العاده، بازیکنانی فوق‌العاده. واقعا خوشحالم که اینجا هستم. باز هم می‌گویم، به مربی‌گری این بازیکنان افتخار می‌کنم.

عملکرد خوب جاشوا زیرکزی؟
او در حال حاضر احساس خوبی دارد. اما او جوان است و باید به مسیرش ادامه دهد.
او کارهای بزرگی در زمین انجام می‌دهد اما باید با همین اشتیاق جلو برود تا به سطح بالاتری برسد.

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • برای بردن سیتی باید از جان مایه بگذاریم
  • برای بردن سیتی باید از جام مایه بگذاریم
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • موتا: فکر به آینده نه، می‌خواهم از بردن رم لذت ببرم
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون