Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@04:56:41 GMT

تشریح عملکرد صداوسیما در چهل سالگی انقلاب

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۸۲۳۸

تشریح عملکرد صداوسیما در چهل سالگی انقلاب

رئیس ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در صداوسیما گفت: رسانه ملی از طریق مقابله جدی و موثر با هجمه رسانه‌ای بیگانگان در چهل سالگی انقلاب، نقش مهمی در خلق حماسه ۲۲ بهمن امسال داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، بیست و هفتمین نشست ستاد مرکزی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست نمایندگان بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما به ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت‌ها و اداره کل‌های رسانه ملی با موضوع بزرگداشت چهلمین سالگرد پبروزی انقلاب اسلامی پرداختند و پیشنهاداتی برای تداوم این برنامه‌ها ارائه کردند.

علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما هم در این نشست ضمن تقدیر از بخش‌های مختلف سازمان به خاطر عملکرد خوب در بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اظهار کرد: در ستاد مرکزی همه تلاش‌ها و اقدامات در این راستا بود که بخش‌های گوناگون رسانه ملی با هم‌افزایی و همکاری یکدیگر، برنامه‌های مناسبی را روانه آنتن کنند.

وی افزود: با توجه به فعالیت شدید رسانه‌ای دنیای استکبار در چهل سالگی انقلاب، تمام رویکردها و برنامه‌های رسانه ملی که در ستاد بزرگداشت چهل سالگی تدارک دیده شده بودند ناظر به همین مسئله یعنی مقابله جدی و واقع‌بینانه با هجمه‌های رسانه‌ای غرب تعیین شدند.

دارابی با بیان اینکه رسانه ملی از فرصتی که فراهم شده بود توانست به بهترین نحو استفاده کند گفت: بیان دستاوردهای ۴۰ سال انقلاب اسلامی، محور اصلی بسیاری از برنامه‌های ستاد مرکزی بزرگداشت بوده است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب نیمه دوم سال ۱۳۹۵ در مراکز استانی رسانه ملی تشکیل شد خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی نیز سال ۹۶ آغاز به کار کرد و جلسات متعددی با حضور رؤسا و فرماندهان نهادها و سازمان‌های کشور و لشکری برگزار شد.

وی ادامه داد: تدوین سیاست‌های برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در این ستاد صورت گرفت تا از ظرفیت ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما به بهترین نحو برای بیان دستاوردهای انقلاب استفاده شود.

دارابی با اشاره به راه‌اندازی «رادیو انقلاب» در قالب برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب افزود: تولید و پخش فیلم‌های آثار نمایشی، مستندهای جذاب و کوتاه از جمله «اولین‌ها» و «ایران ۲۰» برای این مناسبت بودیم.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: در دورانی به سر می‌بریم که جنگ رسانه‌ای دشمنان علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده و شبکه‌های معاند با تمام قوا به میدان آمده‌اند اما رسانه ملی توانست با اتکا به نیروهای جوان و بومی و نیز بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و هم‌افزایی همه بخش‌ها، به مقابله جدی با این هجمه گسترده بپردازد و نقش مهمی در برگزاری باشکوه راهپیمایی حماسی ۲۲ بهمن امسال ایفا کند.

وی گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با هدف هم‌اندیشی مدیران و برنامه‌سازان در تمام استان‌ها با تقسیم‌بندی بر اساس پنج منطقه جغرافیایی بود تا نحوه تولید آثار رادیویی و تلویزیونی مورد بررسی قرار بگیرد همچنین کارگاه‌های تولید برنامه هم در حاشیه این نشست‌ها برگزار شد که یکی از خروجی‌های آن، برنامه موفق «کارنامه» در همه مراکز استانی است.

دارابی با بیان اینکه «کارنامه» برنامه‌ای با حضور استانداران ادوار مختلف در همه مراکز استانی بوده است افزود: علاوه بر این، تولید ۱۳۰ مستند شهدای مدافع حرم در مراکز صدا و سیما، تکمیل بانک اطلاعاتی پیشگامان انقلاب و نیز مستند تطبیقی استان‌های مختلف شامل مقایسه وضعیت شهرها و روستاهای ایران در دوران قبل و بعد از انقلاب، از دیگر فعالیت‌های ستاد بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در معاونت امور استان‌ها به شمار می‌روند.

دارابی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشوری خاطرنشان کرد: این نشست با هدف هماهنگی بیشتر برای تولید ویژه‌برنامه‌های چهل سالگی انقلاب در شبکه‌های مختلف صدا و سیما تدارک دیده شده بود.

وی برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی نماهنگ را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: هنرمندان و آهنگسازان مختلفی نیز در استان‌ها یش از یکصد اثر موسیقایی و تصویری تهیه و تولید کردند که محور همه آنها ویژگی‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علی دارابی مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن معاون سیمای استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر مراغه گفت: هفتمین سال بزرگداشت «روز مراغه»، امسال با محوریت ثبت جهانی شهر سالم مراغه، به مدت یک هفته  در این شهر برگزار خواهد شد.

عسکری افزود: برای روز و هفته مراغه، بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و بزرگداشت برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه روز مراغه، امسال از ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت با شعار «شعار جهان‌شهر مراغه در مسیر دستیابی به گواهی بین المللی شهر سالم» با حضور مسئولان استان و میراث فرهنگی کشور برگزار خواهد شد.

رئیس کمسیون فرهنگی شورا و دبیر روز مراغه در ادامه گفت: همایش بزرگداشت، جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در یک هفته برگزاری این همایش اجرا خواهد شد.

عسکری ادامه داد: هدف از برگزاری روز مراغه، شناساندن ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، سوغات و جاذبه‌های طبیعی مراغه، شخصیت‌های ادبی، هنری و فرهنگی این شهر است.

عسگری، به تدارک برنامه‌ها و مسابقات ورزشی گوناگون با مشارکت شهروندان اشاره کرد و افزود: از جمله برنامه‌های هفته مراغه، شناساندن نقاط کمتردیده شده این شهر از منظر جغرافیای، طبیعی و فرهنگی است.

۱۶ اردیبهشت، سالروز برپایی رصدخانه تاریخی مراغه (بسته شدن زیج ایلخانی) در ۸۰۰ سال پیش، روز مراغه، نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود
  • کشورهای دنیا به جمهوری اسلامی به عنوان یک ابرقدرت موشکی می‌نگرند
  • تعاملات رو به رشد میان صداوسیما با شبکه نمایش‌خانگی
  • اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد
  • تمهیدات مسئولان استان یزد برای شرایط آب وهوایی پیش رو
  • جاماندگی روزنامه‌ها و خلاء خبری صداوسیما در پاسخ موشکی ایران
  • «روز مراغه» به مدت یک‌هفته در این شهر برگزار می شود
  • مخاطب میلیونی تلوبیون
  • پژوهش در خدمت تحول
  • تشریح برنامه های ورزشی ویژه دومین کنگره ملی شهدای استان