Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهامت هدایت ظهر سه‌شنبه در شورای منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: اخیرا مواردی از تخریب منابع طبیعی در اراضی پایاب خداآفرین مشاهده شده و برای برخورد با متخلفان پرونده‌های قانونی نیز تشکیل شده است.

وی افزود: جلوگیری از هر گونه تخریب منابع طبیعی که به عنوان میراثی ارزشمند برای آیندگان محسوب می‌شود، به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی سازمانی نام برده شده که با تلاش عوامل فعال در سازمان منابع طبیعی و امور آبخیزداری و دستگاه‌های مرتبط با هرگونه نقض قوانین برخورد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یادآور شد: هر گونه کشت و واگذارای در اراضی پایاب سد خداآفرین باید با طی مراحل قانونی انجام شود و در صورت عدم نهایی شدن واگذاری‌ها اجازه کشت در اراضی داده نخواهد شد.

هدایت در ادامه بر ضرورت مشارکت هر چه مناسب اهالی برای مدیریت و حفاظت از منابع طبیعی اراضی پایاب تاکید کرد و یادآور شد: در واگذاری اراضی پایاب نیازمند تعیین تکلیف واگذاری‌ها هستیم تا با ساماندهی مناسب و قانونی از تخریب بی‌رویه اراضی موجود پیشگیری شود.

به گفته وی همگان باید در حفاظت از منابع طبیعی استان پیشگام بوده و با افزایش فرهنگسازی در قبال صیانت از منابع طبیعی و بکر خدادادی تمامی تلاش خود را بکار بندیم.

کد خبر 4552408

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی ملی منابع طبیعی اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت

محمدباقر هنربر در جلسه‌ای با دهیاران شهرستان میانه با اشاره به اینکه دهیاران نقش موثری در پیشگیری از بروز تخلفات و حفظ بیت المال دارند گفت: تخریب و تغییر کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی و کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این اراضی، از تخلفاتی است که حقوق عموم را تضییع می‌کند و دهیاران باید بلافاصله آن را شناسایی و گزارش دهند تا قبل از انجام تخلف از آن ممانعت شود و پرونده سازی پس از بروز تخلف، نشان از عدم توجه کافی دهیاران نسبت به مسائل روستا است.

وی با قدردانی از دهیارانی که در فرهنگ سازی، تعامل با دستگاه‌ها و ایجاد انسجام و اتحاد اهالی برای همکاری و مشارکت در انجام طرح‌های عمرانی، گفت: دهیاران در روستا‌ها نقش محوری ایفا می‌کنند لذا ضروریست با توجه به تعهدات شغلی، در محل خدمت خود حضور منظم داشته و انضباط کاری و مالی داشته باشند.

وی با اشاره به آسیب پذیری ساختمان‌های قدیمی و فرسوده در زمان بروز حوادثی، چون زمین لرزه، از دهیاران خواست تا اهالی را به مقاوم سازی و نوسازی مساکن با بهره گیری از تسهیلات بنیاد مسکن ترغیب و تشویق کنند.

فرماندار ویژه میانه همچنین با بیان اینکه اعتبارات و منابع مالی که به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود باید با اولویت بندی نیازها، صرف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سپس تعریف پروژه جدید گردد، ادامه داد: منابع مالی نباید در حساب دهیاری‌ها راکد بماند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • سمنان پیشرو کشور در تثبیت مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی است
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • برپایی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه در ۲۱ اردیبهشت
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام