Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@03:46:44 GMT

رییس بنیاد شهید: فرقی بین جانباز زن و مرد نیست

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۹۶۷۶

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی عصر امروز در برنامه تجلیل از زنان جانباز گفت: نقش خانم‌ها در انقلاب و قبل از انقلاب چه بود؟ نقش زنان در این موارد واقعا نقش بالایی بود و هیچ کس نمی‌تواند منکر شود که زنان ما در انقلاب نقشی نداشتند.

وی با بیان اینکه حضرت امام هم تاکید داشتند که آیا شما آقایان فکر می‌کنید فقط شما در انقلاب نقش داشته‌اید؟ خیر، زنان نیز نقش ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: ناگفته نماند برخی از خانم‌ها شکنجه‌های سختی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در جنگ هم خانم‌ها نقش بالایی داشتند. همین که یک مادر حاضر می‌شود چهار فرزندش را به جبهه بفرستند مهم‌ترین نقش است.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید ادامه داد: ما سال گذشته ۴۲۰ هزار دیدار از ایثارگران داشته‌ایم و و آقای روحانی تعبیرشان این بود که ما از خانواده‌های ایثارگران نیرو می‌گیریم.

شهید محلاتی با بیان اینکه معصومه آباد کتابی به نام «من زنده‌ام» نوشته و مقام معظم رهبری گفتند که من این کتاب را یک شبه خواندم از این‌رو نقش بالای خانم‌ها حتی در همین امروز وجود داشته است، تصریح کرد: شما‌ها فرزندان ما هستید و ما به شما عشق می‌ورزیم. از نظر ما فرقی بین زن و مرد نیست و فکر نکنید ما بین جانباز زن و مرد فرق می‌گذاریم. حتی من سفارش کردم در استان‌ها هر کس که از والدین شهدا و جانبازان مراجعه کرد، آن‌ها را برای راه افتادن کارشان اولویت بدهند.

وی با بیان اینکه ما یک وظیفه مهم داریم که آن هم انتقال مسائل چهار دهه گذشته به نسل جدید است، خاطرنشان کرد: ما باید فرزندانمان را با مسائل جنگ آشنا کنیم. این فرهنگ‌ها را باید منتقل کنیم، زیرا دشمن دنبال همین است که فرهنگ امام حسین (ع) و ایثارگری را از بین ببرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بنیاد شهید جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان

  روابط عمومی بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان،  مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران سیستان و بلوچستان، مدیرکل، معاونین وکارکنان ثبت احوال استان به همراه فرماندار و معاون استاندار با حضور در گلزارشهدای شهرستان زاهدان و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا خصوصا شهدای عرصه هویت ملی استان ادای احترام کردند و با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجديد ميثاق نمودند.

 رحمتی مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای دفاع از مرزهای هویتی و تابعیتی عنوان کرد و درادامه افزود: از وظایف اصلی اداره ثبت و احوال، حفظ وحراست از اسناد هویتی است که تا پای جان از آن دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم بیگانگان به هویت و تابعیت ایرانی دست پیدا کنند.

 میرحسینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و انتقال آن به نسل های آینده گفت: تجلیل از شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها و هم چنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب اسلامی است.

 شهید ارجمندی ۱۸ بهمن ماه سال ۸۳ به ضرب گلوله اشرار مسلح هنگام خروج از محل کار مجروح شد و در یکم اردیبهشت سال ۸۴ به شهادت رسید.

 شهید محمدرضا صیادی ۴ اردیبهشت سال ۹۳ توسط اشرار مسلح در شهرستان سرباز و درمحل کارش به شهادت رسید.
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • سحر دانشور: حوزه زنان رسانه ندارد!
  • جانباز رودسری به همرزمان شهیدش پیوست
  • سنسور تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد