Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@10:32:21 GMT

طرح رصد شیوع کم توانی در خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۸۹۹۳۱

طرح رصد شیوع کم توانی در خوزستان آغاز شد

به گزارش ایرنا غلامرضا صدیق راد روز سه شنبه در آیین آغازین این طرح در اهواز افزود: برای رصد دقیق و علمی شیوع کم توانی(معلولیت) 70 پزشک و پرسشگر همکار طرح طی سه روز آموزش می بینند که این آموزشها از امروز آغاز شده است.
مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: تنها از طریق پیشگیری می توان به رفع مشکلات امیدوار بود چرا که تمامی دستاوردهای تمدن بشری نتیجه تحقیق و پژوهش بوده و پیش نیاز آن جمع آوری دقیق اطلاعات، تجزیه و تحلیل صحیح و نتیجه گیری درست از داده های به دست آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین برنامه همچنین کارشناس مسئول این طرح کشوری با ارایه توضیحاتی گفت: دولت در برنامه ششم توسعه موظف به رصد معلولیت ها بوده و اجرای طرح کشوری رصد پیشگیری از معلولیت ها نیز در همین راستا اجرا می شود.
شبنم جهانشاد اظهار داشت: مطابق قانون جامع حمایت از معلولان، بهزیستی متولی امور معلولان است و بر اساس آخرین آمارها یک میلیون و 400 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی کشور هستند.
وی افزود: هدف از اجرای طرح رصد شیوع کم توانی، انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش معلولیت ها است که در این زمینه اقدامات اساسی در دستور کار است.
وی بیان کرد: بر اساس آخرین طبقه بندی‌های بین‌المللی در سازمان بهزیستی، 6 گروه معلولیتی تعیین شده است.
وی تصریح کرد: افراد کم توان ذهنی، افرادی که دارای مشکلات روان هستند، افرادی که مشکلات حسی مثل شنوایی و بینایی دارند، افرادی که مشکلات جسمی و حرکتی دارند و افرادی که در سیستم صوتی و گفتار و زبان با مشکل مواجه هستند، شش گروه مزبور را تشکیل می دهند.
همچنین معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان در این خصوص گفت : هرگونه اقدامی در سازمان های حمایتی نظیر بهزیستی اگر بدون شناسایی و آگاهی لازم انجام شود ، راه به جایی نخواهد برد .
علی حسن زاده افزود: اگر قرار باشد نتایج یک طرح به عنوان نمونه به کل جامعه بسط داده شود باید از روش های دقیق آماری و پرسش نامه های معتبر استفاده کرد.
وی به حساسیت کار پرسشگران در رصد شیوع کم توانی اشاره کرد و گفت: این طرح نیازمند سه تا چهار ماه کار پیاپی از سوی پرسشگران است تا ضمن دریافت اطلاعات دقیق از وضعیت شیوع کم توانی در استان، نسبت به ارتقای سطح دانش و رفع معضلات نیز اقدام شود.
آیین آغاز به کار طرح رصد شیوع کم توانی (معلولیت) و ایجاد سامانه رصد معلولیت با حضورمدیر کل بهزیستی خوزستان، کارشناس مسئول طرح کشوری رصد پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان،رئیس واحد آمار استان، رئیس گروه جمع آوری طرح های آماری و سرشماری ، مشاور طرح های آمار و سرشماری استان و جمعی از پزشکان و پرسشگران این طرح در محل مجتمع خدمات بهزیستی فتح المبین اهواز برگزار شد.
7152/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 ارتقای سطح بهزیستی پزشک جامعه قانون 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۸۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان دختر ۶ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۸ سال و پسران ۶ تا ۱۲ بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اهمیت دادن به مسائل روانشناختی این کودکان گفت: کار کردن روی مهارت‌ها و توانمندی‌های روانی و مذهبی فرزندان باعث می‌شود تا آمادگی‌های لازم را جهت گذراندن بحران‌های زندگی در بزرگسالی کسب کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به جذب کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: کمک‌های خداپسندانه خیرین می‌تواند در تأمین رفاه و آموزش‌ها و برطرف کردن نیازهای ضروری این کودکان بسیار اثرگذار باشد.

در این بازدید با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان یکی از خیران تقبل کرد هزینه‌های دارویی کودکان و نوجوانان این مراکز را تأمین کند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از حمایت و تلاش‌های مجموعه دادگستری و پیگیری مجدانه نسبت به مشکلات این کودکان، گزارشی را از اقدامات صورت گرفته به کودکان و نوجوان نگهداری در این مراکز ارائه کرد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر هدایایی به کودکان اهدا کرد.

کد خبر 6063844

دیگر خبرها

  • عیدی ۷۰۰ هزار تومانی مددجویان بهزیستی واریز نشد؟
  • بیم افزایش مصرف شیشه در کشور
  • کنایه سنگین به مسجدسازی جناب شهردار تهران: تا می‌توانی بساز!
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • قول ناگلزمان به ستاره آلمانی: هنوز می‌توانی برگردی!
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • خدمات دهی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به مردم و مسافران
  • ارائه خدمات به ۷۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در کردستان
  • بازدید استاندار از مرکز بهزیستی در استان