Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@05:22:49 GMT

مسواک زدن قبل از صبحانه مفید است یا مضر

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۰۴۲۱

 بهترین راه برای داشتن دندان‌های سالم، این است که پس از صرف وعده‌های غذایی یا میان غذایی مسواک زده شود، اما آیا می‌دانید مسواک زدن قبل از صبحانه چه فوایدی برای سلامت دهان و دندان شما دارد؟ در این بخش مفصلا به این موضوع پرداخته ایم پس با ما همراه شوید.
سلامت دهان و دندان بسیار مهم هست و یکی ار روش‌های حفظ و نگهداری از دندان‌ها به منظور عدم پوسیدگی و از بین رفتن آن‌ها مسواک زدن است، دندانپزشکان توصیه می‌کنند قبل از صبحانه افراد اقدام به مسواک زدن نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان، بر ضرورت مسواک زدن قبل از صبحانه تاکید کرد و گفت:استفاده از نخ دندان نیز از خراب شدن دندان‌ها پیشگیری می‌کند.

یک دکتردر کنگره دندانپزشکی نقش جهان در ارتباط با موضوع پروتز دندان اظهار داشت:پروتز در واقع عضو مصنوعی بوده و برای افرادی که یک چند دندان یا تمامی دندان‌های خود را از دست می‌دهند، می‌توان استفاده کرد. وی افزود:از این روش می‌توان به صورت روش‌های قدیمی یا جدید همچون ایمپلنت دندان‌های از دست رفته را جایگزین کرد.

عضو هیات مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان عنوان کرد:ماندگاری استفاده از روش‌های ایمپلنت، طولانی مدت و حدود ۲۰ سال بوده و شاید از مجموع هزار بیمار تنها ۵ نفر از آن‌ها دچار مشکل شوند، اما در مجموع با این روش فرد زیبایی وعملکرد دندان طبیعی را بدست می‌آورد و درواقع روش مطمئنی است.

اودر خصوص چالش‌های که در حیطه دندانپزشکی وجود دارد، گفت:مشکلات مربوط به اساتید، دانشگا‌ها و دولت است و با توجه به اینکه ۵۴ دانشکده دندانپزشکی تأسیس شده، اما به اندازه کافی زیرساخت‌های لازم در این زمینه پیش بین نشده است.

وی اضافه کرد:دانشگاه‌ها توسط اساتید جوان اداره می‌شود در صورتی که باید ترکیبی از اساتید جوان و باسابقه باشد تا از تجربه‌های اساتید باسابقه نیز بهره‌مند شویم.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان عنوان کرد:در این زمینه دندانپزشکان مقصر نبوده و ما در دانشکده‌ها جوانانی را داریم که امکانات و تجربیات کافی را برای اموزش نداشته و برخی از آن‌ها حتی کار‌های کلینیکی ساده را نیز نمی‌توانند، انجام دهند.

وی ادامه داد:برخی از دانشجویان نیز رغبتی به دانشگاه نداشته و تنها تحت فشار خانواده و تبلیغاتی که در جامعه وجود دارد وارد این رشته شده اند و این آینده دندانپزشکی را به مخاطره می‌اندازد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد فارغ التحصیلان دندانپزشکی توانایی ارائه خدمت را ندارند، گفت:پیشنهاد من مبنی بر این بوده که نظام پزشکی حتما قبل از آنکه پروانه مطب را صادر کند برای اجازه کار کلینیکی همانند دیگر کشور‌های دنیا دوره‌های تئوری و عملی را سپری کرده و پس از آن افراد بتوانند مطب بزنند.

عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان خاطرنشان کرد:برای رفع این مشکل می‌توان نظام پزشکی زمانی را که برای بررسی شکایات می‌گذارد کلاس‌های آموزشی برای دندانپزشکان بگذارد تا آن‌ها بتوانند ارائه خدمت را با کیفیت کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد:دانشگاه‌ها نیز می‌توانند بخشی را به نام بازآموزی داشته باشند که دندانپزشکان در آن بتوانند از یک روز تا ۳ سال دوره‌های تکمیلی را در دپارتمان‌های آموزشی داشته باشند همچنین دندانپزشکان در این کلاس‌ها می‌تواند نواقصی را که نتوانسته اند در دوره دکترا خود رفع کنند در این دوره‌ها بدست آورند.

اودر خصوص ضرورت مسواک زدن، گفت::ضرورت دارد قبل از خوردن صبحانه دندان‌های خود را مسواک بزنیم چرا که این امر سبب می‌شود میکروب‌های داخل دهان رفع شده و صبحانه با لذت بیشتری خورده شود همچنین مسواک زدن دندان‌ها پس از خوردن صبحانه، ناهار و قبل از خواب نیز ضرورت دارد.

وی عنوان کرد:نخ کشیدن ۱ الی ۲ بار در طول روز نیز از خراب شدن دندان‌ها پیشگیری می‌کند همچنین افراد باید توجه داشته باشند که خمیر دندان باید به قدری باشد که دندان‌های را تمیز کند لذا نیازی نبوده که به تمام طول مسواک خمیردندان زده شود چرا که این مسئله باعث تحریک فرد می‌شود و جلوی مسواک زدن خوب را می‌گیرد.

به ۲ دلیل توصیه میشود که صبح‌ها قبل از مصرف صبحانه مسواک بزنید:

۱.) شب هنگام که شما خواب هستید، پلاک دندانی روی دندان‌های شما تشکیل میشود، مواد قندی و اسیدی موجود در صبحانه در حضور پلاک میکروبی، ریسک ایجاد پوسیدگی را افزایش میدهند. مسواک زدن قبل از صبحانه، پلاک دندانی را از بین میبرد و فلوراید موجود در آن، از دندان‌های شما در برابر قند و اسید محافظت خواهد کرد.

۲.) طبق توصیه مرکز سلامت دهان و دندان بریتانیا، از آنجا که نوشیدن آب میوه برای بسیاری از مردم جزو برنامه صبحانه است، چنانچه بلافاصله پس از آن مسواک زده شود، به اروژن دندان خواهد انجامید. اگر هنگام صبحانه آب میوه مصرف کردید، تا ۱ ساعت پس از آن مسواک نزنید.   منبع: بهداشت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسواک زدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دردهای ناشی از آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی دندان امروزه به یکی از شایع‌ترین دردها در جامعه تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که بالا بودن هزینه‌های دریافت خدمات در حوزه دهان و دندان به ویژه در هرمزگان مزید بر علت شده است تا بسیاری از افراد متأثر از نارسایی‌های دهان و دندان مجبور باشند با روش‌های مختلف یا درمان‌های موقتی با این دردهای سرسام‌آور خو بگیرند.

ایجاد پوسیدگی یا به وجود آمدن حفره در ساختار دندان‌ها موجب می‌شود برای افراد در خوردن و آشامیدن محدودیت‌هایی بروز کند به عنوان مثل خوردن غذاها یا خوراکی‌های شیرین، سرد یا گرم برای افراد آسیب‌دیده در حوزه دهان و دندان سخت می‌شود.

همانطور که مستحضرید یکی از سرانه‌های نامتوازن در کشور مربوط به توزیع جغرافیایی دندانپزشکان است و همین امر نیز باعث پدید آمدن شکاف‌هایی طبقاتی در تعرفه‌های دندانپزشکی شده است و از طرفی بالا بودن تعرفه‌ها موجب شده است که بخش عمده‌ای از خدمات‌جویان حوزه دندان در مواجهه با آسیب‌های مرتبط با دندان به جای بهره‌گیری از روش‌های مختلف درمانی تن به کشیدن دندان‌هایشان دهند.

البته در استان هرمزگان پایین بودن سرانه‌ها تنها منحصر در بخش دندانپزشکی نیست بلکه باقی بخش‌های بهداشت و درمان استان نیز نتوانسته است آن طور که باید و شاید رشد قابل توجهی داشته باشد؛ چنانچه طبق اعلام استاندار هرمزگان بدون احتساب تخت‌های بیمارستانی مربوط به نیروهای مسلح سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان ۷/. است که فاصله معناداری با میانگین تخت‌های بیمارستانی در کشور دارد.

با آغاز به کار دولت سیزدهم؛ تیم اجرایی دولت مردمی در استان هرمزگان برنامه‌هایی را جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان در استان هرمزگان تدوین کرد این برنامه در سطح بلندمدت بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدید الاحداث در استان بود که شامل بیمارستان‌های کودکان، ۵۳۱ تخت‌خوابی، بیمارستان ستاره خلیج‌فارس، بیمارستان بستک، بیمارستان جدید میناب و … می‌شود.

بیمارستان فارابی بستک و بیمارستان کودکان بندرعباس در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به ظرفیت سرانه درمانی استان اضافه شد اما همچنان دیگر بیمارستان‌ها در دست ساخت هستند و تمام تلاش مدیریت عالی استان رساندن آن‌ها به دور سوم سفر ریاست جمهوری است.

ارائه ۲۱۸ هزار خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی از ابتدای دولت تاکنون برای مردم هرمزگان در ۴۷ اردو

دولت راهکاری زودبازده نیز برای افزایش سطح کیفی خدمات درمانی در استان داشت و آن هم راه‌اندازی قرارگاه مردم استان بود که ذیل آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی با استفاده ظرفیت تجهیزاتی بیمارستان مدیریت بحران و دعوت از پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف آغاز شد.

طی برگزاری حدود چهل و هفت گردهمایی پزشکان جهادی از ابتدای دولت تاکنون ۲۱۸ هزار خدمت رایگان درمانی به مردم استان هرمزگان در گوشه به گوشه استان ارائه شد و از اواخر فرودین ماه نیز نیز چهل و هشتمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در استان به میزبانی شهر رودان در شرق هرمزگان آغاز شد.

خدمات رایگان قرارگاه مردم به ۲۲ هزار و ۹۰۰ خدمت رسید

رضا مهری مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی و مسئول بخش درمان قرارگاه مردم استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای مستمر در سال‌جاری گفت و اظهارداشت: قرارگاه مردم در تمام بخش‌های استان استقرار و خدمات‌دهی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون سی و هشت اردو و گردهمایی با حضور پزشکان جهادی در استان هرمزگان برگزار کرده‌ایم و ذیل آن به ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده است.

مهری تاکید کرد: آخرین گردهمایی قرارگاه مردم مربوط به شهرستان رودان بود که ۴۲ دندانپزشک شامل متخصصین فک و صورت، ارتودنسی، درمان ریشه و متخصص دندان کودکان در آن حضور داشتند.

مسئول قرارگاه مردم استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: برای برگزاری این اردو که در اواخر فرودین ماه برگزار شد ۲۵ یونیت دندانپزشکی مستقر شده بود و به مردم دهک‌های ۷ به پایین خدمت رایگان دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ خدمت گران‌قیمت دندانپزشکی در این اردو به مردم شهرستان رودان ارائه شد.

کد خبر 6081705

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • چند بار در سال باید مسواک را تعویض کرد
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است