Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@16:14:35 GMT

ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور چندان رضایت بخش نیست

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۰۶۵۳

ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی در کشور چندان رضایت بخش نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل نظارت بر بیمه های زندگی، سخن می گفت، افزود: بیمه مرکزی باید به لحاظ سطح کارشناسی، مبانی تئوری و علمی، تحلیل بازار و اشراف به فضای کسب و کار از شرکت های بیمه فراتر باشد تا در امر نظارت و تنظیم کسب و کار بیمه موفق تر عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر رعایت اصل احترام در فرایند نظارت بر شرکت های بیمه، تصریح کرد: اجرای قوانین و آیین نامه ها مبنای اصلی نظارت است که ضمن حفظ کرامت شرکت های بیمه باید با حساسیت و دقت بسیار دنبال شود.

سلیمانی با اشاره به اهمیت نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه در اقتصادکلان کشور به ضرورت تمرکز صنعت بیمه بر رشته بیمه های زندگی تاکید کرد و افزود: میزان ضریب نفوذ بیمه های زندگی در کشور چندان رضایت بخش نیست و هدف گیری باید به گونه ای باشد که ظرفیت های این رشته بیمه ای زمینه رقابت صنعت بیمه و دیگر بازارهای پولی و مالی را فراهم آورد.

وی با برشمردن مزایای همگانی سازی رشته بیمه های زندگی درکشور به نقش مهم تحلیل بازار و آینده پژوهی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: جذب بخشی از نقدینگی در چارچوب عرضه بیمه نامه های زندگی علاوه بر نقش آفرینی بیشتر صنعت بیمه دراقتصاد کلان کشور به افزایش سطح رفاه و رضایتمندی آحاد جامعه منتهی خواهد شد.

رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آخرین وضعیت صنعت بیمه در کشور به اهمیت جایگاه شبکه فروش در توسعه صنعت بیمه اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان شرکت های بیمه خط مقدم شبکه فروش صنعت بیمه به شمار می روند و باید به گونه ای عمل کنند که از مرحله عقد قرارداد تا پرداخت خسارات کنار بیمه گذاران باشند.

وی اصلاح آیین نامه های نظارتی را راهکار اصلی برون رفت از مشکلات، ارزیابی کرد و گفت: طبیعی است که تخلفات در هیچ یک از بازارهای مالی به صفر نخواهد رسید، اما بیمه مرکزی با تمرکز بر بخش نظارتی و استفاده از سیستم های به روز و فن آوری های پیشرفته، سعی دارد جلوی تخلفات بزرگ را سد کند.

وی دستیابی به اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص رشد بیمه نامه های زندگی را موفقیت آمیز دانست و خاطرنشان کرد: نگاه ما به این رشته بیمه ای، استراتژیک و تعیین کننده است و رشد بیمه های زندگی به عنوان مهمترین عامل توسعه ای صنعت بیمه در دستور کار قرار دارد و از تمام بخش ها و به خصوص معاونت نظارت انتظار داریم با تدوین برنامه های راهبردی روند صعودی توسعه بیمه های زندگی را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 4552608

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه زندگی بیمه مرکزی غلامرضا سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای

سهام بیمه ملت با نماد «ملت» در بازار اول بورس تهران معامله می‌شود. روند حرکتی قیمت سهام این شرکت در ۱۲ ماه گذشته منتهی به ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲، با توجه به نوسانات شدید و عمدتا رکودی بازار سرمایه، حالت متعادلی داشته و با ۱۱۹ روز مثبت و ۱۱۳ روز منفی، ۲۳۵ روز معاملاتی باز را پشت سر گذاشته است. در این مدت تنها ۹ روز بدون معامله داشته است.

در اولین روز معاملاتی فروردین ۱۴۰۲، قیمت سهم این شرکت بیمه‌ای ۱۴۲ تومان بود و با نوسانات مثبتی که طی این دوره کسب کرد، در روز ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۵۳ تومان رسید که نشان دهند رشد ۷۸ درصدی سهام این شرکت است.

بر اساس این گزارش، شاخص صنعت بیمه در بازار سرمایه در مدت زمان مذکور سال جاری از ۸۲ هزار و ۱۹۸ هزار واحد به ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ واحد رسیده و تنها ۳۰ درصد رشد کرده است.

در این بازه زمانی، شاخص کل هم‌وزن نیز که نشان دهنده آهنگ رشد کلیه سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس تهران است نیز به رشد ۲۵ درصدی اکتفا کرده و نهایتا مقایسه رشد قیمت سهم «ملت» با شاخص کل نیز که تنها ۹ درصد رشد داشته است، روند مناسب وضعیت حرکتی این سهم را نشان می‌دهد.

میانگین ارزش معاملات «ملت» نیز در ۱۲ ماه اخیر بالغ بر ۶.۶ هزار میلیارد تومان بوده و میانگین حجم معاملات نیز از رقم ۳۴.۶ میلیون عبور کرده است.

شرکت بیمه ملت با سرمایه ثبتی افزون بر ۳۰۶۵ میلیارد تومانی در کنار ظرفیت مجاز ۱.۴ هزار میلیارد تومانی نگهداری ریسک، به عنوان یکی از برترین شرکت‌های بیمه کشور به شمار می‌آید. این ادعا با نگاهی به رتبه توانگری این شرکت بیمه‌ای که اکنون به رقم ۴۵۷ رسیده و تفاوت معناداری با شرکت بیمه‌ای بعدی در صنعت بیمه کشور دارد، اثبات می‌شود.

توانگری مالی در واقع به معنای جبران خسارت و سرعت شرکت بیمه به منظور پرداخت خسارت به زیان‌دیده تلقی می‌شود. در علم اقتصاد به نسبت سرمایه موجود به سرمایه مورد نیاز، توانگری مالی گفته می‌شود. هر چقدر سطح توانگری شرکت بیمه بالاتر باشد، امکان آن شرکت برای پرداخت خسارت بالاتر است.

نگاهی به روند سودآوری شرکت بیمه ملت طی ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در صورت‌های مالی، حکایت از رشد ۱۵۵ درصدی سودآوری این شرکت در مدت زمان مذکور دارد.

بیمه ملت از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، مانند عمده شرکت‌های بیمه‌ای کشور، بیشترین میزان درآمد و خسارت پرداختی را ابتدا در حوزه بیمه نامه‌های شخص ثالث اجباری و سپس در بخش درمان کسب کرد. با این حال در ارتقاء سبد محصولات بیمه‌ای خود نیز فعال بوده و توانسته است لاین بیمه‌های مهندسی و انرژی را فعال کرده و به عنوان بیمه‌های حائز نقش در پرتفوی درآمدی خود قرار دهد، به نحوی که اکنون بیمه نفت و انرژی سهم ۸ درصدی از حق بیمه‌های صادر شده این شرکت را به خود اختصاص داده است، بیمه مهندسی سهم ۴ درصدی دارد، بیمه کشتی و هواپیما نیز به ترتیب سهم ۹ و ۴ درصدی دارند که این موضوع حاکی از ارتقاء نگاه مدیران این شرکت بزرگ بیمه‌ای برای آینده فعالیت بیمه ملت است.

پیش‌بینی می‌شود که بازار بورس در سال جدید نیز دچار نوسانات شدید باشد، اما با توجه به عملکرد مثبت شرکت بیمه ملت در زمینه جذب پرتفوی متوازن، کنترل و مدیریت ریسک و کاهش نسبت خسارت، سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآوری مناسب در سال ۱۴۰۳ نیز سهم بیمه ملت جز سهم‌های ارزشمند بازار سرمایه باشد و این شرکت یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری در این بازار به حساب آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888628

دیگر خبرها

  • ناترازی‌های مالی، منشا اصلی ناترازی برق در کشور
  • بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • انتخاب عکس نوجوان سبزواری درسالانه عکاسی از موزه‌های نفت
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • احتمال ممنوعیت اشتراک‌های پولی فیس‌بوک در اروپا
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟