Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: میلاد حضرت زهرا سلام الله علی‌ها را از این جهت روز زن را مینامند تا جنبه الگوسازی برای زنان و مادران این سرزمین داشته باشد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جشن شمیم کوثر، آیین تقدیر از بانوان جانباز و خانواده شهدا و ایثارگران به مناسبت روز بزرگداشت مقام زن عصر دیروز، ششم اسفند ماه 97 با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و حجت الاسلام کاویانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه هنری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این مراسم با اشاره به روز زن گفت: میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها را از این جهت روز زن را می دهند تا جنبه الگوسازی برای زنان و مادران این سرزمین داشته باشد. ما در قرن 21 برای دختران جوان وقتی می خواهیم از حضرت زهرا سلام الله الگو سازی کنیم, میبایست صرفاً به شخصیت بانو در تاریخ بسنده نکنیم بلکه بتوانیم جنبه کاربردی الگوسازی از حضرت زهرا را برای جوانان امروز تبیین کنیم.

وی افزود: استمرار ارزش‌های انقلاب اسلامی تا به امروز به واسطه ایثارگری جانبازان و خانواده شهدا بوده است و ما باید بتوانیم آن را به نسل جدید منتقل کنید. باید بتوانیم برای یک دختر جوان ویژگی هایی از سیره زندگی، رفتار و منش و کلام حضرت زهرا برشمریم که برای او الگو باشد. مخصوصاً مباحثی از خطبه فدکیه که از جهت مفاهیم بسیار ارزشمند و گرانمایه است. مهم است که بتوانیم درک درستی از این شخصیت در امروز خود داشته باشیم. مثلاً توجه کنیم که در سبک زندگی ایرانی-اسلامی چه ویژگی هایی را می توانیم با تاسی از شخصیت حضرت زهرا الهام بگیریم و صرفاً از گذشته صحبت نکنیم.

ابتکار با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها برای امروز ماست، گفت: دفاع از ارزشها، ایثار و فداکاری، علم و دانایی و درک بلندی که حضرت زهرا سلام الله علیها از زمانه اش داشت، آینده‌نگری که در چشم انداز ایشان در خطبه فدکیه ترسیم شده است و در مورد آینده دشواری که بشریت با آن مواجه می شود سخن گفته اند، همه نمونه هایی است که باید برای جوانان تبیین کنیم. جایی که ایشان از انحراف صحبت می کند و شجاعانه در مقابلش ایستاده است و یا ساده زیستی که حضرت داشته اند فقط متعلق به گذشته نبوده و باید بتوانیم آن را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم با نسل جدید پیرامون ارزش ها گفتگو کنیم. یکی از موارد مهم شخصیت های ایثارگر، معرفی آن برای نسلی است که آن دوران را ندیده و تجربه و فداکاری ایثارگران برایش غیرقابل باور است. باید گفتگوی بین نسلی را برقرار کنیم. این مهم از رویکردهای ما در دفتر زنان و خانواده است و یکی از مهمترین زمینه ها بحث ایثارگری است و تاکنون چندین نشست را با گروه های جانبازان جوانان دهه 70 و 80 داشته‌ایم که بسیار پر چالش و البته سازنده بوده است. این سیاست ماست و اعلام آمادگی می کنیم تا این بحث گفتگوی بین نسلی که تکریم شخصیت های بزرگ ایثارگر را در بر دارد ادامه دهیم.

ابتکار در ادامه تصریح کرد:تکریم شخصیت ایثارگران که سختی ها را به جان خریدند بسیار ارزشمند است و در کنار آن باید یادآور دستاوردهای چهل ساله انقلاب باشیم و یکی از زوایای تکریم، یادآوری دستاوردهاست. اگر امروز در شاخص های توسعه انسانی رشد قابل توجهی داریم به خاطر همین موضوع است. تقریبا در تمام شاخص های آموزش، بهداشت، مشارکت سیاسی, اقتصادی و فرهنگی تحولات عظیمی داشته‌ایم. مقاومت و فداکاری جانبازان و تلاش مردم با وجود تحریم ها و دوران سخت دفاع مقدس دستاوردهای بزرگ انقلاب است که نتیجه داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: زنان ولادت حضرت زهرا دختران جوان معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۱۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آخوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: امواج ناپایداری که از سطح منطقه عبور کردند موجب بارش‌هایی در برخی نقاط استان شد به طوری که بیشترین بارش باران با ۷ میلی متر در بوئین زهرا و ۶ میلی متر در آوج به ثبت رسید.   به گفته وی، تا بعد از ظهر امروز بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای را در برخی مناطق استان خواهیم داشت.   کارشناس هواشناسی با بیان اینکه فردا وضعیت جوی پایدار می‌شود، گفت: امروز و فردا وزش باد‌های شمالی را خواهیم داشت که موجب کاهش دما می‌شود.   آخوندی افزود: پنجشنبه و جمعه هم وضعیت جوی به نسبت پایدار خواهد بود.   به گفته وی، بامداد امروز حداقل دما با ۵ درجه در آوج به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • (عکس) دیوید کامرون دست به سینه مقابل دختران جوان تاجیک
  • ۴ نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • اعزام دختران بیلیارد به مسابقات قهرمانی آسیا
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • خانواده مهم‌ترین محل برای رشد فردی است
  • جمع آوری متکدیان درخواست شهروندان تهرانی از بهشت زهرا
  • کامبک درخشان دختران جوان ایران مقابل ازبکستان