Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@05:40:38 GMT

ابن حسام خوسفی ظرفیت ملی و بین المللی شدن را دارد

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۲۳۱۰

ابن حسام خوسفی ظرفیت ملی و بین المللی شدن را دارد

علیزاده با بیان اینکه ابن حسام پتانسیل تبدیل شدن به یک ظرفیت ملی و حتی بین المللی را دارد، گفت: این شاعر بلندآوازه می توان را به عنوان برند فرهنگی شهر بیرجند معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «عیسی علیزاده»  بعد از ظهر (۶ بهمن) در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام اظهار کرد: یکی از اهداف فرهنگی جهاد دانشگاهی، برگزاری برنامه هایی است که به معرفی افراد برجسته و مفاخر بومی هر منطقه بپردازد چرا که خیلی از این ظرفیت ها، پتانسل ملی شدن را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: دومین جشنواره شعر ابن حسام به همت جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد و این جشنواره به صورت منطقه ای است که شرق کشور را شامل می شود.

 

عیزاده در حاشیه این جلسه به خبرنگار شبستان گفت: با ارزیابی این جشنواره درصدد هستیم ضمن اینکه بخش های جشنواره ابن حسام خوسفی را ارتقاء دهیم؛ زمینه برگزاری جشنواره ابن حسام به صورت ملی ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه اگر از مفاخر غفلت کنیم قطعا تاریخ ما را نمی بخشد، عنوان کرد: ابن حسام ظرفیت و پتانسیل تبدیل شدن به یک ظرفیت ملی و حتی بین المللی را دارد و می توان آن را به عنوان برند فرهنگی شهر بیرجند معرفی کرد که جهاد دانشگاهی هم آمادگی دارد تا به همت متولیان امر این برندسازی را دنبال کند.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی خواست تا با جهاد دانشگاهی در زمینه برندسازی و معرفی ابن حسام هماهنگ شوند تا از ظرفیت ابن حسام به عنوان یک پتانسیل گردشگری و درآمد زایی نیز استفاده شود.

 

علیزاده با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی است، گفت: در معاونت فرهنگی بر مبنای انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها و با حمایت مسئولان، ساختارهایی متناسب با نیازهای روز تأسیس شده است.

 

وی افزود: یکی از تشکیلاتی ترین مجموعه های فرهنگی کشور که در سطح دانشگاهی کار می کند جهاد دانشگاهی است که به عنوان یک مجموعه خوش نام در میان دانشجویان معروف شده است.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه گردشگری، افکارسنجی و خبر رسانی روزانه اتفاقات خوبی در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی افتاده است، گفت: با توجه به رویکرد جهاد داشگاهی، می توانیم سنجش نیازهای مخاطب را به صورت نظرسنجی و نیازسنجی انجام دهیم.  

 

علیزاده خاطرنشان کرد: سالیان سال شخصیتی مانند ابن حسام در منطقه مغفول مانده و هم اکنون جهاد دانشگاهی عَلَم معرفی این شخصیت بزرگ را برداشته است که باید مورد حمایت قرار بگیرد.

 

ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام

همچنین معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در این جلسه به خبرنگار شبستان، گفت: 400 اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره شعر ابن حسام خوسفی ارسال شده است که شامل احوالات و آثار ابن حسام، دل نوشته ها و اشعار نو و سپید می شود.

 

«حمید مرادی» از شرکت 130 شاعر در جشنواره منطقه ای ابن حسام خوسفی خبر داد و گفت: شاعرانی از تمام استان های کشور در این جشنواره حضور داشتند.

 

وی افزود: این جشنواره در سه بخش اصلی، جانبی و پژوهش برگزار شد که بخش اصلی آن، شعر کلاسیک و نیمایی است که در این بخش سه نفر برگزیده و در بخشی جانبی آن که شامل موضوعات محیط زیست و آسیب های اجتماعی است هم سه نفر و در بخش پژوهش که شرح احوال و آثار ابن حسام هست، هم سه نفر برگزیده می شوند.

 

وی با بیان اینکه سه نفر هم به صورت آزاد انتخاب می شوند، گفت: در مجموع در اختتامیه این جشنواره 12 نفر تقدیر می شوند.

 

وی هدف از برگزاری جشنواره ابن حسام را برندسازی ابن حسام به صورت منطقه ای و ملی عنوان کرد و افزود: ایجاد تعامل میان شاعران و معرفی آثار ابن حسام از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره منطقه ای است.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: شاعرانی از تمام استان های کشور به این جشنواره آثاری را ارسال کرده اند که سعی شده در بحث آثار محدودیت گذاشته شود به نحوی که هر شرکت کننده تنها می توانست سه اثر و در نهایت پنج اثر ارسال کند.

 

وی از رونمایی تمبر یادبود جشنواره منطقه ای ابن حسام و  جلد کتاب «صهبای نرگس 2» در آیین اختتامیه جشنواره ابن حسام خبر داد و گفت: اشعار برگزیده جشنواره در این کتاب چاپ می شود.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب استان بوشهر کرمان مجلس دولت انقلاب اسلامی حضرت زهرا س خبرگزاری جشنواره شعر ابن حسام خوسف خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا رادفر معاون پژوهشی این واحد دانشگاهی در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است، گفت: واحد علوم و تحقیقات، دانشگاهی پیشرو در حوزه‌های علم و فناوری در پایگاه‌های علمی کشوراست. این واحد دانشگاهی حتی در مقیاس جهانی یک مرجع علمی شناخته شده است. 

وی با بیان اینکه واحد علوم و تحقیقات با تکیه بر ظرفیت و امکاناتی که دارد از تکنولوژی‌های جدید و فناوری‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون هوش مصنوعی و رباتیک حمایت می کند، ادامه داد: رباتیک و هوش مصنوعی از جمله موضوعات مورد تأکید این واحد دانشگاهی بوده و جزء سیاست‌های استراتژیک واحد علوم و تحقیقات است.

به گفته رادفر، واحد علوم و تحقیقات همواره از حضور افراد اثرگذار در علوم نو و نقش آفرینی در جهت توسعه این علوم، حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه رقابت‌های ربوکاپ آزاد ایران برای شناسایی توانمندی‌ها در این حوزه و ایجاد انگیزه در دانشجویان و دانش‌آموزان برای بیشتر پرداختن به این علوم، نقش مهمی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: این مسابقات به عنوان اکوسیستمی یک پارچه، عناصر درگیر درحوزه‌ توسعه‌ هوش مصنوعی و رباتیک در کشور را به صورت همگرا هدایت می‌کند.

معاون پژوهشی واحد علوم و تحقیقات ضمن اعلام آمادگی این واحد دانشگاهی برای  ایجاد دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در واحد علوم وتحقیقات، گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای همکاری‌های علمی و فناورانه با کمیته ملی ربوکاپ وجود دارد و در برنامه‌های آتی از این ظرفیت‌ها بیشتر بهره خواهیم برد. واحد علوم و تحقیقات می تواند دانش رباتیک را در سطح ملی توسعه دهد. 

رادفر افزود: برای جذب و حمایت تیم‌های برتر این مسابقات در واحد علوم و تحقیقات، پیگیری‌های لازم صورت می گیرد. تیم‌های برتر این مسابقات، جوانانی هستند که آینده دارهستند. بنابراین باید در مسیر توسعه، هدایت شوند و تحت سرپرستی مراکز علمی و دانشگاهی قرار گیرند. معتقدم واحد علوم و تحقیقات می تواند این هدایت را عهده دار شود.

براساس این گزارش، هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار "یادگیری، آینده درخشان" در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳، در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقبره ابن حسام خوسفی مرمت و بهسازی می‌شود
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • کنگره ملی ابن حسام خوسفی و آیت‌الله تهامی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • واحد علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام