Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:10:21 GMT

زن، دردانه و طراوت بخش عالم پر تلاطم هستی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۳۳۷۲

زن، دردانه و طراوت بخش عالم پر تلاطم هستی

من زنم، گوهر وجودم را در بازار مکاره به حراج چشمهای هرزه نمی گذارم، شکوفه های حیا را به دست دیو نمی دهم تا پرپرش کند، من آیین دوست داشتن را با هزار تسبیح گل سرخ، تنها به کسی ارزانی می کنم که ارزش وجودی ام را بشناسد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: من زنم، شگفت ترین اعجاز خلقت، اگر من نبودم کدامین آفتابگردان، نگاهش را به کشیدگی خط چشم آفتاب می دوخت؟! اگر من نبودم اشک مهتاب بر دامن کدام گلبرگ می نشست؟! رقص چشم هایم بی تاب می کند آفتابگردانها را و موی پریشانم، پریشان می کند دل آفتاب را.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

من زنم، اگر من نبودم کجا دل اقیانوس در تلاطم جزر و مد می افتاد؟! 

 

 باران لطافت از چشمهای کدام گل سرازیر می شد؟! من طراوت زندگیم، من تمام مهربانی ام، تمام مهربانی که خدای مهربان می خواسته در من تجلی کند.

 

 من زنم، زیباترین مخلوق خدا، زیبایی را دوست دارم اما دست هایم دلخوش به النگوهایی نیست که زرق و برقش، شخصیتم باشد و انحنای پیکرم، دلخوش به پیراهن چسبانی نیست که نمایانده شوم، سادگی، همه سهم من است از نهایت زیبایی، که دست نقاش بر خلقتم ترسیم کرد.

 

من زنم، گوهر وجودم را در بازار مکاره به حراج چشمهای هرزه نمی گذارم، شکوفه های حیا را به دست دیو نمی دهم تا پرپرش کند، من آیین دوست داشتن را با هزار تسبیح گل سرخ، تنها به کسی ارزانی می کنم که ارزش وجودی ام را بشناسد.

 

من زنم و می دانم که می شود در هیاهوی این دنیای پر زرق و برق، دلم قرص شود به نگاه مهربان خدا، می شود از خلوت و سکوت لذت ببرم آن جا که خدا با من است.

 

آری، آن جا که خدا با من است، همه دنیا با من است و انتظار نابجایی  نیست اگر هزار و یک بار دیگر از خدا بخواهم که مرا یک «زن» خلق کند.

 

 من زنم، تمام بزرگیم را از بانویی به یادگار دارم که مادر همه ی خوبیهاست، بانویی که عشق را به جغرافیای دلم دعوت کرد.


و به زن بودنم معنا بخشید، بانویی که شکوفه عصمت را از زلال کوثر سیراب کرد و لاله های سرخ را به طواف کعبه عفاف نشانید.

 

سلام  به کشتی پهلو گرفته در ساحل آرامش، سلام به بانوی آب و آیینه و آفتاب، سلام به او که حجم کوهها به قدر عقده های کبود اوست و وسعت دریاها چکیده اشک های غریبانه اش اما تمام وجودش مهربانی ست، سلام بر مادر خوبیها ، سلام بر فاطمه.

یادداشت از هاجر حسینی، استاد حوزه و دانشگاه

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر بیانیه گام دوم انقلاب دولت حضرت زهرا س مجلس اردبیل خبرگزاری شبستان ولادت حضرت فاطمه زهرا س روز زن روز مادر تولد اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید

دریافت 4 MB

همشهری آنلاین: یک شهروند زن هنگام سخنرانی «مارک میلر»، وزیر مهاجرت کانادا در شورای روابط خارجی در این نشست حضور داشت.

این زن هنگام سخنرانی وزیرخارجه کانادا نسبت به حمایت کانادا از اسرائیل در جریان جنگ غزه اعتراض کرد و خطاب به وزیرخارجه کانادا گفت تو بچه کُش و قاتل کودکان هستی و تو مسئول مرگ دختران در غزه هستی. هنگام اعتراض او نیروهای گارد امنیتی به سمت این زن معترض هجوم آوردند و ضمن جلوگیری از اعتراض او و با رفتار سرکوب گرانه برای خاموش کردن صدای این زن معترض، او را به زور به خارج از سالن بردند.

کد خبر 846432 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها اسرائیل کانادا فلسطین

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار بگذارید
  • با این نوشیدنی‌ها قند و شکر را کنار می‌گذارید
  • رائفی‌پور: قواعد و ضوابطی در این عالم هست که بی‌اطلاعیم!
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • سرکوب زن حامی فلسطین در کانادا | ببینید
  • کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • فال ابجد امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روش‌شناسی رئالیسم انتقادی در علوم اجتماعی