Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح جزئیات جشنواره جایزه ملی ایثار گفت: دو رکن اول بیانیه گام دوم انقلاب در این جشنواره مصداق دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که هم اکنون در تالار شهید مطهری دانشگاه آزاد در حال برگزاری است، گفت: در ایامی قرار داریم که مصادف چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری بیانیه‌ای را تحت عنوان گام دوم انقلاب خطاب به جوانان صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این بیانیه که خبر خوش از آغاز چله دوم انقلاب می‌دهد، تبیین کننده نظریه نظام انقلابی بود. انقلاب نظام را ساخت و نظام دولت را، اما قرار نیست که این انقلاب پیر شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هفت رکن موجود در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: دو رکن اولیه این بیانیه در سومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار مصداق دارد که رکن اول آن علم و پژوهش است.

طهرانچی بیان کرد: خدا را شاکریم که در ایامی زندگی می‌کنیم که هدایتگر اول این کشور جایگاه علم را این چنین رفیع قدر می‌شناسد و کشور ما بر محور علم حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه حرکت کشور در چهل سال گذشته مبتنی بر علمی بوده است که به عرصه جهاد و جهادگری تبدیل شده است، عنوان کرد: در این علم بدون ایثارگری نمی‌توان حرکت کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رکن دومی که در این جشنواره مصداق دارد، اخلاق و معنویت است؛ یعنی علمی که حیات طیبه را نوید می‌دهد، علمی است که در آن اخلاق و معنویت جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گفته طهرانچی در سومین جشنواره جایزه ملی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی که یک ششم دانشجویانش را خانواده ایثارگر تشکیل می‌دهند، میزبان بزرگان و ایثارگران عرصه جهاد علمی است.

وی تاکید کرد: مردمی که تاریخ ندانند و به تاریخ شان تکیه نکنند آینده ندارند ما ایثار و ایثارگران را پاس می‌داریم، چون می‌خواهیم بگوییم ریشه در گذشته‌ای داریم که قرار است آینده درخشانی را بسازیم.

طهرانچی ادامه داد: ما به برگزاری جشنواره ملی ایثار نیازمند هستیم نه ایثارگران، چون فردای درخشان در گرو نگاه به گذشته موفقیت آمیز این ملت است.

در ادامه این برنامه بیانیه هیئت داوران از سوی نصیرزاده، مشاور رئیس دانشگاه آزاد و رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران این دانشگاه قرائت شد که ضمن تشکر از تمامی برگزارکنندگان و دست اندرکاران این جشنواره اعلام شد از میان ۶۰ هزار نفر ممتازان تحصیلی در مقاطع مختلف با لحاظ شاخصه‌ها و معیار‌های جشنواره تعداد ۷۱ نفر به عنوان برگزیده و چهره برتر آموزشی و تحصیلی شاهد و ایثارگر معرفی خواهند شد.

این ۷۱ نفر شامل ۱۵ نفر از مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت علوم، ۱۵ نفر از مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت بهداشت، ۱۱ نفر از مراکز آموزشی تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش، ۱۸ نفر از مراکز آموزشی تحت پوشش دانشگاه آزاد اسلامی و ۱۲ نفر از مراکز آموزشی تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طهرانچی گام دوم انقلاب جشنواره آموزشی ملی ایثار دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد در نشست بررسی مطالبات دانشگاهیان از مجلس دوازدهم که با حضور نمایندگان منتخب مردم مشهد و کلات در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: بخش عمده توسعه شهر‌های کشور مرهون خدمات بی شائبه دانشگاه آزاد اسلامی است و شهر گلبهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با ارائه توضیحاتی درباره زمین ۲۰۰ هکتاری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گلبهار و خواستار همکاری بیشتر استانداری، کمیسیون ماده صد و معاونت عمران استانداری برای احیای حق مسلم اساتید و کارکنان دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد با انتقاد از نظام توزیع منابع در کشور، ساختار توزیع منابع و امکانات را مناسب ندانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه غذای دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی به مراتب پایین‌تر از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و در این فضا، دانشجویان این دانشگاه هیچ سهمی از آنچه با عنوان جیره غذایی است برای آنها وجود ندارد.

مرادی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی برای ترمیم خوابگاه و مسائل رفاه دانشجویان، اردو‌های جهادی و راهیان نور از اعتبارات دولتی سهمی دریافت نمی‌کند، افزود: اردو‌های جهادی و راهیان نور که یکی از بهترین و منظم‌ترین اردو‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان و مردم شریف کشور در دفاع از حقانیت و تمامیت ارضی دارد از اعتبارات دولتی بی بهره‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به‌عنوان قطب فرهنگی غرب مشهد در مناسبت‌های مختلف نقش ایفا کرده و منشاء خدمات فراوانی در این باره بوده است. با وجود اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از بازوان پرتوان آموزش عالی سهم ۱۹ درصدی در تولید علم کشور را دارد؛ اما از حمایت‌های دولت، امکانات و اعتبارات پژوهشی و آموزشی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • آیین معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی
  • تجلیل از هنرمندان طراز هنر انقلاب/ مسعود نجابتی چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ شد
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی