Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@15:17:24 GMT

تار و پود قالیبافان رنـگ امید گرفت

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۹۵۶۰۴

تار و پود قالیبافان رنـگ امید گرفت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از تصویب ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان در سال آینده خبرداد و تخصیص این اعتبار را گام بزرگی در حفظ امنیت شغلی قالیبافان و جلوگیری از ریزش بافندگان فرش دانست.

عبداله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مجلس با پیگیری‌های بسیار مرکز ملی فرش ۱,۹۰۰ میلیارد تومان بودجه برای بیمه قالیبافان و بافندگان فرش در سال آینده اختصاص دادند که خبر بسیار خوشی برای بافندگان فرش به شمار می‌رود و در امنیت شغلی بافندگان و بهره‌مندی از مزایای بیمه تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۲ جمعاً ۴۷۰ هزار بافنده در کشور بیمه شدند ولی از این سال به بعد به دلیل نبود بودجه و عدم تأمین منابع مالی، بیمه قالیبافان قطع شد چون دولت باید ۲۰ درصد سهم بیمه خود را می‌پرداخت به همین دلیل هر سال با ریزش ۵۰ هزار نفری قالیبافان روبه‌رو بودیم ولی خوشبختانه با تصویب نمایندگان مجلس در بودجه سال ۹۸، مبلغ ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان اختصاص یافته که در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار خواهد گرفت.

به گفته بهرامی این مبلغ در کلیات بودجه به تصویب رسیده است و رقم آن نسبت به سال گذشته که ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بود، افزایش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف، از فرش به عنوان مهمترین کالای تولیدی ایرانی نام برد که برند جهانی دارد و گفت: مقایسه صادرات فرش دستباف طی ۱۰ ماه گذشته کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی صادرات فرش را نشان می‌دهد که عاملی منفی در صادرات فرش دستباف به شمار می‌رود.

وی افزود: برخی مشکلات و تحریم‌هایی که از مهر ماه آغاز شد به صادرات فرش دستباف ایران لطمه زد و همین امر موجب شد تا بحث بیمه و امنیت شغلی به یکی از دغدغه‌های جدی قالیبافان تبدیل شود که با تصویب مجلس این دغدغه برای سال آینده تا حد زیادی برطرف شد.

به گزارش ایسنا، برابر آمارها ارزش سالانه صادرات فرش ایران حدود ۴۰۰ میلیون دلار است که ۱۲۰ میلیون دلار آن به آمریکا صادر می‌شود. کاهش تقاضا، مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی ناشی از تحریم‌ها و اجرای پیمان‌سپاری ارزی از جمله عوامل کاهش صادرات فرش ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بيمه بودجه 98 بیمه قالیبافان صادرات فرش دستباف مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار سیاوش مسلمی افزود : براساس قوانین، محافظت و مراقبت از دستاورد‌های انقلاب از وظایف ذاتی سپاه پاسداران است و سپاه برای عمل به تکالیف خود و در راستای کمک به رفع مشکلات و افزایش رضایتمندی در بین مردم با تمام توان و امکانات آماده همکاری با همه دستگاه هاست.

وی با تقدیر از زحمات کارکنان نیروگاه برای تأمین برق مورد نیاز مشترکان افزود: امروزه برق در شریان‌های زندگی مردم در جریان است و همه زیرساخت‌های تأمین کننده آسایش و رفاه زندگی مردم به برق متکی است و از این منظر حتی تصور زندگی بدون برق دشوار است؛ لذا محصول نیروگاه در زمره تولیدات حیاتی است و براین اساس شغل شما از مشاغل حساسی است که آحاد مردم، اقشار و صنوف به صورت مستقیم و غیر مستقیم با دسترنج شما سر و کار دارند.

 وی با اشاره به سختی فرایند تولیدبرق، کار در شرایط دشوار نیروگاه را به عنوان کار شاخص و جهادگونه ارزیابی کرد و افزود: خدمات کارکنان نیروگاه که در گرما و سرما و در شرایط سخت، منشاء خدمت هستند و زحمت می‌کشند تا آسایش و نور و روشنایی را به خانه و کاشانه مردم هدیه کنند، قابل تقدیر و تحسین است.

 مسلمی همچنین با اشاره به وجود ناترازی بین تقاضا و تولید برق کشور گفت: برای رفع ناترازی و پیشگیری از مشکلات ناشی از کمبود برق، لازم است در هر دو حوزه تولید و گسترش شبکه، تلاش مضاعفی صورت پذیرد و لذا سپاه در جهت رفع مشکلات و امیدآفرینی در سطح جامعه آماده هرگونه همکاری با صنعت برق است و هر جا نیاز باشد در میدان رفع چالش‌ها و محدودیت‌ها حضور دارد.

 در ابتدای این مراسم مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا ضمن تبریک و تقدیر از قوای مسلح مقتدر کشور بویژه سپاه پاسداران در پاسخ قاطع به رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: انجام عملیات تحسین برانگیز «وعده صادق»، کشور ما را غرق در شادی کرد و موجب بر افروختگی غرور و امیدواری دوستان و یأس دشمنان شد.  

 نوراله ادبی فیروزجائی در ادامه به تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نیروی انسانی و اقدامات انجام شده برای افزایش آمادگی واحد‌ها و پایداری تولید پرداخت و  ابراز امیدواری کرد که با وجود نیرو‌های متعهد و متخصص و همسویی و همدلی موجود در مجموعه نیروگاه بتوانیم در آزمون خطیر خدمت به مردم بخصوص در روز‌های اوج مصرف تابستان امسال سربلند باشیم.
      
در پایان این مراسم سردار مسلمی و نوراله ادبی با اهدای لوح سپاس از خدمات تعدادی از بسیجیان فعال پایگاه مقاومت بسیج شهید عبادیان نیروگاه تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم
  • سحرگاه بیم و امید ۴محکوم به مرگ پای چوبه دار
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • چه خبر از ورزشکاران استان
  • «الشمال» در حضور امید ابراهیمی متوقف شد
  • امید ابراهیمی و رفقا مانع از قهرمانی یک تیم
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه
  • قهرمانی تیم امید در مسابقات لیگ برتر فوتسال شاهین دژ
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون