Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به برگزاری همایش ملی حقوق شهروندی توسط جهاد دانشگاهی استان با مشارکت دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، برگزاری این رویداد ملی را برای چهارمین سال پیاپی در استان قابل تحسین دانست و افزود: همانطور که در ماده‌های 105 و 106 منشور حقوق شهروندی اشاره شده است، همه استادان و دانشجویان فارغ از بحث‌های جناحی و سیاسی حق بهره‌مندی از آموزش، پژوهش، ارتقا، تسهیلات و حمایت‌های علمی بر اساس توانمندی‌های خود را دارند و همین امر باعث پیشرفت در میان علاقه‌مندان و توانمندان می‌شود که برگزاری چنین همایش‌هایی با عنوان حقوق شهروندی که مواد این منشور را جهت اجرا شدن در جامعه یادآوری و تشریح می‌کند باعث آشناشدن اساتید و دانشجویان با حقوق شهروندی خاصه حقوق خود شده و با مطالبه‌گری حق خود و حرکت در سوی آن باعث بروز و ظهور دست‌آوردها و پیشرفت‌های علمی جدید شده که برآیند آنها توسعه علمی استان را درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اصل 134 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و «منشور حقوق شهروندی» تصریح کرد: حقوق شهروندی برنامه و خط‌مشی دولت برای رعایت و پیشبرد حقوق اساسی ملت است و مسلما اگر ملت نیز با مفاد این منشور آشنا شوند، همین امر باعث می‌شود شاهد وحدت بیشتر و همچنین همدلی اقوام و احزاب ملی در تصمیم‌گیری‌ها باشیم که این امور در جهت توسعه پایدار کشور تاثیرگذار خواهد بود.
رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهمیت برگزاری همایش حقوق شهروندی در راستای آگاه‌سازی جامعه از حقوق خود اظهار کرد: در زمینه حقوق شهروندی باید مسیری را تعیین کنیم که قابل بازگشت نباشد و همگان ملزم به رعایت حقوق شهروندان باشند که یکی از راه‌های آن فرهنگ و فراگیر شدن حقوق شهروندی است .
حب‌نقی با تاکید بر اینکه برای فرهنگ‌سازی و فراگیرشدن این حقوق باید نسبت به اطلاع‌رسانی ابعاد مختلف آن اقدام کنیم، خاطر نشان کرد: مطمئنا یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی یک امر، برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی در جهت تبیین جوانح مختلف آن است، پس مطئمنا یکی از راه‌های آگاه‌سازی جامعه نسبت به مفاد حقوق شهروندی که در جهت رشد و تعالی کشور است، برگزاری همایش‌هایی از این قسم است.
رئیس دانشگاه ارومیه اظهار کرد: با توجه به محورهای مختلف این همایش از جمله توسعه و حقوق شهروندی، اشتغال و حقوق شهروندی، خودکفایی و حقوق شهروندی، امنیت سرمایه و حقوق شهروندی، کسب‌وکار مجازی و حقوق شهروندی و سیاست اقتصادی، اقتصاد سیاسی و حقوق شهروندی و ارائه مقالات علمی در پانل‌های تخصصی با حضور اساتید و صاحب‌نظران از سراسر کشور به نظر می‌آید برگزاری این همایش در طول این سه دوره تاثیر بسزایی در جهت تبیین مفاد منشور حقوق شهروندی دارد و مسلما تداوم آن باعث نهادینه شدن حقوق شهروندی در بین ملت و دولت خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن حقوق شهروندی جهاد دانشگاهی دانشگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی
  • تاکید رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برافزایش مشارکت مردم درصیانت از اراضی
  • تقدیراز اقدامات مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در صیانت از حقوق بیت المال
  • کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست تشکیل می‌شود
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق در ارومیه
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق آذربایجان‌غربی برگزار شد