Web Analytics Made Easy - Statcounter

فخرالدین صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و افزایش حجم سفرها، اظهار کرد: با حفظ و پاسداشت آثار باستانی و تاریخی استان سعی می‌کنیم انگیزه سفر در میان مردم را بیشتر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه بازدید از آثار تاریخی ضمن آشنایی با گذشته موجب رونق اقتصادی منطقه می‌شود، گفت: بخشی از دستاوردها و نتایج سفر به نحوه فعالیت واحدهای پذیرایی و اقامتی بازمی‌گردد و با شیوه مهمان‌پذیری ساکنان مناطقی که مردم به آنجا سفر می‌کنند، نیز مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اهمیت وجود امکانات کافی در مجموعه‌های پذیرایی - اقامتی برای حضور و یا اسکان مسافران، گفت: وجود چنین مجموعه‌های در توسعه گردشگری تأثیرگذار است زیرا در دنیای امروز صنعت گردشگری یکی از صنایع مهم در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی است، این صنعت که توجیه اقتصادی بالایی دارد در کنار صنایعی همچون خودرو و نفت موجب کسب معیشت و رونق اقتصادی است.

صابری در بخش دیگری با اشاره به بازید اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از کاخ سلیمانیه کرج که در دهه فجر امسال صورت گرفت، گفت: مرمت این کاخ به‌تازگی انجام‌شده و بنا داریم از نوروز سال ۹۸ کاخ سلیمانیه را به‌عنوان یکی از مکان‌های ارزشمند تاریخی البرز برای همیشه بازگشایی کنیم تا به‌عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری این استان پیوسته پذیرای مردم باشد.

کاخ سلیمانیه

وی با اشاره به وجود قلعه صمصام که یکی دیگر از آثار تاریخی و ارزشمند شهر کرج است، بیان کرد: این بنای ارزشمند در ورودی کرج و در نزدیکی پل تاریخی این شهر قرار دارد، کار مرمت قلعه صمصام نیز به‌طور تقریبی به اتمام رسیده است.

پیمانکار کاخ مروارید مشخص‌شده و چند ماه است که کار مرمت این اثر تاریخی آغازشده استمدیرکل میراث فرهنگی استان البرز ادامه داد: کار مرمت کاروانسرای «ینگی امام» شهرستان ساوجبلاغ نیز در حال انجام است و سازمان یونسکو هرساله اعتباراتی برای مرمت آنجا اختصاص می‌دهد که این رویکرد اتفاقی مثبت است زیرا کاروانسرای ینگی امام نیز از جاذبه‌های گردشگری استان البرز محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز تبدیل البرز به مقصد گردشگری باشد.

صابری بیان کرد: برای مرمت کاخ مروارید مهرشهر نیز پیمانکار مشخص‌شده و چند ماه است که کار مرمت کاخ مروارید آغازشده است، در این راستا مقاوم‌سازی ستون‌های کاخ صورت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات مرمتی که در کاخ مروارید انجام‌شده است، توضیح داد: سقف قسمت مرکزی کاخ مروارید که از سازه فلزی تشکیل‌شده براثر بارش برف سنگین در سالیان گذشته نشست کرده بود، مرمت به‌جای اول خود بازگردانده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اینکه کاخ مروارید یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی ارزشمند در استان البرز است، گفت: این اثر نیز می‌تواند بهانه‌ای برای توقف مسافران و گردشگران باشد.

کاخ مروارید (شمس)

صابری در بخش دیگری بر ضرورت ایجاد هرچه بیشتر واحدهای اقامتی بوم گردی در مناطق روستایی و در دل طبیعت بکر البرز تأکید کرد و گفت: برای ایجاد واحدهای بوم گردی به‌عنوان واحدهای پذیرایی - اقامتی کار مطالعات گردشگری به اتمام رسیده است زیرا یکی از محوری‌ترین فعالیت‌ها در هر استانی انجام مطالعات تخصصی گردشگری است که مطالعات بوم گردی در زمره این اقدامات است.

وی گفت: در کنار توسعه واحدهای بوم گردی، کار ساخت تنها هتل پنج ستاره البرز در بلوار جانبازان کرج نیز در حال انجام است که فاز اول آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص اسکان مسافران در واحدهای مختلف پذیرایی – اقامتی نیز توضیح داد: در جامعه طبقات مختلفی زندگی می‌کنند که هرکدام با توجه به امکانات مدنظر خود یک واحد اقامتی خاص را می‌پسندند، به همین دلیل باید به‌تمامی سلایق احترام گذاشت و بر اساس آن مکان‌های پذیرایی - اقامتی مختلفی در استان تعریف و ایجاد کرد.

کاخ مروارید (شمس)

صابری در بخش دیگری با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که صاحبان تأسیسات گردشگری با آن مواجه هستند، گفت: مواردی ازجمله پرداخت مالیات، میزان سرمایه در گردش و انجام امور بیمه‌ای ازجمله این موارد هستند، در کنار آن مسائلی ازجمله گرانی را در جامعه داریم که به دلیل شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور به وجود آمده و منجر به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده است، البته این شرایط نه‌تنها فعالان البرزی بلکه کل کشور را درگیر کرده است.

وی افزود: بر اساس آئین‌نامه تأسیسات گردشگری مجوزهای فعالیت در این زمینه توسط سازمان میراث فرهنگی صادر می‌شود که صدور این مجوزها بر اساس یکسری ضوابط است، در این میان اخذ استعلامات از دیگر دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد تأسیسات گردشگری نیز ضروری است البته برای دریافت این استعلام‌ها حداکثر باید یک ماه صبر کنیم و بعدازآن اگر پاسخی از دستگاه مربوطه دریافت نکردیم می‌توانیم آن را مثبت ارزیابی کرده و کار خود را اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با تأکید بر اینکه باید فرآیند اخذ مجوز فعالیت تأسیسات گردشگری و یا تمدید مجوز این واحدها به حداقل رسانده شود، گفت: مردم از طولانی شدن این موارد گلایه‌مند و آزرده‌خاطر هستند؛ چون انجام این فرآیند که در کشورهای جهان سوم چند ماه و حتی چند سال به طول می‌انجامد در کشورهای پیشرفته دنیا طی دو ساعت انجام می‌شود و این سرعت عمل در انجام فرآیند مذکور نیز به مواردی ازجمله حذف واسطه و ریشه‌کن کردن فساد اداری منجر مربوط می‌شود.

کد خبر 4553044

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی البرز نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یک هلدینگ گردشگری اعلام آمادگی کرده است تا به میزان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حاشیه سد و رودخانه ارس اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

حسین گروسی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده بین سازمان منطقه آزاد ماکو و این هلدینگ گردشگری قرار است این سرمایه‌گذاری در محدوده تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا ماکو انجام شود.

وی افزود: این سرمایه‌گذاری بدون شک یک تحول مهم در صنعت گردشگری منطقه آزاد ماکو ایجاد خواهد کرد و موجب تقویت انواع مختلف گردشگری از جمله گردشگری آبی و کشاورزی در منطقه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه گردشگری منطقه آزاد ماکو توسط هلدینگ گردشگری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • کسب رتبه سوم چهارمحال و بختیاری در مرمت بنا‌های تاریخی
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • بازگشایی محور فاریاب - کهنوج
  • بازگشایی محور فاریاب _کهنوج
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • ۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد