Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه از دستگیری 7 تن از اعضای ارشد گروه چپگرای جبهه آزادی بخش انقلابی خلق ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سون داکیکا در روز سه شنبه، سویلو با اشاره به اینکه در حمله پلیس ترکیه به مرکز فرهنگی ایدیل در استانبول، 7 تن از اعضای بلندپایه جبهه آزادی بخش انقلابی خلق موسوم به DHKP/C بازداشت شدند، گفت: در بین دستگیرشدگان، رئیس بخش ترکیه این گروه هم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دستگیرشدگان جزو افراد تحت تعقیب پلیس بودند.
اگر چه 'جبهه حزب آزادی بخش خلق انقلابی' در ترکیه نسبت به دیگر سازمان‌ها همچون حزب 'کارگران کردستان ترکیه' موسوم به پ ک ک از نفوذ کمتری برخوردار است، اما با توجه به حملات سال‌های اخیر از سوی عناصر وابسته به این جبهه همچنان یک تهدید قابل توجه برای این کشور محسوب می‌شود.
این گروه در بمب گذاری انتحاری که در فوریه 2013 سفارت آمریکا در آنکارا را هدف گرفت، دست داشت. یک ماه بعد از این حمله تروریستی عناصر گروه یاد شده به وزارت دادگستری و مقر حزب حاکم 'عدالت و توسعه' در آنکارا حمله کردند.
جدیدترین حمله این گروه حمله سوم مارس سال 2018 میلادی در استانبول بود که در آن دو زن شبه نظامی پس از تیراندازی به اتوبوس حامل اعضای پلیس ضد شورش در استانبول کشته شدند.
'جبهه حزب آزادی بخش خلق انقلابی' در سال 1978 تاسیس شد و دوران جنگ سرد اوج فعالیتش محسوب می‌شود. این گروه در سال‌های اخیر حملات خود را از سر گرفت و از سوی آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تروریستی ثبت شده است.
عناصر وابسته به این گروه در برخی کشورها از جمله آلمان و یونان مستقر بوده و به طور سازمان یافته در این کشورها مشغول به فعالیت می باشند.
خاورم**9489**1144

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمليات پليس تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورپردازی برج آزادی در حمایت از حمله به اسرائیل

دیگر خبرها

  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان
  • نورپردازی برج آزادی در حمایت از حمله به اسرائیل
  • اعلام حمایت مردم چند شهر مازندران از حمله سپاه به اسراییل
  • پاسخ ایران به اسرائیل قواعد جدیدی برای درگیری‌های منطقه است
  • بیانیه ۲۰۶ نفر نماینده در پی حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
  • پشیمانی آمریکا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران
  • وزیر دفاع آمریکا به وزیر جنگ اسرائیل: قبل از حمله به ایران به ما اطلاع دهید
  • اذعان خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به پیچیدگی حمله ایران به اسراییل
  • ببینید | اذعان خبرنگار ارشد BBC به پیچیدگی حمله امشب ایران
  • جدال ایران و اسرائیل به کجا کشیده خواهد شد؟