Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز مادر فرصتی است تا به دور از همه دغدغه ها به دیدار مادران مهربان و ودلسوز برویم که عمر و جوانی خود را به پای فرزندان ریختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک امروز هفتم اسفند ماه روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) به عنوان روز مادر و زن نامگذاری شده، روزی برای سپاسگزاری از مادران و تشکری از زحمات مهربانانی که بی دریغ محبت خود را به پای فرزندان می ریزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صبر را می توان از مادران آموخت، مادرانی که گام به گام برای پرورش فرزندان خود شبانه روز زحمت کشیده و با قد کشیدن فرزندان دلهایشان شاد می شود.

 

توصیف کردن مادر بسیار سخت است، واژه ها برای نوشتن مادر شرمنده می شوند، مادرانی که مهربانی و سخاوت و محبت تنها گوشه ای از هزاران زحمتی است که کشیده و انتظارشان از فرزندان تنها محبت و احترام است.

امروز روز مادر است، شاید از هر مادری بپرسی بهترین هدیه این روز چیست قطعا می گوید احترام و محبت و دیدار با فرزندان اما در آن سوی شهر ما خانه ای به نام سرای سالمندان پذیرای مادران تنهایی است که بعد از سالها تلاش، امروز در گوشه ای از این سرا روزگار را سپری می کنند.

 

بغض گلو و چشمان اشکی کار هر روز مادران این خانه سالمندان است، چشم انتظاری برای دیدن فرزندانی که در جلوی چشمان مادر قد کشیده اند تنها آروزی این مادران است.

 

با خودم کمی فکر می کنم، مگر می شود مادری را که شبانه روز برای فرزند زحمت کشیده حالا به جای تشکر، در دنیایی از تنهایی و سکوت رها کنی؟ در حالی که در روایات، آیات و احادیث به احترام به پدر و مادر بسیار سفارش شده اما فرزندانی چشم خود را بسته و مادران خود را در آسایشگاه برده و تنها می گذارند.

 

چشمان خیره این مادران در سرای سالمندان شاید تصویری است که با یکبار دیدن هیچگاه از ذهن انسان خارج نمی شود، مادرانی که هر روز چشم به در خانه سالمندان دوخته تا شاید یک روز چهره فرزند خود را ببینند و آرام شوند.

 

سرای سالمندان حضرت فاطمه(س) بروجرد جایی است که 26 مادر تنها در آنجا زندگی می کنند،چشم انتظار و دلتنگ.

 

یکی از مادران این سرای سالمندان در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: 3 سال است که در اینجا زندگی می کنم، 4 فرزند دارم که هر کدام مشغول به کار خود هستند و سه سال پیش من را اینجا آوردند.

وی اضافه کرد: مدتهاست از فرزندانم خبری ندارم، هر روز پشت پنجره اتاق چشم به راهم و شبها با ناامیدی می خوابم و این کار هر روز من است.

 

این مادر تنها افزود: فرزندانم را خیلی دوست دارم و همیشه برایشان دعا می کنم که موفق و خوشبخت باشند اما فقط از آنها انتظار دارم چند وقت یکبار به من سری بزنند تا از نزدیک بغلشان کنم و دیداری تازه کنیم.

 

وی بیان کرد: امروز روز مادر است و امیدواریم تا عصر فرزندانم سری به من بزنند و فقط ببینم که حالشان خوب است.

 

کرم رضا پیردایه رئیس بهزیستی بروجرد در این راستا گفت: در بروجرد 2 سرای سالمندان برای بانوان و آقایان وجود دارد که در سرای سالمندان حضرت فاطمه(س) 26 نفر از مادران تنها زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: به مناسبت روز مادر و ولادت حضرت فاطمه(س) بازدیدی از سرای سالمندان صورت می گیرد و با اهدای یک شاخه گل از مادران تقدیر می شود.

 

امروز روز مادر است، جنب و جوش در خیابانها، خرید گل و شیرینی، هدیه و ... نشان می دهد هر فرزندی دوست دارد امروز مادر خود را خوشحال کند و با هدیه ای هر چند ناقابل، بوسه ای بر دستان زحمت کش مادر زند و بگوید مادر دوستت دارد.

 

اما یادمان باشد مادران تنهای خانه سالمندان امروز بیشتر از هر زمانی چشم انتظار هستند، انتظار هدیه ندارند و تنها محبت نیاز دارند و دیدن فرزندان بیشتر از هر چیزی آنها را خوشحال می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۹۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • پیگیری علت فوت مادر باردار در اندیمشک
  • تمدید ثبت نام بیمه بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تا 31 اردیبهشت
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری